qzym Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 Witam , Jakie macie Koledzy sposoby na obciążenie silnika będącego poza łodzią (stojak) ??? Silniczek mam po sezonie obsłużony i chciałem przeprowadzić/sprawdzić podstawowe regulacje tj. obroty jałowe, wyprzedzenie załonu itp. Wiadomo, że obroty jałowe jak i wyprzedzenie powinno się robić ze śrubą i na biegu do przodu. O ile jeszcze - jeśli powieszę silnik w beczce- jałowe może i da się ustawić, to zwiększenie obrotów nieuchronnie wywali całą wodę z beczki. Jak zatem można obciążyć silnik w inny sposób?? Macie jakies swoje "patenty" ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 Witam, z tego co się orientuję to tylko wolne obroty trzeba regulować pod obciążeniem- na biegu do przodu. Wyprzedzenie zapłonu tego nie wymaga, proponuję normalnie w beczce, na wolnych obrotach z włączonym biegiem woda się nie wyleje. Do wyprzedzenia zapłonu na max proponuję odłączyć gaźnik/i od dźwigni, przekładnia na luzie i sprawdzać max przyspieszenie. Wtedy obroty wzrosną do ok 2000rpm. Napisz jeszcze jaki masz silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 4 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 Silnik to Mercury 35 2 cyl/2 takt. Wydaje mi się, że wyprzedzenie zapłonu też pod obciążeniem http://upload.secondsun.pl/img/1512416410timing.jpg - aczkolwiek trudno to sobie wyobrazić - w beczce niewykonalne raczej, no chyba że taki zbiornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 5 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 Suma sumarum - to dla mnie trochę dziwne. W każdych innych silnikach np. samochodowych wyprzedzenie zapłonu robi się bez żadnego obciążenia, na jałowych obrotach. O ile jeszcze rozumiem, że w zaburtowym silniku prawidłowe jałowe obroty są na biegu do przodu, ze śrubą w wodzie- i tak się dokonuje regulacji- o tyle - na max obrotach???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomlasz Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 możecie się śmiać, ale ja test 4 konnego silniczka robiłem w basenie ogrodowym szer 4,80 wys 1.20 ;D doszedłem tylko do ok połowy mocy bo już aluminiowy stelaż się wyginał. Wir po tym był przedni i kręcił się bite 5 min po wyjęciu silnika ... dzieciaki miały frajdę jak w aquaparku ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 Ja uważam, że regulacja wyprzedzenia zapłonu nie wymaga obciążenia. Oczywiście, jeśli producent tak zaleca to jakieś powody mieli, żeby tak napisać,ale jakie? Wyprzedzenie jest mechaniczne, więc jeśli na luzie przy odkręconej manetce ustawisz 25 stopni to wydaje mi się, że po włączeniu biegu i rzeczywistym płynięciu na max ta wartość się nie zmieni :) a może się mylę:p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 5 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 Po mojemu , to zasadne jest jedynie ustawienie wyprzedzenia pod obciążeniem na jałowych obrotach (700-800), natomiast ustawienie przy pełnym otwarciu przepustnicy można chyba robić bez obciążenia- dźwigienka i tak mechanicznie pociąga wyzwalacz zapłonu wraz ze zwiększaniem obrotów, tak więc nie ma to chyba większego znaczenia. W tym akurat modelu, z tego co doszedłem to na jałowych wyprzedzenie jest 2 st. po TDC(ewentualnie 0 st +/- 2) a przy obrotach WOT 25 st. przed TDC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.