Skocz do zawartości

Przechowywanie silnika na pawezy


logoslaw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przechowując dotychczas w czasie sezonu w porcie w Cigacicach przechowywałem go w pionie bo nie miałem mozliwosci podniesienia . To co zobaczyłem po zakończeniu sezonu przerosło moje oczekiwanie. Wszędzie pełno muszelek ,przytkane wloty wody w spodzinie ,nagromadzenie jakiejś nieznanej substancji. Po umyciu okazało się, ze na śrubie resztki farby, podobnie jak i spodzina w kilku miejscach się jej pozbyła. Postanowiłem zasięgając opinii kolegów przygotować stelaż do odsunięcia silnika aby umożliwić jego podniesienie znad wody. Z 2 suwem  nie ma problemu a jak jest w przypadku 4 suwa? na średnim czy na najwyższym?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale silnika nie podniesiesz. I tak będzie w wodzie . Sam widziałeś w jakim stanie była spodzina. Brak nadal konkretnej odpowiedzi czy 4 suwa odchylać i na ile czy nie? Jak go przechowywać aby nie zarastał. ( dowcipni zaraz napiszą ze  w kawie , mleku bądź w spircie )

A co koledzy powiecie o takim usytuowaniu silnika?

http://upload.secondsun.pl/img/147665972715oyzjp.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1476659727edgewater260-502x311.jpeg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1476659727edgewater260transom550x336.jpeg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1476659728honda150.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Sławku, podzielę się w tym względzie swoimi doświadczeniami.  Poprzedni silnik Yamaha FT 9.9 -  nie podnosiłem i wisiała spokojnie na pawęzy, po sezonie zawsze spodzina do czyszczenia i malowania!!!  A stoje niedaleko was bo w N.S.  tak to co w naszej wodzie powodowało ze potrafiła odejść farba, nie mowie o śrubie lecz o spodzinie. Teraz mam Yamahę F50 na gaźnikach, przechowuje ja podniesiona na najwyższym stopniu, co zgodne jest z zapisami instrukcji juz drugi sezon, generalnie obrośnięte po sezonie tylko to co zanurzone a wiec trym i wieszak, ale jeśli silnik podniesiony trzeba uważać na śrubę i spodzine, aby w pomost nie walnąć, ktoś w nią nie wjechał etc etc, co niestety czasami się zdarza. Jeśli to pomoże mogę wysłać zdjęcie jak wysoko podniesiony mój silnik i co zanurzone a co na powierzchni. Nie wiem czy tak ma być ale tak robię ja, wiec proszę traktować to jako mój głos w dyskusji na ten temat;)

Pozdrawiam kolegów z Cigacic;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JarekJarek - poprosze o foto.Dziekuje.

Jerry - Piszesz  " Standard " w 4 suwie na gaźniku?

Obawiam się aby nie narobić sobie kłopotów poprzez podniesienie silnika za wysoko. Prawie 75 stopni . A w  instrukcji napisane ze co prawda przewożenie  ( w poziomie ) na stronie rumla, na stronie śruby lub w pionie . O odchyleniu w druga strone nie znalazłem nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po konsultacji z sarwisem.Silnik 4 suw mozna podnisc na najwyzszy ząb. Wazne aby nie był odchylony w zadna strone. Przy przewozeniu natomiast wazne aby nie leżał na stronie gaznika i nie polecaja aby lezal na stronie zaworów. Dzieki wszystkim za zainteresowanie. Zamykam temat.Dzieki za cierpliwosc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...