Skocz do zawartości

Słabe chłodzenie i wyciek oleju


goldserwer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Kupiłem jesienią łódkę motorową Maxum z silnikiem 4.3 i właśnie wczoraj dopiero pierwszy raz ją zwodowałem. Okazało się że łódż nie pobierała za dużo wody do chłodzenie silnika a ten ostro się zagrzał aż poszedł mi skądś olej. Oglądaliśmy silnik i nic nie widać zero śladów wycieku a na podłodze w łajbie było go widać i to sporo , dlatego mam pytanie czy możliwe że olej leci z wału i ktoś mi mówił że po zimie jak spuszczona jest woda to w silniku może zrobić się poduszka powietrzna i wody nie pociągnie . Proszę napiszcie jak należy postępować żeby było prawidłowo i bezpiecznie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy na śrubach mocujących kolektor ssący jest olej. Najprawdopodobniej olej pochodzi z przedmuchu, przez odmę, do tłumika ognia na gaźniku. Pierścienie mogły się przypiec i gaźnik wydmuchuje olej zamiast zasysać zaolejone powietrze z odmy.

 

Sprawdź kompresję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źródeł wycieku może być kilka. Aparat zapłonowy,pokrywy zaworów, czujnik ciśnienia oleju, odma, pokrywa łańcuszka rozrządu i uszczelniacze na wale korbowym, duży przedmuch przez korek wlewu oleju, filtr oleju i niedokręcony korek spustowy.

A co do pompy to nie ma żadnej poduszki powietrznej. Obieg zaburtówki jest otwarty (ujście przez kolektor wydechowy). Jeżeli pompa ma za mały wydatek to kolektory wydechowe się grzeją. Może  termostat jest powodem przegrzewania się silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że kolektory i to co się na nich przykręca te duże faje są ostro skorodowane aż całe płaty odchodzą to raczej naprowadziłeś mnie na przyczynę być może mają za małą przepustowość choć sprawdzałem i woda nimi leci a silnik grzał się na momencie . Wracając co do zasady wodowania łodzi to na wszelki wypadek spytam; wrzucam do wody odpalam czekam chwile i mogę pływać bez zbędnych czynności , czy tak ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedłeś mocno na przełaj.

 

!. Przed wodoweaniem sprawdzasz korek spustowy w kadłubie.

2. Po zwodowaniu sprawdzasz szczelność  kadłuba. Zaczynasz od komory silnikowej. Czasem w motorku nie wszystkie korki i węże są dokręcone. 

3.Wentylujesz komorę silnikową przez, teoretycznie, 2min z podniesioną pokrywą.

4.Dopiero teraz odpalasz motor i grzejesz go przez kilka minut na 2000 obr aż do otwarcia termostatu.

5.Szybka kontrola ciśnienia olejhu, temp i szczelności silnika

6. Jak wszystko jest ok. i jeżeli masz wszystko co niezbędne do bezpiecznego pływania to strzelasz z bata i poganiasz siwki.;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...