Skocz do zawartości

Silnik do lodzi 3.5m.


emyyyl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam lodz 3.5m dł. I 1.4m szer. Chciałbym zakupić do niej silnik do plywania rekreacyjno-wędkarskiego głównie na zalewach. Mam możliwość zakupu silnika German 6.5KM za 1200zl tylko nie wiem co to za firma. Warto brak ten silnik czy jest jakaś alternatywa?

1.thumb.jpg.2bdf42f2596ee0fd9205e7d39223058b.jpg

3.thumb.jpg.cb1a9c6bbdf52de0c738e81c5d1f9d32.jpg

img20180724_105350.thumb.jpg.d16c21e0563e564b4770fdcaffd2e267.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam jak z tel dodac zdjecia. Jest jeden model yamahy 2 konej w dwusuwie. Czy sobie poradzi? Befzie pyrkal powoli. Ja chce zmienic bo mial to byc silnik zapasowy ale jest za slaby do mojej lodki. Waży 600kg i na spokojnej wodzie popycha ale pod wiatr juz nie ale do tej twojej skorupki powinien wystarczyc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

w tej kwocie duzy wybor przeciez silniczkow w 2t do 6 km,ostatnio sam z niemiec w super stanie przywiozlem evinruda 6km ,,,ciezko bylo o klijenta za 1000zl ;D nikt nie dzwonil ;D

tu kolega spojrzy:

https://www.olx.pl/oferta/silnik-zaburtowy-johnson-CID767-IDtYJ1z.html

ktos kolo mnie 40km sprzedaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie widziałem tego wcześniej. Kupiłem innego Johnsona 6KM dwusow dwa cylindry. Mógłbym prosić o rady jakie czynności  serwisowe wykonać bo to mój pierwszy silnk?  Silnik stał 3 lata w garażu. Odpalił za 8 razem w beczce. Na niskich obrotach się dusi i gaśnie. Chodzi równo. Daje sporo dymu, może to sprawa mieszkanki - jaka dawać i czy wystarczy zwykły olej do dwusowow? Czy Stara benzynę z karnistra wylać?

20180803_090530.thumb.jpg.b3352fbefa9fc9f0ec0901feb028be05.jpg

20180803_090513.thumb.jpg.ec3d06a84b728ba67106f829274edf6c.jpg

20180803_090348.thumb.jpg.a6798482683219777c446ce81c838571.jpg

img20180803_093808.thumb.jpg.b61e511fbcaafd0166c5ba605a88692f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deformacja jest następstwem zbyt silnego dokręcania tego elementu. To odlew ze stopu aluminium i po prostu wiek i eksploatacja zrobiły swoje. Jeśli występuje tam nieszczelność to można by nieco wyrównać jego powierzchnię zeszlifowując go na drobnym płótnie ściernym  położonym na równej płaszczyźnie. Oczywiście zdejmując tylko taką ilość materiału jaka jest niezbędna do prawidłowego uszczelnienia tego połączenia. Bez silikonu i tak pewnie się nie obejdzie ale na litość... nie czerwony... on od razu zdradza, że dane miejsce było grzebane, wygląda to obleśnie a w handlu są dostępne np czarne (odporne na temperaturę w tym samym zakresie) Jedna uwaga, nie każdy silikon toleruje długotrwały kontakt z paliwem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co kupić do czyszczenia gaźnika, coś w sprayu?  Świece do silników Johsona są  takie jak do innych dwusuwow?

 

Rodzaj świecy wybierz wg instrukcji (zaleceń) producenta. Na wodzie miej zawsze jedną w zapasie (klucz do niej też :)

Olej do silnika Jak już Ci napisał Musti spełniający normę TCW3 ja stosuję mineralny ale dobrej firmy. Dymieniem silnika zaraz po rozruchu nie przejmuj się zbytnio bo to nic dziwnego. Zwłaszcza gdy silnik jest zimny i uruchamiany był na ssaniu - niektóre silniki wymagają załączenia ssania nawet po kilkunastu minutach od zatrzymania. To musisz wypraktykować. Np Mariner 5km po takim postoju odpalam tak: Jedno szarpnięcie na ssaniu, wyłączam je i drugie szarpnięcie uruchamia silnik. Ciepły pali od reki (bez ssania) Oczywiście silnik zasilany z lini paliwowej wymaga podpompowania ale w zasadzie tylko przy pierwszym uruchamianiu danego dnia. Gaźnik, jeśli już czyścisz rób to raz a dobrze ale ostrożnie.... gwinty w Twoim silniku są już wiekowe więc nie trudno o ich przeciągnięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, stare konstrukcje mają to do siebie ( w większości) że były projektowane "nadmiarowo" i nie były komplikowane bez potrzeby. Są do ogarnięcia przy odrobinie cierpliwości i musiał by być na prawdę zajechany by nie dało się na nim pływać.

 

Zacznij od rzeczy najprostszych np wymiana świecy, sprawdzenie przerywacza itd. Ten silnik służy pewnie ze 35 lat więc jeszcze kilka sezonów przepływasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie czyta te pierdy, a nie porady to ....... kopulka termostatu w tym modelu nie jest z alum. tylko plastyku, a zdeformowala sie od przegrzania, nastepnie ten silnik jest na CDI I tu nie ma co regulowac. Akurat czerwony silikon na termostacie to pierd, ale widac cos czerwonego na skrzyni korbowej co juz posalem.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...