Skocz do zawartości

uszkodzona śruba? proszę o opinie


wluczykij
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

śruba miała spotkanie pierwszego stopnia ze skałą.

dwukrotne uderzenie w ciągu 2 sek.

Płynąłem ok. 5 - 7 węzłów.

nie znam fachowej nazwy ale wszystkie 3 łopatki są porysowane/powyginane

 

Czy można dalej pływać?

czy może mieć to jakieś konsekwencje dla silnika?

4.thumb.jpg.8878ae797d600e89f13525d373cf8df4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wskazówki.

Zamówiłem nową, ale przyszła dość lekka. więc i pewnie mało odporna na kontakt z przeszkodami.

 

czy to znaczy, że poprzednia (uszkodzona) była stalowa ??

 

Ja bym dał fachowcowi spodzinę do obejrzenia.

Po uderzenie stalową o skały mogło coś się stać ze spodziną/uszczelniaczami itp

 

Nowa zapewne jest ALU i ta się powygina absorbując impakt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga sruby jest ok. Dopiero jak zdjalem stara zrozumialem ze maja podobna wage. Jednak nowa jest ok 2cm krotsza. Czy to ma znaczenie?

Na starej srubie mialem wartosci 11 3/8 14 (silnik Johnson 2005 50hp 4 takt)

Ale w internecie znalazlem po tych wartosciach srube do Suzuki 40 _ 60 hp. Slyszalem ze moj silnik to wlasnie podobno Suzuki.

 

Sruba pasuje no ale jak wspomnialem jest krotsza

20210524_193143.jpg.e3763064215be83102f35f2cc4509688.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mikijet dzieki za numery,

 

no i kurczę mam ten ostatni co wymieniłeś 58100-95353-019

 

czyli do 2suwa jak piszesz...

 

ale doczytałem na stronie skąd kupiłem

https://www.marinpropeller.se/sv/suzuki/propeller/aluminium-propeller/suzuki-35-65-hk/suzuki-11-38-x-14.html

jest napisane że pasuje do 2 taktu Suzuki ale też do 4 taktu Johnson i właśnie mój model

 

2-TAKT:

DT35C HK 1987 - 1990

DT40W/ 40WR/ 40WK HK CA 1977 - FRAMÅT

DT50/ DT50M HK CA 1977 - 1984

DT55 HK 1985 - 1996

DT60 HK 1983 - 1984

DT65 HK 1985 - 1997

 

4-TAKT:

DF40 HK 1999 - FRAMÅT

DF50 HK 1999 - FRAMÅT

DF60A 2010 - FRAMÅT

 

PASSAR ÄVEN FÖLJANDE JOHNSON MODELLER:

4-TAKT:

40 HK 1999 - 2005

50 HK 1999 - 2005

 

Czyli myślisz że mogę zamontować właśnie tą śrubę? jak wspomniałem wchodzi dobrze, bez luzów ale jest kapkę krótsza niż oryginalna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziękuję za odpowiedź (mikijet,  musti)

widzę że macie pare tysiecy wpisów więc pewnie również dużą wiedzę. Jednak nie wiem co robić bo doradzacie inaczej.

 

mikijet

Twoja śruba powinna pasować do40-60HP a nie do 35-50Hp

\Prosze wytłumacz. Ja myślałem że jak mam silnik 50 HP to mieszczę się w zakresie 35 - 50 HP

Ale faktycznie na zdjeciach ta 40-60 wyglada chyba jak oryginalna.

 

Ale Śrubę już kupiłem przez internet i nie wiem czy mogę zwrócić (wg info na stronie powinno pasować do mojego silnika)

Ale jak wspomniałem różni się rozmiarem komina a ja nie chce uszkodzić silnika.

 

Co mam robic? użyć tego co mam czy musze kupic nową? (tydzien czekania i 2x drozej)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...