Challenger Opublikowano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 Witam koledzy Szukalem w google ale nie moge znalezc jasnej jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy moge transportowac 2-sowowy silnik na lezaco? Chodzi o mala 3KM Yamahe z 1997 roku Jezeli mozna taki silnik transportowac na lezaco to: Czy musze oprozniac zbiornik z paliwem przed transportem? Moze da sie zatkac odpowietrznik zbiornika aby nie musiec spuszczac paliwa? Podobno Yamahy kladzie sie na stronie po ktorej jest rumpel? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 17 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2018 W przypadku 2T nie ma groźby zalania cylindra olejem. Problemem może być tylko paliwo w gąźniku i ewentualne pozostałości wody w kolektorze wydechowym. W twoim przypadku zostaje tylko paliwo. Wypal je do końca z zamkniętym kranikiem od zbiornika albo spuść śrubą zlewową na gaźniku. Zakręć dobrze odpowietrznik na korku wlewu paliwa i możesz go kłaść tak jak Ci wygodnie. Czasem rumpel jest delikatny i położenie na nim silnika może go uszkodzić a nawet złamać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rino Opublikowano 18 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 To Yamaha z rodziny Malta, waży 14Kg - nie grozi mu złamanie rumpla;-) Możesz kolego wozić jak tylko Tobie pasuje - w dowolnych konfiguracjach i nic sie nie stanie. Ja w 5-o konnej Yamaszce nie zlewałem paliwa tylko zakręcałem odpowietrznik. Jeśli kranik zamknięty a uszczelka trzyma nie powinno nawet śmierdzieć paliwem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2018 ...nie zlewałem paliwa tylko zakręcałem odpowietrznik. Jeśli kranik zamknięty a uszczelka trzyma nie powinno nawet śmierdzieć paliwem... W gaźniku jest komora pływakowa i odpowietrzenie tejże. Lepiej paliwo z gaźnika wypalić. Jest też dodatkowy plus tej operacji. Paliwo benzyna po dłuższym czasie odparowuje a olej zostaje. Olej też z czasem odparuje i zostaną związki stałe w dyszach i kanalikach, które skutecznie je pozaklejają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.