pawel_wolomin Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Witam, co poradzicie na zatopione silniki rotexa w challanger 1800. Zakupiłem motoróweczkę, zawodowałem i niestety troche się przytopiła chyba z winy pompy zenzowej, ale to już temat na potem. Oba silniki rotexa 110km zostały zalane w całości, czy będzie konieczna wizyta w serwisie? Czy może da się coś zdziałać samemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Natychmiast wykręć świece, podaj fajki na masę i poobracaj motorami w celu usunięcia wody z cylindrów. Rozumiem , że to dwusuwy Rotax a nie rotex. Podtopienie było w wodzie słodkiej , czy słonej? Jeżeli w słonej to trzeba go trochę odsolić. Najlepszy sposób to podtopić w wodzie słodkiej. Sól na mokro przewodzi prąd ale po wyschnięciu się krystalizuje i zaczynają się problemy z elektryką. Korozja styków, brak przewodzenia itd. Po odwodnieniu i lekkim przesuszeniu złączy elektrycznych spróbuj uruchomić. Jeżeli będzie pracował to powinieneś go trochę przegonić w celu usunięcia wilgoci z zakamarków silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_wolomin Opublikowano 6 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Dzięki kolego tak też planowałem zrobi, ale miałem obawy czy to nie zaszkodzi. Woda słodka i silnik rotax:) Biorę się do roboty i da m znać co wyszło pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_wolomin Opublikowano 8 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Woda została wypompowana z silnika metodą opisaną powyżej w poście:) Niestety silnik nie odpalił ponieważ ma spaloną pompkę:( Czy ktoś wie gdzie dokupię pompę paliwową do dwóch silników? Przeszukałem całe allegro i google i nic. Nie widzi mi się zakup z serwisu challangera bo poza majątkiem za część będzie trzeba długo czekać na nią, a chciało by się już popływać;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Ten Challeger jest z którego roku i jakie konkretnie ma silniki? Piszesz o spalonej pompce a tylko silniki DI mają elektryczną pompkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_wolomin Opublikowano 10 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Challanger 1800 r98 rotax 110km, pomyliłem czujnik paliwowy z pompką paliwa:) Zmyliło mnie to, że wchodził od góry i był zasilany. Szkoda, że wcześniej postu nie przeczytałem miał bym mniej roboty z wyciąganiem mojej ala pompki:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Zdejmij węże paliwowe z pompki przy gaźniku, sprawdź czy czasem nie ma wody w zbiorniku paliwa i czy przy kręceniu nie pompujesz wody na gaźniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_wolomin Opublikowano 10 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Zdaje mi si, że źle jest wypompowana woda z silnika, kręciłem nim dość długo z przerwami po czym silnik miał chęć odpalić, ale tylko na chęciach się skończyło. Czy woda może stać w wale korbowym? Jeśli tak czy jest sposób ją jakoś inaczej wylać niż przez kręcenie rozrusznikiem? Zdaje mi się, że jest strasznie kiepskie ciśnienie na wlocie paliwa które może być spowodowane wodą w miejscu gdzie spręża te powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Wstrzyknij mu w gardziele gaźników trochę benzyny i zakręć , czy zagada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_wolomin Opublikowano 13 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Ruszyły oba silniki:) Niestety nie miałem okazji długo pochodzić bo się rozpadało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Osobiście uważam że podtopiony silnik można odpalić ,przedmuchać i wrócić na nim do domu, ale bez jego rozebrania i osuszenia nigdy później bym nie chciał nim pływać , szczególnie po dłuższym postoju i szczególnie w 2t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Co to znaczy rozpadało się? Chodzi o deszcz czy silniki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_wolomin Opublikowano 14 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 O deszcz kolego:) Jakiś niefart mam z tą motorówką :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_wolomin Opublikowano 15 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Wczoraj dopisała pogoda i udało się wypłynąć motorówką poza port, wprawdzie na jednym silniku ale to już coś. Czy przewody które idą do świec są jakieś uniwersalne? Na jeden silnik na jednej świecy nie ma iskry. Do tego po przełożeniu cewki z tego złego do działającego silnika miałem wrażenie, że jest popsuta bo silnik ciężko palił i potrafił zgasnąć, ale nie jestem pewien czy to nie jest wina właśnie kabli do świec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 ... miałem wrażenie... Wrażenie to trochę mało żeby do końca zdiagnozować usterkę ;) Pomiar omomierzem cewki, kabla i fajki da dużo lepszy wynik. A może impulsator jest zalany, a może tylko złącze od magneta do ECM nie przewodzi itd. Zacznij od najprostszego rozwiązania a więc od strony fajki do źródła impulsu. P.S. Nie zapomnij o świecach. I pamiętaj, że czas pracuje na Twoją niekorzyść. Podstawowy problem to wilgoć w bebechach silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_wolomin Opublikowano 19 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Motoróweczka chyba poleci w poniedziałek do mechanika:( Pierwszy silnik kaszle i nie wchodzi na obroty. Drugi silnik (film youtube http://youtu.be/bpTqlBDsPdE) da się wkręcić w obroty, ale robi tylko dużo hałasu i płynie max 10mil/h Osobiście uważam że podtopiony silnik można odpalić ,przedmuchać i wrócić na nim do domu, ale bez jego rozebrania i osuszenia nigdy później bym nie chciał nim pływać , szczególnie po dłuższym postoju i szczególnie w 2t. Liczyłem, że 2t bardziej tolerują takie awarie, łagodniej niż 4t, no ale chyba się myliłem:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 Czy wcześniej, przed podtopieniem, łódź pływała prawidłowo? Z filmu wyciągnął bym dwa wnioski: Układ paliwowy do przejrzenia albo niesprawne ,, ssanie". Pędnik i przekazanie napędu do kontroli - propeler + wear ring Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_wolomin Opublikowano 20 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 Motorówka była kupiona po okazyjnej cenie zimą, nie pływała podobno 3 lata. Została zawodowana i od razu zatopiona:( Dalsze informacje które napisałeś to dla mnie czarna magia i z tego powodu już chyba odpuszczę sobie dłubanie samemu i oddam do profesionalisty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_wolomin Opublikowano 21 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2012 Po wstępnej ocenie mechanika (na wodzie)prawdopodobnie motorówka już przed utopieniem nie chodziła sprawnie. Dziś poleci na warsztat po dokładniejszą ocenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_wolomin Opublikowano 25 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 No i impreza w serwisie nieautoryzowanym wyniesie ok 4k zł Winą był jednak wiek motorówki, wstępnie będzie użyty zestaw naprawczy do gaźników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_wolomin Opublikowano 30 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 No i niestety sama wymiana uszczelek, przeczyszczenie gaźników i użycie zestawów naprawczych nie pomogła. Dostałem informacje, że osoba która mi sprzedała motorówkę wzywała serwisanta do zrobienia by tylko odpaliła na czas sprzedaży. Serwis w którym stoi obecnie motorówka sądzi, że to wina modułu sterującego, a przebieg motorówki to ok 5tys motogodzin. Czy ktoś jest wstanie sprawdzić ten komputer?? Czy są dostępne jakieś schematy elektroniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian77 Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 w 500 motogodzin uwierzę ale nie w 5 tyś ;) jeśli zalałeś silniki woda to elektronikę również, może poszukaj elektryka elektronika samochodowego który naprawi zapłon, może coś podmieni. Sprawdź czy nie ma wody w paliwie. Co mechanik stwierdził na temat wirnika w jakim stanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_wolomin Opublikowano 30 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Elektronika się nie zalała, motorówka została sprzedana mi popsuta, okazało si, że oba serwisy się znają i motorówka przed sprzedażą już była w takim stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_wolomin Opublikowano 3 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Koledzy za co jest odpowiedzialny komputer przy tych rotexach skoro silniki są na gaźnikach, a pompka jest mechaniczna. Mechanik stwierdził uszkodzenie komputera, ale jak to możliwe skoro to są proste silniki nie na wtrysku, a mało to jeden wkręca się na obroty, a drugi kicha w gaźnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 ten komputer steruje cewkami zapłonowymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.