logoslaw Opublikowano 23 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 Witam. Czy ktoś z kolegów użytkuje silnik uciągowy? Proszę aby podzielił się opinia na temat takowego silnika :jakiej mocy, przy jakim sprzęcie zamontowany, jakie osiągi ,jakie spalanie, ilość przepływanych mtg .Dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor100 Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Witam miałem kiedyś YAMAHĘ 9.9 Hight Trust, używałem jej przy łódce wedkarskiej, 380 cm. Prędkość pływania była wolniejsza niż na zwykłej Yamasze, więc zmieniłem śrubę na najszybszą jaka jest i wtedy osiągnołem ok 34 km/h. Spalanie wynosiło ok 3,5l na godzinę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Czy możecie mi objaśnić pojęcia: - silnik uciągowy, co to jest i czym się różni? (czy to może takie same pytanie jak to, czym się różni wróbelek?) - najszybsza śruba jaka jest, co to takiego? jaką powinienem mieć śrubę, żeby pływać najszybciej, albo jeszcze szybciej? Specjaliści nie potrafili nic zrobić, żeby nasza łódka płynęła szybciej. Może kolega gregor100 podpowiesz jaką to najszybszą śrubę powinienem zakupić, co? ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Zibi, no nie rób se jaj 8). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Czym się różni skrzynia biegów od reduktora ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Zibi jest fanem sportu, co go mogą obchodzić pozycje w cenniku: wersja uciągowa, ale o śrubie uciągowej napewno słyszał :) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Ale ja naprawdę nie wiem co to jest silnik uciągowy :( Czy ma inną spodzinę czy co ma innego. Natomiast śruba uciągowa to chyba pojęcie obiegowe. Ja rozróżniam śruby po średnicy i po skoku. Więc pojęcie najszybszej śruby to dla mnie trochę pojęcie abstrakcyjne. Obcięcie "komina" śruby zwiększyło prędkość o jakieś 3 - km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jzsho Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 http://forum.mazury.info.pl/viewtopic.php?t=11005 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Czyli silnik uciągowy różni się od innych silników budową spodziny, przełożenie, wielkość, chłodzenie. Stosowany jest do niewielkich prędkości tam, gdzie potrzeba przepchnąć dużą masę łodzi. Dzięki kolego jzsho. Ale musiałem się nastudiować, a można było jednym zdaniem. Chyba bym zrozumiał, tak sądzę ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Od tego m.in.jest właśnie forum, przypadkowo możemy rozszerzyć Swoją wiedzę w tematach, w których bez forum nie szukalibyśmy wiedzy ;-). Teraz już nas nikt nie zagnie takim hasłem ;-) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Tak żeby wszystko było do końca wyjaśnione Przerobiłem temat śrub uciagowych, nawet takową posiadam i oprócz skoku i średnicy różni się budową, wygieciem łopatki, ma znacznie większą siłę uciagu na wstecznym niż nazwijmy to zwykła śruba ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawtow Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 A u mnie wala się po garażu nawet śruba regulowana ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 Ale ja naprawdę nie wiem co to jest silnik uciągowy :( Czy ma inną spodzinę czy co ma innego. Natomiast śruba uciągowa to chyba pojęcie obiegowe. Ja rozróżniam śruby po średnicy i po skoku. Więc pojęcie najszybszej śruby to dla mnie trochę pojęcie abstrakcyjne. Obcięcie "komina" śruby zwiększyło prędkość o jakieś 3 - km/h 7 km/h 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 To może żeby wszyscy nie rzucili się ucinać kominy wyjaśnijcie, że to było przy 150 czy 200km/h ;-) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 Kurcze no szkoda, bo ja już chciałem...rżnąć...komin :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 Nie no spokojnie, ja też czekam na odp.bo jak to jeszcze obniży spalanie to zastanowię się czy nie poświęcić gwarancji na silnik i ciąć nową śrubę ;-) No i zaspamowany kolejny wątek... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 Ja już myślałem żeby śrubę całkowicie wyrżnąć ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 Ja już chciałem rżnąć Śrubę , ale dobrze że doczytałem wątek do końca :D Fajna zaleta Śruby u ciągowej to to ten super wsteczny 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 Weź człeku się zapytaj, to cię kuźwa oplują :( Weź człeku powiedz coś ciekawego to cię kuźwa obśmieją >:( Zaczynam rozumieć tych pytających i odpowiedzi wszelakich "znawców" 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilwater07 Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 oj oj oj tak na ogół to o drogę pytają tylko ci co jej nie znają.... Myślę, że Zibi mógłby tę drogę pokonać "z przewiązanymi oczyma".... :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 Te wywody teoretyczne z podanego linku są trochę nieścisłe. Moc jest mocą, przekładnia przekładnią a zużycie paliwa zależy od obrotów max. momentu obrotowego silnika. I teraz jakim cudem ,,mniejszy" silnik popchnie łódkę wypornościową z taką samą prędkością ( max. konstrukcyjną) co silnik ,,większy" zużywając przy tym mniej paliwa? Zapomniano o większym przełożeniu przekładni w silniku h-t. Taki silnik musi kręcić obroty max momentu obrotowego czyli najbardziej ekonomiczne Ale przełożenie przekładni zmniejsza obroty śruby żeby zwiększyć siłę ciągu więc to maleństwo musi się nieźle napocić żeby ,,dogonić" większy motorek. Mały skok duża powierzchnia łopat to podstawa popychania wypornościowego. Większa pojemność silnika to większy moment obrotowy . Mając silnik z większym momentem obrotowym możemy uzyskiwać większą siłę ciągu na śrubie. Dalej to już wariacje kombinacyjne z ustalaniem : Max. prędkości popychania, max siły ciągu, masy jachtu i innych spraw wytrzymałościowych materiałów. Na koniec chciałbym dodać, że rozpędzić masę to żaden problem. Kwestia przyłożonej siły i czasu. Ale do zatrzymania takiej ,,lokomotywy" w ciągu kilku sekund to już trzeba nieźle się przyłożyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.