logoslaw Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Podpowiedzcie prosze jak przechowywac w porcie ( przystani ) silnik na pawezy. Mam mozliwosc ustawic go w trzech położeniach. Silnik 4 suwowy..Dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Ja na wodzie trzymam podniesiony, choć część użytkowników nie podnosi silnika w ogóle. Efekt jest taki ze w każdych zakamarkach mają omolki... Na brzegu na zimę opuszczony do pionu aby woda swobodnie splynela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logoslaw Opublikowano 16 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Przechowując dotychczas w czasie sezonu w porcie w Cigacicach przechowywałem go w pionie bo nie miałem mozliwosci podniesienia . To co zobaczyłem po zakończeniu sezonu przerosło moje oczekiwanie. Wszędzie pełno muszelek ,przytkane wloty wody w spodzinie ,nagromadzenie jakiejś nieznanej substancji. Po umyciu okazało się, ze na śrubie resztki farby, podobnie jak i spodzina w kilku miejscach się jej pozbyła. Postanowiłem zasięgając opinii kolegów przygotować stelaż do odsunięcia silnika aby umożliwić jego podniesienie znad wody. Z 2 suwem nie ma problemu a jak jest w przypadku 4 suwa? na średnim czy na najwyższym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Piszesz, że nie masz miejsca na podniesienie silnika. Jak już dorabiasz wieszak to tak, żebyś mógł swobodnie sięgnąć do śruby. C:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logoslaw Opublikowano 16 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 dobre! ( chciałem i napisze ,"bez jaj" albo z nimi ) a na powaznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Jak lina albo inny badziew zablokuje śrubę to nie będzie Ci do śmiechu. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logoslaw Opublikowano 16 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Ale za to Ty masz ubaw.Pozdrawiam.Nie mam patentu na wiedze dlatego pytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Ciekawe co byś zrobił jakbyś nawinal siatkę na śrubę? Koledzy mieli taki przypadek na Zalewie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logoslaw Opublikowano 16 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Musti- nurkuje. Ale wrocmy do tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 To jest dokładnie ten temat. Nie możesz przechylić silnika bo jest za blisko kadłuba. Tu chodzi nie tylko o oliwę w 4T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 :D musi być bracket, jeszcze tego nie robiłem może już pora :o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logoslaw Opublikowano 16 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 mikijet - ok .to silnik odsune. Ale czy powinno sie go odchylac? I jak mocno.? Marcin myślisz o pantografie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Takie cos by zalatwilo sprawę, oczywiscie odpowiednich rozmiarów https://goo.gl/images/5fTZmI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logoslaw Opublikowano 16 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Ale silnika nie podniesiesz. I tak będzie w wodzie . Sam widziałeś w jakim stanie była spodzina. Brak nadal konkretnej odpowiedzi czy 4 suwa odchylać i na ile czy nie? Jak go przechowywać aby nie zarastał. ( dowcipni zaraz napiszą ze w kawie , mleku bądź w spircie ) A co koledzy powiecie o takim usytuowaniu silnika? http://upload.secondsun.pl/img/147665972715oyzjp.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1476659727edgewater260-502x311.jpeg http://upload.secondsun.pl/img/1476659727edgewater260transom550x336.jpeg http://upload.secondsun.pl/img/1476659728honda150.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekjarek Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Kolego Sławku, podzielę się w tym względzie swoimi doświadczeniami. Poprzedni silnik Yamaha FT 9.9 - nie podnosiłem i wisiała spokojnie na pawęzy, po sezonie zawsze spodzina do czyszczenia i malowania!!! A stoje niedaleko was bo w N.S. tak to co w naszej wodzie powodowało ze potrafiła odejść farba, nie mowie o śrubie lecz o spodzinie. Teraz mam Yamahę F50 na gaźnikach, przechowuje ja podniesiona na najwyższym stopniu, co zgodne jest z zapisami instrukcji juz drugi sezon, generalnie obrośnięte po sezonie tylko to co zanurzone a wiec trym i wieszak, ale jeśli silnik podniesiony trzeba uważać na śrubę i spodzine, aby w pomost nie walnąć, ktoś w nią nie wjechał etc etc, co niestety czasami się zdarza. Jeśli to pomoże mogę wysłać zdjęcie jak wysoko podniesiony mój silnik i co zanurzone a co na powierzchni. Nie wiem czy tak ma być ale tak robię ja, wiec proszę traktować to jako mój głos w dyskusji na ten temat;) Pozdrawiam kolegów z Cigacic;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-YAN- Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 To standard . http://upload.secondsun.pl/img/1476683862049.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logoslaw Opublikowano 17 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 JarekJarek - poprosze o foto.Dziekuje. Jerry - Piszesz " Standard " w 4 suwie na gaźniku? Obawiam się aby nie narobić sobie kłopotów poprzez podniesienie silnika za wysoko. Prawie 75 stopni . A w instrukcji napisane ze co prawda przewożenie ( w poziomie ) na stronie rumla, na stronie śruby lub w pionie . O odchyleniu w druga strone nie znalazłem nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logoslaw Opublikowano 17 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Po konsultacji z sarwisem.Silnik 4 suw mozna podnisc na najwyzszy ząb. Wazne aby nie był odchylony w zadna strone. Przy przewozeniu natomiast wazne aby nie leżał na stronie gaznika i nie polecaja aby lezal na stronie zaworów. Dzieki wszystkim za zainteresowanie. Zamykam temat.Dzieki za cierpliwosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Mi nigdy nie przyszło do głowy trzymać silnik w wodzie... Koledzy od Yamah trzymają, a w zasadzie trzymali bo ostatnio jak zobaczyli co żyje wewnątrz to się przerazili. Pod wszystkimi osłonami całe kolonie omułków... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logoslaw Opublikowano 17 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Całe zycie się człowiek uczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.