emyyyl Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 Witam. Mam lodz 3.5m dł. I 1.4m szer. Chciałbym zakupić do niej silnik do plywania rekreacyjno-wędkarskiego głównie na zalewach. Mam możliwość zakupu silnika German 6.5KM za 1200zl tylko nie wiem co to za firma. Warto brak ten silnik czy jest jakaś alternatywa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 Jest to silnik od kosiarki adaptowany do łódki. O ile moc jest teoretycznie OK to obroty słabe... Do pyrkania na rybki może być o ile zniesiesz hałas. Poczytaj tu: http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/tani-silnik-nowy-madox-6-5-km/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emyyyl Opublikowano 24 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 No wlasnie obawiam się hałasu i wagi - 28kg. Czego w takim razie szukać koło 1200zl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klosek23 Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 Sprzedaje swoją yamahe 2km z kompresją 9.5 atm . Za 1000zl waga 10kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emyyyl Opublikowano 24 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 Jaki to model? 2km dadzą radę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klosek23 Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 Nie mam jak z tel dodac zdjecia. Jest jeden model yamahy 2 konej w dwusuwie. Czy sobie poradzi? Befzie pyrkal powoli. Ja chce zmienic bo mial to byc silnik zapasowy ale jest za slaby do mojej lodki. Waży 600kg i na spokojnej wodzie popycha ale pod wiatr juz nie ale do tej twojej skorupki powinien wystarczyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emyyyl Opublikowano 25 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2018 Za 1200 mogę kupić silnik Johnson 6KM i chyba na tym przystane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emyyyl Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Johson 6KM okazał się niesprawny. Jakoes inne propozycje silnika do 1700zl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2018 a co tam było nie sprawnego. to udana konstrukcja. łatwa do ogarnięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msdsw Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2018 w tej kwocie duzy wybor przeciez silniczkow w 2t do 6 km,ostatnio sam z niemiec w super stanie przywiozlem evinruda 6km ,,,ciezko bylo o klijenta za 1000zl ;D nikt nie dzwonil ;D tu kolega spojrzy: https://www.olx.pl/oferta/silnik-zaburtowy-johnson-CID767-IDtYJ1z.html ktos kolo mnie 40km sprzedaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emyyyl Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Szkoda że nie widziałem tego wcześniej. Kupiłem innego Johnsona 6KM dwusow dwa cylindry. Mógłbym prosić o rady jakie czynności serwisowe wykonać bo to mój pierwszy silnk? Silnik stał 3 lata w garażu. Odpalił za 8 razem w beczce. Na niskich obrotach się dusi i gaśnie. Chodzi równo. Daje sporo dymu, może to sprawa mieszkanki - jaka dawać i czy wystarczy zwykły olej do dwusowow? Czy Stara benzynę z karnistra wylać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Jak nie wiesz co to za paliwo to zużyj do czego innego. Wymiana oleju w spodzinie, czyszczenie i regulacja gaźnika, wymiana świec, kontrola pompy wody to podstawowe czynności. Olej do dwusuwów TCW-3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emyyyl Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 A co kupić do czyszczenia gaźnika, coś w sprayu? Świece do silników Johsona są takie jak do innych dwusuwow? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emyyyl Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Czy olej z orlenu do silników dwusuwpwych TC nadaje się do mieszanki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Czy dobrze widze w tym Johnsonie na polaczeniu skrzyni korbowej czerwony sylikon ? Nie wrozy to dobrze..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emyyyl Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 To czerwone to taka jakby guma lub uszczelka. W załączeniu zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Pokrywa na zdjeciu jest zbyt zdeformowana by uszczelniła je zwykła uszczelka. Ktoś dał czerwony (obciachowy) silikon by po najmniejszej linii oporu załatwić sprawę. W każdym badź razie wg zdjęć nie jest to raczej doszczelnione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emyyyl Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Czyli rozumiem że trzeba to uszczelnić, czym najlepiej, można na razie na tym pływać? Pisząc o deformacji masz na myśli jego wielokontny ksztalt czy doszukales się jakiejś wady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Deformacja jest następstwem zbyt silnego dokręcania tego elementu. To odlew ze stopu aluminium i po prostu wiek i eksploatacja zrobiły swoje. Jeśli występuje tam nieszczelność to można by nieco wyrównać jego powierzchnię zeszlifowując go na drobnym płótnie ściernym położonym na równej płaszczyźnie. Oczywiście zdejmując tylko taką ilość materiału jaka jest niezbędna do prawidłowego uszczelnienia tego połączenia. Bez silikonu i tak pewnie się nie obejdzie ale na litość... nie czerwony... on od razu zdradza, że dane miejsce było grzebane, wygląda to obleśnie a w handlu są dostępne np czarne (odporne na temperaturę w tym samym zakresie) Jedna uwaga, nie każdy silikon toleruje długotrwały kontakt z paliwem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2018 A co kupić do czyszczenia gaźnika, coś w sprayu? Świece do silników Johsona są takie jak do innych dwusuwow? Rodzaj świecy wybierz wg instrukcji (zaleceń) producenta. Na wodzie miej zawsze jedną w zapasie (klucz do niej też :) Olej do silnika Jak już Ci napisał Musti spełniający normę TCW3 ja stosuję mineralny ale dobrej firmy. Dymieniem silnika zaraz po rozruchu nie przejmuj się zbytnio bo to nic dziwnego. Zwłaszcza gdy silnik jest zimny i uruchamiany był na ssaniu - niektóre silniki wymagają załączenia ssania nawet po kilkunastu minutach od zatrzymania. To musisz wypraktykować. Np Mariner 5km po takim postoju odpalam tak: Jedno szarpnięcie na ssaniu, wyłączam je i drugie szarpnięcie uruchamia silnik. Ciepły pali od reki (bez ssania) Oczywiście silnik zasilany z lini paliwowej wymaga podpompowania ale w zasadzie tylko przy pierwszym uruchamianiu danego dnia. Gaźnik, jeśli już czyścisz rób to raz a dobrze ale ostrożnie.... gwinty w Twoim silniku są już wiekowe więc nie trudno o ich przeciągnięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emyyyl Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Niestety jeszcze nie znalazłem instrukcji do tego modelu. Tak sobie myślę że chyba wtopilem te 1100zl w ten silnik skoro jego stan wskazuje na takie zużycie. Części zamiennych teraz szukać do niego nie będzie łatwa sprawa w razie czego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Spokojnie, stare konstrukcje mają to do siebie ( w większości) że były projektowane "nadmiarowo" i nie były komplikowane bez potrzeby. Są do ogarnięcia przy odrobinie cierpliwości i musiał by być na prawdę zajechany by nie dało się na nim pływać. Zacznij od rzeczy najprostszych np wymiana świecy, sprawdzenie przerywacza itd. Ten silnik służy pewnie ze 35 lat więc jeszcze kilka sezonów przepływasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Jak sie czyta te pierdy, a nie porady to ....... kopulka termostatu w tym modelu nie jest z alum. tylko plastyku, a zdeformowala sie od przegrzania, nastepnie ten silnik jest na CDI I tu nie ma co regulowac. Akurat czerwony silikon na termostacie to pierd, ale widac cos czerwonego na skrzyni korbowej co juz posalem..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.