jab75 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Silnik stał 3 lata pod chmurką . Jak zadbać i co zrobić żeby bezpiecznie go uruchomić . ( jaki wykonać SERWIS ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 silnik stoi? tzn jak weźmiesz walem poruszysz da się go ruszyć? wykręć świece zmieszaj w szklance olej z benzyna 1:1 wstrzyknij w cylindry w pozycji otworem na świece w niebo odczekaj z 15minut zalej jeszcze raz mniej więcej po 50ml odczekaj 5minut i zacznij ruszać kołem zamachowym trochę w prawo troche w lewo robiąc coraz większe ruchy az dojdziesz do pełnych obrotów koła jak nie będzie większych oporów to pokręć kilka razy i zalej jeszcze raz tym razem mieszanka 2:1 (olej : paliwo) postaw silnik otworami po świecach do ziemi i pokręć nim kilka naście razy jak już będzie rozruszany to czas przystąpić do przeglądu zapłonu poczyścić przerywać i inne elementy teraz gaźniki zalej je paliwem przez dodawanie gazu i kręcenie bez świec silnikiem jak juz będzie śmierdzieć mocno benzyną to pod gaźnikiem jest korek do spuszczania... osadów wylej je... tak z 3 razy , żeby usunąć olej zaschnięty olej w spodzinie ..... wpierw przepłukać mieszanka oleju z benzyna 10:2 (olej : benzyna) i napełnić do stanu czystym olejem mieszankę do pierwszego uruchomienia zalecam 1:1 oraz na wolnych obrotach z 15minut kontrolując temperaturę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jab75 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Silnik jest zamontowany na łodzi , muszę pokombinować jeszcze z podłączeniem wskaźnika temperatur ( jak to zrobić ) ,a z mieszanką i płukaniem cylindrów będę działał . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Silnik stał 3 lata pod chmurką ..... Jeżeli nie było konserwacji przed pierwszą zimą to i olej nie pomoże. W czterosuwie na pewno. Wilgoć z powietrza robi swoje. Pod żądnym pozorem nie kręć wałem na ,,sucho" . Zanuż spodzinę w wodzie tak żeby ,,namoczyć" pompkę wodną. Wstrzyknij do cylindrów trochę mieszanki paliwowo- olejowej 1:25 (paliwo : olej) i pokręcaj (zapłon wyłączony np. bez zrywki) Sprawdź łożyska na wale próbując podnosić wał za koło zamachowe. Jeżeli jest o.k. to spróbuj uruchomić. Z obrotami bez szaleństw!!!. Po kilkuminutowej pracy motoru sprawdź łożyska wału jeszcze raz. Wykręć świece i sprawdź czy łożyska korbowodowe są o.k. ( w zewnętrznym zwrotnym położeniu tłoka pokręcaj wałem tłok musi reagować natychmiast ) Jeżeli mimo luzów będziesz chciał eksploatować silnik to może skończyć się rozsypaniem łożysk i zniszczeniem układu korbowo tłokowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jab75 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Dziękuję za informację , będę próbował z rozsądkiem , a jak coś mi nie będzie pasowało to odstawię do mechanika ( siła wyższa ) . Dzięki i Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jab75 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Po wykręceniu świec próbowałem małym pędzelkiem wymacać rdzę , ale nic nie było czuć ( na pędzlu były ślady oleju ) . Kamień z serca spadł . Ruszyłem delikatnie kołem zamachowy i zero oporu . Zrobiłem mieszankę 1;5 i wlałem szczykawą w cylindry i po chwili obracałem tłoki na nich też ślady tylko oleju . Wczoraj wodowałem i odpalił po paru razach rozruch . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 to super!! pamiętaj o zabezpieczaniu na zimę silnika :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jab75 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Testowałem , pływałem aż silnik zdechł na szczęście zabrałem zapasowy elektryczny . Miałem około 10 l paliwa do testu i bez zapasu . Następnym razem zbiornik będzie pełny + kanister . Jak nie wykorzystać wodowania po 3 latach . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.