Mandus Opublikowano 5 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2018 Witam - mam pytanie do bardziej doświadczonych: czy naprawdę można uszkodzić silnik (zaburtowy) ruszając manetkę w tył/przód na wyłączonym silniku? Wiem, że na pewno nie powinno się, bo to logiczne - w samochodzie też lepiej nie mieszać lewarkiem na postoju - ale czy to raczej z gatunku "nie powinno się" itp, czy raczej "absolutnie nie wolno" bo bankowo coś uszkodzę??? Pytam, bo nawinął mi się filmik - dokładnie chodzi o 2 sposób z trzech podanych w filmiku: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2018 Przełączanie biegów na siłę, bez kręcącej się śruby na wyłączonym silniku może doprowadzić do: Złamania dźwigni manetki, zerwania cięgła i innych elementów słabszych od trybów w przekładni. Chodzi o sprzęgło kłowe w rewersorze. Jak spotka się góra zęba/zatrzasku trybu któregoś z biegów z górą zęba zatrzasku tulei sprzęgłowej to za nic w świecie nie przełączysz biegu dopóki nie obrócisz albo śrubą albo wałem silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.