gregfrpl Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Witam wszystkich. Kupiłem w kwietniu łajbę 6.50m z silnikiem Volvo TAMD 41 200HP turbo diesel. Łódka sprawuje się świetnie ale mam problem z tak zwaną turbo dziurą. Mianowicie miedzy 1800 a 2200 obrotów łajbie brakuje siły i ciągnie wodę dopóki turbina nie załapie. Podobno da coś się z tym zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 To jest właśnie urok turbo diesli z intercoolerem. Dopóki nie osiągnie swojej temperatury turbo nie chce zaskoczyć. Także przy zdejmowaniu obrotów trzeba ostrożnie manipulować manetą żeby nie stracić turbo a co za tym idzie ślizgu. Po zejściu ze ślizgu na wolne obroty, silnik i intercooler bardzo szybko się chłodzą i problem wraca. Ja pływałem tylko w ślizgu a na wolnych obrotach dążyłem do jak naszybszego wyłączenia silnika. To czekanie na turbo jest faktycznie wkurzające. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregfrpl Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 koleś mi pisał ze można podobno wstawić turbokompresor elektryczny i będzie po kłopocie. Sam nie wiem co zrobic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasze_k702 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 To jest właśnie urok turbo diesli z intercoolerem. Dopóki nie osiągnie swojej temperatury turbo nie chce zaskoczyć. Także przy zdejmowaniu obrotów trzeba ostrożnie manipulować manetą żeby nie stracić turbo a co za tym idzie ślizgu. Po zejściu ze ślizgu na wolne obroty, silnik i intercooler bardzo szybko się chłodzą i problem wraca. Ja pływałem tylko w ślizgu a na wolnych obrotach dążyłem do jak naszybszego wyłączenia silnika. To czekanie na turbo jest faktycznie wkurzające. Witam nie rozumiem kolego co piszesz temperatura turbo nie ma żadnego znaczenia do jej wydajności tylko energia spalin po nagrzaniu turbo jak nie schłodzisz po zwolnieniu to w szybkim czasie turbo się rozleci i jeżeli silnik nie będzie miał zabezpieczenia samozapłonu to olej dostając się z turbo do klektora ssącego rozpędzi silnik i po 10min wybuchnie! dlatego w nowych dieslach montuje się przepustnice odcinające Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasze_k702 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 koleś mi pisał ze można podobno wstawić turbokompresor elektryczny i będzie po kłopocie. Sam nie wiem co zrobic turbosprezarka elektryczna? kompresor mechaniczny napędzany paskiem wielorowkowym lecz w twoim dieslu jak się domyślam doładowanie masz z rzedu conajmiej 1.4bara wiec tylko kompresor z za oceanu a to już kupa kasy! tez o tym myslalem kompresory na lodzi maja duże zalety przede wszystkim brak wysokiej temperatury! ale minusy i cena mnie zniechecily do wymiany. moja rada sprawdz jaka masz sprezarke bedze na niej napisany symbol np. gt22v jak już uzyskasz dane sprężarki wystarczy wrzucić wydajniejsza ze zmienna geometria oraz zmodyfikować program pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregfrpl Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 jak można zmodyfikować program w sprężarce mechanicznej, a jak chcesz turbo zobaczyć to masz foto na naszych lodkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasze_k702 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 jak można zmodyfikować program w sprężarce mechanicznej, a jak chcesz turbo zobaczyć to masz foto na naszych lodkach ech :-* mój blad nie sprawdziłem silnika a podejmuje temat sorki nie chodzilo o program sprężarki tym bardziej mechaicznej tylko silnika ale z tego co widziałem na youtubie to dziadek turbo desel na zwyklej sprężarce z muszla chlodzona woda popatrze trochę i dam znac co można zrobic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregfrpl Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 ok czekam na wyczerpujaca odpowiedz he he Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasze_k702 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 z tego co widziałem na necie charakterystyka tego silnika jest slaba i tu zwracam honor mikijet te silniki dopiero laduja od 2k wiec twoje objawy sa w miare zakresu "masakra" kolega ci dobrze podpowiadal czyli kompresor mechaniczny zalatwilby sprawę ale koszta sa dość duże ale jest zawsze ale tu rozmawiamy teoretycznie nie majac jakichkolwiek wykresow co ja bym zrobil na początek zainstalowal zegar doladowania i spisal dokładnie jak się zachowuje w pelnym zakresie obrotow oraz obserwowal dymienie. napisał do volvo by przeslali na mila charakterystykę silnika i doładowania , porownal ze swoimi danymi można pomyslec o lekkim podkręceniu pompy nic więcej mi do glowy na ta chwile nie przychodzi u sebie mam dużo prościej .. sam na mapach dostosowuje charakterystykę silnika oraz doładowania pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 To jest właśnie urok turbo diesli z intercoolerem. Dopóki nie osiągnie swojej temperatury turbo nie chce zaskoczyć. Także przy zdejmowaniu obrotów trzeba ostrożnie manipulować manetą żeby nie stracić turbo a co za tym idzie ślizgu. Po zejściu ze ślizgu na wolne obroty, silnik i intercooler bardzo szybko się chłodzą i problem wraca. Ja pływałem tylko w ślizgu a na wolnych obrotach dążyłem do jak naszybszego wyłączenia silnika. To czekanie na turbo jest faktycznie wkurzające. Witam nie rozumiem kolego co piszesz temperatura turbo nie ma żadnego znaczenia do jej wydajności tylko energia spalin po nagrzaniu turbo jak nie schłodzisz po zwolnieniu to w szybkim czasie turbo się rozleci i jeżeli silnik nie będzie miał zabezpieczenia samozapłonu to olej dostając się z turbo do klektora ssącego rozpędzi silnik i po 10min wybuchnie! dlatego w nowych dieslach montuje się przepustnice odcinające Ano piszę o dokładnie takich objawach jakie ma @gregfrpl . Jakoś przez kilka ładnych lat eksploatacji silnik był sprawny a po sprzedaży następne kilka jest o.k. Nie turbo (...zanim się zagrzeje...) tylko silnik i intercooler. Co najmniej minutę trzeba czekać aż turbo zaskoczy i koników przybędzie na tyle, żeby wyprowadzić łódkę w ślizg. Nie wyłączam motoru na wysokich obrotach tylko zanim łódź zejdzie ze ślizgu to mija jakiś czas. Chodzi o czas pracy na wolnych obrotach. Jak się ten czas przeciągnie to procedura rozgrzewania od nowa. A to wkurza nieźle. To był motorek TAMD41 ok. 160HP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.