Na Wiatr Opublikowano 15 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 Witam! Dopiero co zakończyłem walkę z zakupem używanego dwutaktu, a już znów potrzebna jest pomoc kolegów. Zakupiłem Mercurego około 96-97 roku 25km. Silnik zadbany i oh, ah, ale teleflex który zakupiłem wraz z kadłubem nie chce przejść przez tuleje do jego prowadzenia. Wchodzi sama końcówka, klinuje się i potem ani w jedną ani w drugą. Sprawdzałem suwmiarką i wymiary teleflexu są standardowo czyli 15,3mm, ale niestety otwór do jego przepuszczenia ma o 0.7mm mniej, biorąc pod uwagę fakt, że powinien jak mniemam mieć trochę luzu to wychodzi na to, że brakuje mu 1mm. W środku co prawda widać brązową rdzę i w trakcie prób czyszczenia wyciorami czy sprężonym powietrzem wyciągam ją z przepustu, ale to nic nie daje. Znajmy mechanik proponuje kupić wiertło 16mm i rozwiercić przepust, ale nie ukrywam, że dla mnie to ostateczność. Czy ktoś wie co można z tym zrobić żeby uniknąć wiercenia? I czy ewentualne rozwiercenie nie zaszkodzi jarzmu silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 15 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 kolego masz wiele możliwości : wymontować tuleje z silnika i wdupczy ja do odrdzewiacza ( kiedyś fosol) dac do galwanizerni wsadza to do kwasu..... i wyje rdze..... jesdno jest pene ze nie moze sie tam nic chcaczyc bo moze byc problem jak sie zablokuje podczas plywania...... albo porostu dać do dorobienia taka sama nowa...... sadze ze 100zl satrczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Na Wiatr Opublikowano 15 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 A jak oceniacie pomysł z rozwierceniem? Skąd taki problem ze spasowaniem? Teleflex przez cały zeszły rok pływał z yamahą, a mercury z inny teleflexem. Czy możlwe, że przez zimę wdało się aż tak wiele rdzy, że nie jestem nawet siła wstanie upchnąć do przeloty choćby 3-4cm flexa? Bo wydaje się być nierealnym by przy założeniu że był luz i wszystko jest robione w jednej normie zaszły aż taki wielkie zmiany w przepuście! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 15 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 Jeśli to korozja to ją usuniesz lub przepuść rozwiertakiem lecz nie wierzę że się uzbierała w takiej ilości .W galwanie istnieje taki proces jak wytrawianie lub odchromowanie w kwasie ale działa na cały element ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Na Wiatr Opublikowano 15 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 Jeśli to korozja to ją usuniesz lub przepuść rozwiertakiem lecz nie wierzę że się uzbierała w takiej ilości i tu wracamy do sedna mojego pytania czy istnieje inny możliwa przyczyna zwężenia w/w tulei? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 15 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 Tuleja nie może się samoistnie zwęzić ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Argi Opublikowano 15 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 Miałem podobnie w Evinrudzie, choć może nie aż tak. Wydaje mi się, że to nie sama rdza, ale mieszanka rdzy, starego smaru i kamienia. Myślę, że ktoś długo tego nie używał, stosując np. sterowanie bloczkowe. Bardzo ciężko szło usuwanie tego syfu, próbowałem różnych patentów, a efekty były mizerne. Proponuję czyszczenie mechaniczne, albo rozwiercanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 15 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 Rurki są standartowe. Weź od jakiegoś starego klamota i wymień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.