sport-pasja Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Witam Zapraszam Państwa do zapoznania się z ofertą silnikową firmy LEHR, która wprowadziła na polski rynek silniki zasilane gazem LPG (propan lub propan - butan) Silniki o mocy od 2.5 KM do 10 KM (15 KM będą dostępne później) Cennik - http://www.sport-pasja.com/images/LEHR_2014.pdf Filmiki: http://www.youtube.com/watch?v=bXzcJgZ7mdI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Widzę w tym przyszłość,aż dziw,że dopiero teraz ktoś sie za to zabrał na poważnie. Ekologia i ekonomia :) Swoją drogą nietrudno takiego małego czterotakta przerobić na lpg.Kiedyś podczas dłuuuuuugiego weekendu nad jeziorkiem z nudów w kwadrans! zaadoptowaliśmy kosiarkę do zasilania z butli.Okrążenie "pomiarowe" wykonała bez problemu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groch777 Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 też ostatnio znalazłem te silniki na tablicy. wysłałem zapytanie jaki koszt całkowity ( butla i instalacja gazowa ) cene podają samego silnika w zł to wychodzi 12 650zł za 15KM. dodatkowy duży PLUS to można pływać po chronionych jeziorach. "BRAK EMISJI OPARÓW PALIWA DO ŚRODOWISKA - GAZ LPG NIE POWODUJE SKOŻEŃ ŚRODOWISKA WODNEGO" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sport-pasja Opublikowano 6 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Dodatkowe informację: - butla do kupienia na stacjach BP ( propan, kompozytowa 69 PLN za gaz, 200 PLN kaucji za butlę) - jeszcze nie mamy dokładnych danych odnośnie przewodów gazowych, ale jak będziemy coś wiedzieć damy znać ;) - silniki 15 KM będą dostępne od połowy roku Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 ..dodatkowy duży PLUS to można pływać po chronionych jeziorach. "BRAK EMISJI OPARÓW PALIWA DO ŚRODOWISKA - GAZ LPG NIE POWODUJE SKOŻEŃ ŚRODOWISKA WODNEGO" Hałas i oleje też? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 ....dodatkowy duży PLUS to można pływać po chronionych jeziorach. I tu byś się zdziwił jak byś dostał pięćset :P. Slnikiem spalinowym obojętnie na jakie paliwo nie można pływać jak jest znak przekreślonej śruby albo jak strefę ciszy (do 45 dB) wprowadziła rada Powiatu. Gaz czy benzyna tu nie ma nic do rzeczy 8). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 ..Gaz czy benzyna tu nie ma nic do rzeczy 8) No chyba, że jakiś iperyt. Ci od mandatów nie mają masek p-gaz na wyposażeniu więc nie podejdą za blisko :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sport-pasja Opublikowano 7 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Witam Dostaliśmy dzisiaj silnik 2.5 i 5 KM Zdjęcia jak silnik wygląda od środka: http://www.sport-pasja.com/images/lehr5/20140307_101939.jpg http://www.sport-pasja.com/images/lehr5/20140307_101958.jpg http://www.sport-pasja.com/images/lehr5/20140307_102008.jpg Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groch777 Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 pokora :-[ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Gdybym mieszkał w PL to od ręki zagazowałbym swoją łódeczkę. Zwykła instalacja z podciśnieniowym reduktorem i wszystko zasilane ze zwykłej butli. Parę godzin roboty i pływanko za pół ceny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Gdybym mieszkał w PL to od ręki zagazowałbym swoją łódeczkę. Zwykła instalacja z podciśnieniowym reduktorem i wszystko zasilane ze zwykłej butli. Parę godzin roboty i pływanko za pół ceny... niby tak popiołku :) ale czy motorowodniak nie powinien mieć "etyliny we krwi i śmierdzieć towotem"? :D jakoś po mojemu to jak kupienie Merca klasy S i wożenie butli w bagażniku ;) może za bardzo się przywiązałem do etyliny :D a miałem zagazowanego SAAB'A i niech go......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Tak, w zupełności się z Tobą zgadzam. Postawiłem się tylko na miejscu "biedniejszych" motorowadniaków i obecnych cen paliw, a dokładnie możliwości zakupienia ilości paliwa za 1 godz pracy w PL. Bo u mnie za godzinkę mogę sobie sprawić ok 20l i nawet mi się nie śni o gazie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 tak, ale to jest nowość i tania nie jest :( poza tym sam należę do tych biednych motorowodniaków BF15 a mogło by być więcej... w dodatku polandia nie Norwegia nawet stacje wodne to rzadkość :-X Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Zerknąłem na Allegro i do silnika stacjonarnego na gaźniku można już kupić instalację za 300 zł. Kwestią jest tylko dopasowanie miksera do gaźnika. Oczywiście sekwencja już kosztuje... Uwierz mi, montowałem takie instalacje osobiście i nie jest to jakaś wielka filozofia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Problemem nie jest "zagazowanie" silnika tylko zmagazynowanie odpowiedniej ilości gazu na łodzi. Temat mocno kontrowersyjny - znane są dziwne przypadki przetaczania gazu ze zbiornika do zbiornika... Na forum jest chyba nawet wątek na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 8 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 Tak, w zupełności się z Tobą zgadzam. Postawiłem się tylko na miejscu "biedniejszych" motorowadniaków i obecnych cen paliw, a dokładnie możliwości zakupienia ilości paliwa za 1 godz pracy w PL. Bo u mnie za godzinkę mogę sobie sprawić ok 20l i nawet mi się nie śni o gazie... Jak nastał kryzys to jedni gazują auta a drudzy przesiadają się w mniejsze - ekonomiczniejsze. Tak samo z łódką. Ktoś pływa dla frajdy na małych dystansach i liczy się dla niego wygoda i performance - zużyje 70l/100km. Ja na ciepłe wody i długie trasy z przystankami wybrałem ponton i silnik 20KM. Co do gazowania silników to pamiętam jak w Aries uprzedzano mnie abym nie lał Etyliny 98 do BF20D (takową leję do auta). A gaz jest jeszcze bardziej "energetyczny" i nie wiem czy dobrze to zrobi standardowej jednostce benzynowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 8 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 Ja doskonale sobie zdaje sprawę z plusów i minusów zagazowania motoru. Fakt, nie jest to za zdrowe dla silnika a w szczególności dla głowicy ale jednak sporo taniej jest. Jak dla mnie wyciągnięcie głowicy, przeszlifowanie gniazd, nowe uszczelnienia, planowanie i montaż to dzień czasu...A i tak nie robi się tego co sezon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Jak dla mnie wyciągnięcie głowicy, przeszlifowanie gniazd, nowe uszczelnienia, planowanie i montaż to dzień czasu...A i tak nie robi się tego co sezon Ale twoja dniówka w Norwegii to 700-800 PLN czyli taka regeneracja też kosztuje ;) Chyba, że lubisz i traktujesz jako przyjemność takie robótki. Ktoś wspomniał wcześniej o butlach na łodzi. Taka butla waży dużo więcej niż plastikowy bak ... To chyba jedna z wad tego rozwiązania. Ja bym szukał oszczędności w mniejszych, bardziej efektywnych jednostkach i ekonomicznijeszych silikach (dopasowanych do tych jednostek). Co nie zmienia faktu, że LPG obniża koszty o połowę. Tylko jak to jest z butlami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Nie przesadzajmy, butla nie jest aż taka ciężka. Pusta waży 10kg z plastikowy bak 1kg, to tylko 9 kg więcej. Ale jakbym miał to robić to widzę jeszcze inne rozwiązanie, można przerobić oryginalny owalny zbiornik do wymiaru jaki nam pasuje i umieścić go w wygodnym miejscu na stałe. Montujemy zawór do tankowania w kadłubie i po kłopocie. Przed wypłynięciem tankujemy gaz do oporu a benzynki w/g uznania. Ja wiem że dla niektórych to czarna magia... ale opłacalna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Przed wypłynięciem tankujemy gaz do oporu Może w Norwegi masz gaz na kei. U nas zapomnij... A butle wchodzą w grę tylko przy niedużych silnikach, które i tak mało palą. Ciekawe na jak długo starczyła by butla przy silniku 150KM? :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sport-pasja Opublikowano 10 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Witam Producent w przyszłości chce wprowadzić silniki do 90 KM. Zobaczymy jak to się rozwinie i czy zaproponuje zbiorniki do większych silników. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 No właśnie jedyny problem w tej chwili to to tankowanie. Technologicznie nie ma żadnego problemu przerobić każdego 4takta na gaz(poza tymi z bezpośednim wtryskiem-ale w łodziach chyba jeszcze takich nie ma).Czy to gaźnikowca poprzez mikser czy wtryskowca na sekwe-problem żaden...no może prrzy gaźnikowym ze szczelnością i ulatnianiem się gazu z dolotu,ale przy sekwie już kłopotu nie będzie. Dopuki jednak nie będzie stacji to się mija z celem,bo tak jak napisał musti duży np 150 konny silnik butle spali moment... ..a do bardzo małych silników to się średnio kalkuluje,bo one mało palą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Sensacja! Co prawda Mercury ćwiczy temat już prawie 20 (dwadzieścia) lat, ale przecież to tylko nic nie znaczący szczegół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Andrzeju, nie wszyscy się znają na systemach zasilania...co tam 20 lat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.