Bult Opublikowano 30 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2023 Witam, Czy wiemy coś na temat nowej 95 -tki ,która będzie dostępna na stacjach od nowego roku ? Posiadam silnik Suzuki DF140 z 2003 roku czy będę mógł nalać nową 95 czy niestety będzie trzeba przejść na droższe 98 ? Auta niby od 2010 roku są przystosowane i jest lista nieprzystosowanych samochodów, czy dla nas też coś takiego istnieje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powolny Opublikowano 1 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2023 Na forach motocyklowych temat jest już wałkowany od jakiegoś czasu i niestety jest to ruletka . Dla niewtajemniczonych ,dodatek 10% paliwa bio (spirytus) może ,ale nie musi powodować " puchnięcie" gumowych elementów armatury paliwowej . W innych krajach piszą już o tym od dawna ,a u nas ,jak to u nas 😞 . https://drive.google.com/file/d/1-UH7KjEi7Uua3FjIsyD5Ut84o54O3PeQ/view?usp=sharing .Jako ciekawostkę napiszę ,że w Austrii paliwo E10 jest już standardem ,a E5 jest sprzedawane jako "premium". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 1 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2023 A czy dwusuwowe silniki z lat 90 tych nie pływają na pospolitej 95 i to bezołowiowej ? Lej Pan po korek. Tak nie da się wyeliminować 70 % silników w Europie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2023 (edytowane) Skutery wodne doładowane niech się martwią. Jak E-tec się nie boi to myślę, że i reszta zaburtowych się za mocno nie przestraszy. Alkohol w paliwie to wyższa temperatura spalania i ,,lepsze" wiązanie wody w paliwie. Ale dłuższe przerwy w użytkowaniu mogą skutkować korozją wtryskiwaczy, zaworów itd. Nie mówię o normalnych przerwach sezonowych ale np. miesięcznych. Od dawna dolewam do paliwa olej 2T klasy Jaso FD w proporcji 1:200. Skończyły się problemy z pompami wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczami. Po wyłączeniu silnika troszeczkę olejku zawsze zostaje na żelastwie 😉 Edytowane 2 Grudnia 2023 przez mikijet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 3 godziny temu, mikijet napisał: Skutery wodne doładowane niech się martwią. bu, ha ha , co ty za pierduły uskuteczniasz ? Na głównym rynku sprzedaży skuterów wodny, czyli USA paliwo zawiera około 10% etanolu i to jest od momentu zanim powstały w skuterach silniki doładowane . te silniki są przystosowane do pracy z 10% mieszanką etanolu od początku istnienia, podobnie E-tec. Paliwo E10(10% etanolu) zaczęło wchodzić w USA w 1977 roku !!!, teraz taka konkluzja nawet w moim maptunerze Sea Doo mam dedykowane mapy na full etanol, każdy wie, o zaletach etanolu, chłodniejsze spaliny i mniejszy problem ze stukaniem, etanol jest good dla doładowania, problem w tym że paliwa z etanolem trzeba więcej, a to wymaga wydajniejszego układu paliwowo-wtryskowego a teraz ciekawostka EPA zatwierdziła przepis ze od 2001 roku wszystkie silniki mogą używać E15, ale w ostateczności z powodu protestów środowisk marine, producentów Mercury, BRP, zwolniono łodzie z tego przepisu, bo jak wiemy im więcej etanolu tym trzeba więcej paliwa, tylko, że te silniki nie były przystosowane do podawania większej ilości paliwa, łodzie często pływają z otwartą przepustnicą, mało paliwa, uboga mieszkanka , to wzrost temperatury spalin, popłyną tłoki, dodatkowo etanol jest dobrym rozpuszczalnikiem i dziala negatywnie na stare przewody, zbiornik. Efekt taki, że może nawet dojść do pożaru , wybuchu. i w ostateczności w USA zabroniono stosowania E15 w łodziach tak, że od lat wszystkie silniki są dostosowane do działania E10, czy mogą być jakie? problemy , no tak.... bardzo stare silniki 2 suwowe, stare zbiorniki , przewody 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 W instrukcjach silników bardzo często stoi, że paliwo z etanolem jest nie zalecane. Jeżeli już musimy wlać alkoholika to tylko etylowy w ilości nie większej niż 5% ( wtedy trzeba wlać dodatek ,,esperal") . Metylak jest zabroniony. Dłuższe przechowywanie w zbiorniku też jest nie zalecane ( zwłaszcza w metalowym). Paliwa zawierają alkohol od wielu lat. Tylko zdobycie informacji ile i jakiego nie było możliwe na stacji paliw. Silniki EFI ( zakonserwowane wg fabrycznej instrukcji), po kilkuletnim postoju mają problemy z wtryskiwaczami i pompami wysokiego ciśnienia. Rozszczelnienie i ,,znikające" węże paliwowe to pikuś przy szkodach jakie wynikają z wody( rdza i kamień). Stąd olej do 2T. Od lat stosuję swoją ,,mixturę" do konserwacji silników i nie ma problemów. Samochody są odpalane codziennie. Łodzie nie koniecznie. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.