Skocz do zawartości

Silnik zaburtowy a benzyna E10


Bult
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy wiemy coś na temat nowej 95 -tki ,która będzie dostępna na stacjach od nowego roku ?

Posiadam silnik Suzuki DF140 z 2003 roku czy będę mógł nalać nową 95 czy niestety będzie trzeba przejść na droższe 98 ?

Auta niby od 2010 roku są przystosowane i jest lista nieprzystosowanych samochodów, czy dla nas też coś takiego istnieje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forach motocyklowych temat jest już wałkowany od jakiegoś czasu i niestety jest to ruletka . Dla niewtajemniczonych ,dodatek 10% paliwa bio (spirytus) może ,ale nie musi powodować " puchnięcie" gumowych elementów armatury paliwowej . W innych krajach piszą już o tym od dawna ,a u nas ,jak to u nas 😞 . https://drive.google.com/file/d/1-UH7KjEi7Uua3FjIsyD5Ut84o54O3PeQ/view?usp=sharing .Jako ciekawostkę napiszę ,że w Austrii paliwo E10 jest już standardem ,a E5 jest sprzedawane jako "premium". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skutery wodne doładowane niech się martwią. Jak E-tec się nie boi to myślę, że i reszta zaburtowych się za mocno nie przestraszy. Alkohol w paliwie to wyższa temperatura spalania i ,,lepsze" wiązanie wody w paliwie. Ale dłuższe przerwy w użytkowaniu mogą skutkować korozją wtryskiwaczy, zaworów itd. Nie mówię o normalnych przerwach sezonowych ale np. miesięcznych.  Od dawna dolewam do paliwa olej 2T  klasy Jaso FD w proporcji 1:200. Skończyły się problemy z pompami wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczami. Po wyłączeniu silnika troszeczkę olejku zawsze zostaje na żelastwie 😉 

Edytowane przez mikijet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mikijet napisał:

Skutery wodne doładowane niech się martwią. 

 

bu, ha ha , co ty za pierduły uskuteczniasz ?

 

Na głównym rynku sprzedaży skuterów wodny, czyli USA paliwo zawiera około 10% etanolu i to jest od momentu zanim powstały w skuterach silniki doładowane . te silniki są przystosowane do pracy z 10% mieszanką etanolu od początku istnienia, podobnie E-tec. 

 

Paliwo E10(10% etanolu) zaczęło wchodzić w USA w 1977 roku !!!, 

 

teraz taka konkluzja 

nawet w moim maptunerze Sea Doo mam dedykowane  mapy na full etanol, każdy wie, o zaletach etanolu, chłodniejsze spaliny i mniejszy problem ze stukaniem, etanol jest good dla doładowania, problem w tym że paliwa z  etanolem trzeba więcej, a to wymaga wydajniejszego układu paliwowo-wtryskowego

 

a teraz ciekawostka

EPA zatwierdziła  przepis ze od 2001 roku wszystkie silniki mogą używać E15, ale w ostateczności z powodu protestów środowisk marine, producentów Mercury, BRP, zwolniono łodzie z tego przepisu, bo jak wiemy im więcej etanolu tym trzeba więcej paliwa, tylko, że te silniki nie były przystosowane do podawania większej ilości paliwa, łodzie często pływają z otwartą przepustnicą, mało paliwa,  uboga mieszkanka , to wzrost temperatury spalin,  popłyną tłoki, dodatkowo etanol jest dobrym rozpuszczalnikiem i dziala negatywnie na stare przewody, zbiornik. Efekt taki, że może nawet dojść do pożaru , wybuchu.

i w ostateczności w USA zabroniono stosowania E15 w łodziach 

 

tak, że od lat wszystkie silniki są dostosowane do działania E10, czy mogą być jakie? problemy , no tak.... bardzo stare silniki 2 suwowe, stare zbiorniki , przewody 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcjach silników bardzo często stoi, że paliwo z etanolem jest nie zalecane. Jeżeli już musimy wlać alkoholika to tylko etylowy w ilości nie większej niż 5% ( wtedy trzeba wlać dodatek ,,esperal") . Metylak jest zabroniony. Dłuższe przechowywanie w zbiorniku też jest nie zalecane ( zwłaszcza w metalowym). Paliwa zawierają alkohol od wielu lat. Tylko zdobycie informacji ile i jakiego nie było możliwe na stacji paliw. Silniki EFI ( zakonserwowane wg fabrycznej instrukcji), po kilkuletnim postoju  mają problemy z wtryskiwaczami i pompami wysokiego ciśnienia. Rozszczelnienie i  ,,znikające" węże paliwowe to pikuś przy szkodach jakie wynikają z wody( rdza i kamień). 

Stąd olej do 2T. Od lat stosuję swoją ,,mixturę" do konserwacji silników i nie ma problemów.  Samochody są odpalane codziennie. Łodzie nie koniecznie. 

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...