Skocz do zawartości

śruby do montażu silnika


czeburaszka710
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W sumie wątek założyłem spontanicznie , była mała dyskusja na SB kto jakimi śrubami montuję silniki zaburtowe , jeżeli do małych silniczków i pływających w słodkiej wodzie wielkich problemów nie ma , to z dużymi mocami i pływających w soli problem nieco komplikuje się . Oryginały dość drogie ale mają swoje racje , odporność na związki chloru ( sól ) drobny gwint ( większa wytrzymałość na gwincie) no i dość duża twardość , 80 i wyżej http://www.boats.net/parts/detail/yamaha/Y-90101-12M05-00.html    i tu http://www.ebay.co.uk/itm/YAMAHA-130mm-BRACKET-BOLT-90101-12M05-9010112M05-/370691268174 .  I tak z ciekawości ( prawie ) jak i jakie śruby montujecie koledzy ? Fajnie by było żeby koledzy zajmujące się montażem na co dzień coś skrobnęli . Pozdrawiam  . 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne linki prezentujesz!

Ale to wszystko lipa  ;)

 

Atestowane śruby po pływaniach Mike'a widać na załączonym linku

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151083780876820&set=a.312336206819.158844.190483266819&type=1&theater

Atestowane - poprzeciągane i pogięte  :)

 

To tyle w temacie śrub  :(

 

Oczywiście mniejsze silniczki można na tym wieszać spokojnie ;D a jakże

Takie na ten przykład 20 - 40 kucyków. A jeszcze lepeij takie do pływań bez patentu  :)

 

Duże silniki na 6 śrub trzeba przykręcać i dobrze, żeby pawęż miała odpowiednią konstrukcję  :)

W przeciwnym wypadku kończy się to tak jak na zdjęciach!

 

Pzd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie , kolego o to mnie chodziło że w pewnych warunkach słabe śrubki mogą bałaganu narobić  , ale jakie proponujesz ? Skoro oryginały lipa . I co najważniejsze gdzie ich nabyć ? Widzę jeden nie mało ważny pozytyw z twojego zdjęcia , śrubki powyginane brzydko , ale ... nie obcięte i nie pęknięte , wiadomo co by było ....  ::) . Może ten typ tak ma  ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda śruba się męczy. Tak jak z kluczami do nich. Nie ma prawa pęknąć tylko dać znać , że ma dość i czas wymienić.

Jasne, że wytrzymałość to rzecz ważna ale jest ona określana jako minimum w konkretnych przypadkach. Np. śmigła w samolotach też są przykręcane śrubami o określonej minimalnej wytrzymałości co nie oznacza, że są wieczne. Po prostu mają swój czas pracy po którym należy je wymienić na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest, że trzeba obserwować co się dzieje na pawęży.

Nie ma na to rady.

W przypadku ze zdjęcia śruby wytrzymałe zaledwie 10 godzin.

W mojej łódce nie wymieniałem już dwa lata, ale silnik jakby troszkę lżejszy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że śruby mocujące to taki mały i często nie doceniany a bardzo ważny element na łodzi . Przy oberwaniu ( nie daj boże ) można złapać silnik na plecy . Nikomu nie przyjdzie do głowy mocować koła w autach na zwykłe śrubki kl.5.8 , a z silnikiem ? Ilu zwraca na to uwagę ? Akurat też zwróciłem tylko dla tego że zabrakło mnie dwóch oryginalnych ( brakuję nadal ) zakładałem od zawieszenia ( bardzo wytrzymałe ) ale korodują strasznie . No i zacząłem drążyć ten temat , wyszło że sprawa nie jest aż taka prosta . Dla tego powstał ten wątek , może komuś będzie potrzebny . Zibi pytałem co zakładasz za miast oryginałów , mówiłeś że to lipa .  Jak do tej pory nic nie znalazłem w jakości jaką proponuję Yama ( parametry podałem wyżej ) . Od zawieszenia mogą mieć twardość nawet 110 i też maja znakomite właściwości ale korodują , zresztą jak i stal A2  :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są śruby w rożnych klasach w materiale A4 ale nie zapominajmy o jednym te oryginalne nierdzewne są pokrywane dodatkowo czymś w rodzaju ocynku szarego który powoduje łatwość w odkręcaniu (lepszy poślizg)  bo niestety nierdzewka ma to do siebie że lubi się zacierać przy niedużym przeciągnięciu , a klucz dynamometryczny nie zawsze daje nam gwarancje dobrego dociągnięcia szczególnie przy nierdzewce .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprasza, nie zauważyłem.

 

Staram się zawsze montować oryginały.

Związane jest to z parametrami śruby.

Nie znam się na metalurgii, ale takie parametry jak twardość,

wytrzymałość na rozciąganie, zginanie, ścinanie i jeszcze jakieś tam

z pewnością mają zasadnicze znaczenie przy dużych mocach i wagach silników.

Trzeba czasami zerknąć na to co się dzieje na pawęży i zapobiegać nieszczęściu  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 a A2 różnią się odpornością na korozję ale też , co ważniejsze wytrzymałością na rozciąganie i wydłużeniem przy zerwaniu (sygnalizacja granicy wytrzymałości)

http://www.stalenierdzewne.pl/porady-ekperta/czy-jest-jakaś-różnica-między-stalą-typu-a2-a4-i-302304316-czy-ta-sama-stal-tylko-ina

A2 jest mechanicznie lepsze

 

 

 

Schowek01.jpg.a65b6ae412dd7b749ad9220179714d92.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" Dzieci kochane " zapomnieliście o Chinach ja na co dzień produkuje urządzenia z kwasówki 304 i 316L lub 316 Ti na chwilę obecną jest kicha w Polsce trudno o materiał pochodzenia europejskiego oczywiście nie każdy ale przeważnie jak przyjdzie atest /bo takowy zawsze otrzymujemy / to Indie lub Chiny . Najgorsze jest to że wszystko mieści się w normie i amen, ostatnio toczyliśmy przez tydzień specjalne pręty i wszystko trzeba było w............ć  >:D bo atest z Chin przyszedł .

Myślę że ze śrubami jest podobnie a patrząc na foty śrub @ Zibiego to jest jeszcze jeden aspekt jak śruba ma przykładowo średnice adekwatną do gwintu np. M16 a otwór w którym siedzi np. 22 mm to nic nie pomoże żadne dokręcanie i wyglądać będzie jak ta z fotek czyli zwichrowana  ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, no tak to moze wygladac jak opisałeś, z tymi  M16 a otwór w którym siedzi np. 22 mm, ale akurat w Yamaszce tak nie jest, otwór na sruby w "SIODLE":) silnikach od 150 do 225 koni ma srednice 12,8 do 13 mm a stosuje sie śruby M12 a chyba Zibi pływa na Yamaszce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, silnik przykręcony bardzo prawidłowo (chyba) ;)

 

Tak trochę wyczynowo na 8" Manual Jack Plate jak na zdjęciu

http://blog.madnessmarine.pl/wp-content/uploads/2012/05/IMG_0349-modified.gif

Śruby jak pisałem atestowane.

Żadne tam 25 mm. Pawęż grubości 70mm, materiał Jack Plate grubości 10mm.

Po przemyśleniach chyba dotarliśmy do sedna problemu.

Ale to się okaże po następnych próbach ;)

Dla zainteresowanych adres

http://www.bobsmachine.com/Products/jackplate_manual.cfm

 

Pzd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...