ptica222 Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Witam. Stałem się szczęśliwym właścicielem silnika 3,5 KM TOHATSU z wewnętrznym zbiornikiem.Jako że robię czasami po 40 km nonstop po Zalewie szczecińskim stwierdziłem że dolewanie paliwa do zbiornika na fali metrowej i pantografie jest nielada wyzwaniem.Benzyna trafia wszędzie tylko nie do zbiornika. może ktoś ma pomysł jak podpiąć linię paliwową do tego silnika? i podzieli się tą wiedzą ze mną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 jeśli da się oddzielić zbiorniczek od silnika to zrób tam jakieś przyłącze z szybkozłączką i pociągnij linię paliwową do zewnętrznego zbiornika, lub najtaniej zakupić zbiornik z dokręcaną rurką. https://www.google.pl/search?q=kanistry+10l&safe=off&rlz=1C1FDUM_enPL476PL476&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=fF8XUtyRAYne4QSarYGwCA&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=677#facrc=_&imgdii=_&imgrc=ehaIxJuaXSk1YM%3A%3BLLSlDTwrEE-k3M%3Bhttp%253A%252F%252Freptor.pl%252Ffiles%252Fkanister%25252010l.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Freptor.pl%252F%253F684%252Cpl_kanister-plastikowy-10l%3B388%3B480 bardzo wygodnie się z nich leje i nic sie nie rozlewa :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Metrowa fala na zalewie to 7 do 9 m/s siła wiatru , ciekawi mnie jaka łajba idzie na 3,5 konnym motorku w takich warunkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Bartek to pewnie jest jakaś żaglóweczka , bo pantograf ... a taki silnik nie ma pompki paliwowej , żeglarze pływają na takich motorkach może na ich forum popytać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Ale to jakieś chore >:( Wpada se @ptica i poprawiać chce producenta. A to nie takie proste jeśli silnik ma zbiornik opadowy i nie ma pompki paliwowej. Trza kupić dodatkowy zewnętrzny zbiornik i ręczną pompkę. Albo to zautomaryzować. Czyli zrobić pomiar poziomu paliwa w zbiorniku, np. tak na wzór pomiaru ilości oleju w zbiorniczkach olejowych silników dwusuwanych, dorobić elektronikę i pompką elektryczną pompować paliwo. Pamiętać trzeba o jakimś źródle zasilania dla pompki, akumulator na ten przykład :) Ile to pisania i projektowania, żeby poprawić coś gotowego. A nie lepiej wcześniej pomyśleć i stać się właścicielem silnika z pompką paliwa ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Trza kupić dodatkowy zewnętrzny zbiornik i ręczną pompkę to chyba nie wiele da bo będzie dopompowywał w zbiornik i w gaźnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Żadna ręczna pompka paliwa sprawy nie załatwi-to oczywiste.Potrzeba pompy,która cały czas będzie tłoczyć paliwo do gaźnika.No chyba,że istnieje mozliwość zamontowania tego "dużego" zbiornika paliwa powyżej silnika :) Realne na dużej.wysokiej łajbie. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Dopompuje do zbiornika, a zbiornik opadowy, więc se gaźnik pobierze ile trzeba ;) Ale chyba @ptica nie jest zbyt zainteresowany :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Najtańsza wersja jaką proponuje Zibi ;D widziałem taką i się sprawdzała C:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ludo52 Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Odp: Przeróbka Cytuj Metrowa fala na zalewie to 7 do 9 m/s siła wiatru , ciekawi mnie jaka łajba idzie na 3,5 konnym motorku w takich warunkach? ;) Koleś jest z tych co to dzika w oko, zająca na hak, a mając 3,5hp i 20-to stopowe pływadło w ślizgu płynie ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 @ludo jesteś gość :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptica222 Opublikowano 6 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 Dzięki wszystkim za radę. Niestety mam taki silnik nie inny , więc dopompowuje co godzinę paliwo do zbiornika wewnętrznego ręczną pompką. na razie nie wymyśliłem nić innego , teraz kombinuje jak połączenie zbiornika zewnętrznego z wewnętrznym zrobić szczelne i bezobsługowe. Myślę o podłączeniu się do zaworka odpowietrzającego w korku zbiornika wewnętrznego. a co do łódki to Skipper (potocznie zwany kormoranem) , 4,85 m długości, 1,95 szerokości. zainteresowanym mogę podrzucić zdjęcia. W tym roku w tydzień pożeglowałem ze Szczecina do Wapnicy, Wolina ,Kamienia Pomorskiego i z powrotem przez Trzebież wróciłem. W przyszłym roku chcę pociągnąć na niemiecką stronę wokół Rugii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 6 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 Witam. Stałem się szczęśliwym właścicielem silnika 3,5 KM TOHATSU z wewnętrznym zbiornikiem.Jako że robię czasami po 40 km nonstop po Zalewie szczecińskim stwierdziłem że dolewanie paliwa do zbiornika na fali metrowej i pantografie jest nielada wyzwaniem.Benzyna trafia wszędzie tylko nie do zbiornika. może ktoś ma pomysł jak podpiąć linię paliwową do tego silnika? i podzieli się tą wiedzą ze mną? No skoro chesz teraz na Rugię to Ci doradzę to co ja zrobiłem w podobnej sytuacji. Sprzedaj ten za mały i niewygodny w obsłudze silnik a kup w jego miejsce mocniejszy i ze zbiorniczkiem zewnętrznym O0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.