goldserwer Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Witam wszystkich. Kupiłem jesienią łódkę motorową Maxum z silnikiem 4.3 i właśnie wczoraj dopiero pierwszy raz ją zwodowałem. Okazało się że łódż nie pobierała za dużo wody do chłodzenie silnika a ten ostro się zagrzał aż poszedł mi skądś olej. Oglądaliśmy silnik i nic nie widać zero śladów wycieku a na podłodze w łajbie było go widać i to sporo , dlatego mam pytanie czy możliwe że olej leci z wału i ktoś mi mówił że po zimie jak spuszczona jest woda to w silniku może zrobić się poduszka powietrzna i wody nie pociągnie . Proszę napiszcie jak należy postępować żeby było prawidłowo i bezpiecznie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Zobacz czy na śrubach mocujących kolektor ssący jest olej. Najprawdopodobniej olej pochodzi z przedmuchu, przez odmę, do tłumika ognia na gaźniku. Pierścienie mogły się przypiec i gaźnik wydmuchuje olej zamiast zasysać zaolejone powietrze z odmy. Sprawdź kompresję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldserwer Opublikowano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Sęk w tym że silnik dalej ładnie pali a ślady oleju jakie znalazłem to mokry rozrusznik ale nic tam nie widać i podłoga pod silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Źródeł wycieku może być kilka. Aparat zapłonowy,pokrywy zaworów, czujnik ciśnienia oleju, odma, pokrywa łańcuszka rozrządu i uszczelniacze na wale korbowym, duży przedmuch przez korek wlewu oleju, filtr oleju i niedokręcony korek spustowy. A co do pompy to nie ma żadnej poduszki powietrznej. Obieg zaburtówki jest otwarty (ujście przez kolektor wydechowy). Jeżeli pompa ma za mały wydatek to kolektory wydechowe się grzeją. Może termostat jest powodem przegrzewania się silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldserwer Opublikowano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Zauważyłem że kolektory i to co się na nich przykręca te duże faje są ostro skorodowane aż całe płaty odchodzą to raczej naprowadziłeś mnie na przyczynę być może mają za małą przepustowość choć sprawdzałem i woda nimi leci a silnik grzał się na momencie . Wracając co do zasady wodowania łodzi to na wszelki wypadek spytam; wrzucam do wody odpalam czekam chwile i mogę pływać bez zbędnych czynności , czy tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Poszedłeś mocno na przełaj. !. Przed wodoweaniem sprawdzasz korek spustowy w kadłubie. 2. Po zwodowaniu sprawdzasz szczelność kadłuba. Zaczynasz od komory silnikowej. Czasem w motorku nie wszystkie korki i węże są dokręcone. 3.Wentylujesz komorę silnikową przez, teoretycznie, 2min z podniesioną pokrywą. 4.Dopiero teraz odpalasz motor i grzejesz go przez kilka minut na 2000 obr aż do otwarcia termostatu. 5.Szybka kontrola ciśnienia olejhu, temp i szczelności silnika 6. Jak wszystko jest ok. i jeżeli masz wszystko co niezbędne do bezpiecznego pływania to strzelasz z bata i poganiasz siwki.; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldserwer Opublikowano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Wielkie dzięki przyjacielu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.