mellucci Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 Witam koledzy. Posiadam w domu silnik zaburtowy. Nie jest to jakiś zupełnie nowoczesny i masowy sprzęt, gdzie mógłbym znaleść sporo informacji na temat danego silnika. Dlatego też postanowiłem zapytać Was na forum. Podczas dluuuuuuugich poszukiwań na interencie znalazłem poradnik (manual w pdf - w języku DDR xD) Na dniach dokonałem przeglądu swojego silnika w celu odpalenia go. (Ostatnie odpalenie podczas zakupu) 1)Znalazłem nad spodziną pęknięcie i chciałbym zapytać do czego ono służy oraz czy muszę to zaspawać (mam pewne obawy) Co o tym sądzicie ? Jest to bardzo istotna część osłaniająca elementy w silniku. Przez szparę widziałem jakieś "tryby". Czy to pęknięcie jest standardowo w tych silnikach. (zdjecie z zaokrągloną czerwoną kreska). 2)Kolejny mój problem to podłączenie go pod sterociąg do motorówki typu RYBITWA. Jakie elementy musiał bym zakupić. Po moich przemyśleniach wychodzi że: 1)Złącze Kulowe Z Rurką Do Cięgien Kierowniczych 2)Przekładnia kierownicza T-67 do 55KM ULTRAFLEX 3)Cięgno kierownicze M58 do przekładni T-67 3,66metra 4)Łącznik regulowany uniwersalny (Przegub cięgno- silnik) (czy po zastosowaniu złącza kulowego łącznik regulowany będzie zbędny ?) 5)Kierownica (najtańsza) Dziękuję za odpwiedzi. / Całodzienny udział mój. ps. Czy ktoś z Was koledzy posiada w swoim magazynie takowy egzemplarz silnika , lub jest posiadaczem ? Pozdrawiam Mateusz / Starogard Gdański Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 Jeśli chodzi o podłączenie sterowania to poczytaj tu: http://forum-motorowodne.pl/remont-przebudowa-modernizacja-lodzi/jak-podlaczyc-teleflexa/ - w drugim poście masz obrazek; kombinuj z wersją B. Złącza kulowe umożliwią ci unoszenie silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mellucci Opublikowano 22 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 To wówczas przy poradzie B o zastosowaniu złącza kulowego łącznik regulowany będzie zbędny ? A co sądziecie o tym pęknięciu. We wtorek będę miał do dyspozycji spawarkę TIG-a do AlMG3 (dura zapewne xD) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 Musisz osiągnąć maksymalny skręt w obie strony, być może będzie trzeba dać łącznik, zobaczysz jak silnik zawiśnie na łodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mellucci Opublikowano 22 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 A co sądziecie o tym pęknięciu.? Spawać je ? Pomoże ktoś :)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz2223 Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 Było pisac tydzień temu jak pakowałem niemal,że identyczny silnik do wysyłki.Wydaje mi się,że to nie jest pęknięcie tylko łączenie.Poszukaj w necie grafiki wszystko co z volvo,archimedes,crescent związane.znajdziesz napewno gdzieś na zdjęciu.Ja przeszukam jeszcze czy sam na zdjęciu gdzieś nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mellucci Opublikowano 23 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2015 Było pisac tydzień temu jak pakowałem niemal,że identyczny silnik do wysyłki.Wydaje mi się,że to nie jest pęknięcie tylko łączenie.Poszukaj w necie grafiki wszystko co z volvo,archimedes,crescent związane.znajdziesz napewno gdzieś na zdjęciu.Ja przeszukam jeszcze czy sam na zdjęciu gdzieś nie mam No super. Dzięki, że w końcu ktoś odpisał. Mało wogóle jest tych silników na internecie. Znalazłem jakiegoś PDF manual ale tam nic nie jest pokazane. Narazie również nic nie mogłem znaleść. A masz jakąś specyfikacje częsci dot. podłączeń wewnątrz silnika (chodzi mi o ssanie i manetki od gazu - u mnie ktoś wyciągnął przy sprzedarzy w szwecji.) Pozdrawiam i dzieki wielkie jeszcze raz za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mellucci Opublikowano 25 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Pomoże ktoś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Pozbądż sie tego czegoś kup silnik bliżej 2000 roku i po sprawie 8) Powodzenia :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Mało takich silników jest użytkowanych, wiec musisz uzbroić się w cierpliwość. Ja bym zrobił jak proponuje @DAN, zmienic na coś nowszego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mellucci Opublikowano 26 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Nie dzięki. Mam za duże przekonanie do starszego typu silników - porównując z nowymi. Silnik jest w 100% sprawny, więc po co mi sprzedawać. W garażu stoi Romet t50-1 po całkowitym remoncie - części org. porównaj sobie z dzisiejszym np. za 1500zł KINGWAY-em skuter. Symbolicznie przejadę się w niedziele przy słońcu, frajda, przyjemność - tego nie zapłacisz MASTERCARDem xD Kiedyś wykonywano z lepszej jakości materiału oraz wytrzymałości, a budowa była zupełnie prosta i o to chodzi. Kurcze na dniach będę miał dostęp do sprawarki - pytam z tego względu aby zaraz zlecającemu powiedzieć, aby "przejechał" ten otwór... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz2223 Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Powiem tobie tak : Sam lubie / lubiałem pogrzebac przy starym tanim silniku mimo okropnych opinii i obecnego XXI wieku bo sprawialo to jakąs przyjemnosc i cieszylo na koniec pływaniem.Ale.... uwierz mi , to jest do czasu bo w miare jedzenia tu apetyt rosnie i siły wsadzone w silnik będą coraz słabsze ;) Największą bolączką są częsci zarówno to czysto eksploatacyjne jak i tw ktore lubią się wysypac - będziesz kopał i kopał i tylko fartem cos gdzieś znajdziesz.Pisze bo przerobiłem już 6 silników własnie takiego typu i siódmym silnikiem został Johnson ( też dziadek) ale chociaz z duzym zapleczem częsci i serwisu od biedy.. Dodam,ze począwszy od wietieroka przez 2 forelle dalej neptun23 dalej stary johnson 35 na volvo skonczywszy- kazdy z tych silników ustawilem i zrobilem tak ze chodził jak zegarek,dosłownie.Ale wspomagalem się zaprzyjaznionym tokarzem ,dalej - frezarzem i jeszcze niezbedne byly porady od sympatycznych kolegów z pobliskiego serwisu ( pozdrawiam ) a takze forumowe rady.Nigdy wiecej... ;) Sprzedalem kolejno kazdy,dolozylem i kupilem "współczesniejszy silnik kompletny z manetą i trymem.Jade na przystań, wsiadam odpalam i lecę ! :) i wiem ze za nie dlugi czas i tak muszę zakupic cos z lat 2000 + . I wrqcając do tego co chcesz zaspawac-obejrzyj to dobrze bo na 99 % moim zdaniem jest to łączenie zebyś mogł to rozłozyc w razie potrzeby.Dzis poszukam tego co ja dostalem z dokumentow do volvo Masz tu link -znajdziesz wszystko to co mam ja w domu,jeszcze porównam dla pewności https://www.dropbox.com/sh/bw4hghhnpn66dq2/AAA6VUno_4wjjf12Fl4KzmMWa/Manuals?dl=0 i jeszcze na Fb masz fanpejdż włąścicieli-tez troche materiałów znajdziesz i zdjęc i rysunków i broszur- i nie spawaj tego, zapytaj kol mikijet , on będzie wiedział w 100 % czy tak ma byc :) https://www.facebook.com/volvopentaoutboard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 100% sprawny to jest mój silnik sprawny idę woduje udke i pływam ale nie wiem na 100% powstrzymuje się wspomnieć o spawaniu silnika UHAHAHAH C:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz2223 Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 100% sprawny to jest mój silnik sprawny idę woduje udke i pływam ale nie wiem na 100% powstrzymuje się wspomnieć o spawaniu silnika UHAHAHAH C:-) Nie łapie ? ;) zabrakło kropek,przecinków albo wyrazów :) hehe,zEdytuj go raz jeszcze ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mellucci Opublikowano 26 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 100% sprawny to jest mój silnik sprawny idę woduje udke i pływam ale nie wiem na 100% powstrzymuje się wspomnieć o spawaniu silnika UHAHAHAH C:-) Prosiłem o pomoc podczas nurtującej mnie sprawy. Lepiej zapytać tutaj niż usłyszeć od kogoś kto nie miał do czynienia z silnikiem prawda ? Trzymajmy się treści założonego tematu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mellucci Opublikowano 26 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Powiem tobie tak : Sam lubie / lubiałem pogrzebac przy starym tanim silniku mimo okropnych opinii i obecnego XXI wieku bo sprawialo to jakąs przyjemnosc i cieszylo na koniec pływaniem.Ale.... uwierz mi , to jest do czasu bo w miare jedzenia tu apetyt rosnie i siły wsadzone w silnik będą coraz słabsze ;) Największą bolączką są częsci zarówno to czysto eksploatacyjne jak i tw ktore lubią się wysypac - będziesz kopał i kopał i tylko fartem cos gdzieś znajdziesz.Pisze bo przerobiłem już 6 silników własnie takiego typu i siódmym silnikiem został Johnson ( też dziadek) ale chociaz z duzym zapleczem częsci i serwisu od biedy.. Dodam,ze począwszy od wietieroka przez 2 forelle dalej neptun23 dalej stary johnson 35 na volvo skonczywszy- kazdy z tych silników ustawilem i zrobilem tak ze chodził jak zegarek,dosłownie.Ale wspomagalem się zaprzyjaznionym tokarzem ,dalej - frezarzem i jeszcze niezbedne byly porady od sympatycznych kolegów z pobliskiego serwisu ( pozdrawiam ) a takze forumowe rady.Nigdy wiecej... ;) Sprzedalem kolejno kazdy,dolozylem i kupilem "współczesniejszy silnik kompletny z manetą i trymem.Jade na przystań, wsiadam odpalam i lecę ! :) i wiem ze za nie dlugi czas i tak muszę zakupic cos z lat 2000 + . I wrqcając do tego co chcesz zaspawac-obejrzyj to dobrze bo na 99 % moim zdaniem jest to łączenie zebyś mogł to rozłozyc w razie potrzeby.Dzis poszukam tego co ja dostalem z dokumentow do volvo Masz tu link -znajdziesz wszystko to co mam ja w domu,jeszcze porównam dla pewności https://www.dropbox.com/sh/bw4hghhnpn66dq2/AAA6VUno_4wjjf12Fl4KzmMWa/Manuals?dl=0 i jeszcze na Fb masz fanpejdż włąścicieli-tez troche materiałów znajdziesz i zdjęc i rysunków i broszur- i nie spawaj tego, zapytaj kol mikijet , on będzie wiedział w 100 % czy tak ma byc :) https://www.facebook.com/volvopentaoutboard Dzięki wielkie za tak pomocne mi materiały. Posiadałem tylko KatS_Dv_228. Jeszcze raz dziekuję. Mi również sprawi przyjemność odpalenia tego silnika i przepłynięcia się. Jestem amatorem w tej dziedzinie odnośnie motorówek (nikt z rodziny nie miał z tym do czynienia). Po prostu chciałbym naprawić wstawić ten silnik i może na sezon 5 razy wyruszyć. Więc trochę szkoda mi kasy na zakup nowego silnika. Zostanę przy tym dlatego też pytam o pomoc was lub osoby które miały związek z tym silnikami. Dodam , że miałem go zapalone podczas zakupu i naprawdę byłem pod wrażeniem. Teraz tylko został mi zakup sterociągu i motanż no i najważniejsze jak będzie czyli próba 1 :) Trochę pracy zostało mi ale myślę, że na ten sezon napewno wstawię na wodę i 1 wododwanie Antyglonem jeszcze będę musiał pomalować , zaznaczyć poziom wody... Trochę pracy jest jeszcze ale fajnie że są tutaj takie osoby służące pomocą.... :) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Może inaczej, nie wypłynę niespawanym silnikiem nawet na małe jeziorko , bez urazy ale dla mnie to dziecinada i robienie sobie i komuś kłopotu pływanie niesprawnym (spawanym ) silnikiem . Należało bu wymienić tą część na nowo ale jak, jak nie wiadomo czym jest ten silnik ??? No chyba , że ten silnik do celów kolekcjonerskich ale wtedy po co spawać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mellucci Opublikowano 26 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Upewniam się. ( wrazie czego mam możliwość tego pospawania) DAN daj sobie spokój jak nie masz zamiaru pomóc - szczeże filozofa nie szukam tylko czekam na osobę która miała taki sam silnik albo ma jakąś wiedzę dot tego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Bez jaj pisałeś post wyżej o sezonie i pływaniu ale czym spawanym silnikiem , pomyśl chwile :-\ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mellucci Opublikowano 26 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Bez jaj pisałeś post wyżej o sezonie i pływaniu ale czym spawanym silnikiem , pomyśl chwile :-\ A może tak ten silnik ma wyglądać. Być może nie będzie spawany :) Pytam właścicieli silników czy być może też coś takiego występuje u nich. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz2223 Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Na olx są takie 2-3 silniki, conajmniej podobne .Zadzwon i podeslij zdjecia swoje a oni podpowiedzą ale to tak ma byc.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mellucci Opublikowano 10 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Koledzy po bardzo dlugiej przerwie z powodów prywatnych ruszyłem dalej z pracą. Na chwilę obecną sterociąg jest już w drodze. Wczoraj odpaliłem mój silnik oto filmik z pierwszego uruchomienia (stał 4 lata w garażu) https://www.youtube.com/watch?v=LwoYF4OlvQY Czy widzicie gdzieś coś niedopracowanego przed zamontowaniem. Olej w spodzinie zmieniony. Silnik jest już wyregulowany i na wolnych obrotach nawet łopatkami nie przerzuca (zero falowania na obrotach). Trochę dymi silnik bo obudowę i wnętrze zostało umyte ropą z kurzu. Dziękuję za odpowiedzi Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mellucci Opublikowano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Niestety nikt nie odpowiedział mi na moje poprzednie zapytanie, sam po dłuższym czasie znalazłem przyczynę (brak chłodzenia) Dobra koledzy zabrałem się do pracy i chciałbym przedstawić co mnie spotkało a przy okazji wysłuchać porady ;) Do rozkręcenia silnika potrzebowałem 2x klucz 13mm oraz płaski śrubokręt. http://images67.fotosik.pl/893/55f1082c6dd024d4m.jpg Następnie po rozłączeniu spotkał mnie masakryczny widok (nie przypuszczałem , że aż tak tragicznie tam wygląda): Pełno w środku małych muszli oraz rozerwany wirnik oddzielony od tulejki. http://images67.fotosik.pl/893/5aa940090ec15d8em.jpg http://images66.fotosik.pl/892/c97dd1303cf8bedfm.jpg Zaczełem czyszczenie ropą ON oraz płynnym smarem wielofunkcyjnym- WURTH MULTI. http://images67.fotosik.pl/893/efed66ac6e6011e9m.jpg Zrobiłem też kilka zdjęć uszkodzonemu wirnikowi między innymi: http://images66.fotosik.pl/892/23973df397e9b408m.jpg oraz przykrywie pompy wody: http://images67.fotosik.pl/893/1a3e785d4240ab90m.jpg Gruntownie udrożniłem kanały , które chłodzą silnik i dla pewności sprawdziłem obieg: https://www.youtube.com/watch?v=uH_5OGg2Xpo <iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/uH_5OGg2Xpo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> W między czasie kurier dostarczył mi długo oczekiwaną paczkę Sterociąg , łącznik ogólnie kpl do podłączenia silnika: http://images70.fotosik.pl/892/aef86fe857c0bdb1m.jpg http://images66.fotosik.pl/893/a00a2999cf09adb9m.jpg http://images69.fotosik.pl/892/e721de747dec78adm.jpg No i zacząłem prace z pompą wody. Dam radę ją wykonać lecz widzę, że będzie ciężko mi znaleść wirnik. Może ktoś z was się orientuje jaki zamiennik zastosować lub też co najlepiej wykonać. Oto element jaki poszukuję: http://images68.fotosik.pl/892/216a5360a67e8965m.jpg Liczę na Waszą pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mellucci Opublikowano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Koledzy zauważyłem właśnie pewną różnicę tzn. Orginalny wirnik ma 68mm Zaś moja pokrywa pompy wody zmieści tylko 58mm (patrz załączone zdjęcia) Pyrzypuszczenia: Spodzina była wymieniana z innego silnika ?? Wirnik może ktoś zakupił orginalny lecz okazało się, że nie pasuje i zostawił tak go. Z jakiego silnika mogła by być spodzina ?? Co do wymiarów to 17mm sworzeń - sprawdzone. Może wysokość też jest inna ?? jak zmierzyć? http://images69.fotosik.pl/892/0a9235f2cf619202m.jpg Dodam , że udało mi się wyczytać symbol z obudowy pompy wody to : H20 lub H80 lub HSS Raczej stawiam na H80 numer pod dołem : 2853-5487-00 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pittech Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Crescent, Archimedes, Monark, Penta, Volvo Penta, Archimedes Penta, to wszystko to jedna rodzina silników, wiele części jest zamiennych, a bardzo wiele nie różniło się w ogóle, czy w twoim ktoś coś zamienił- ciężko powiedzieć http://www.nymansuppsala.se/marin-filer/bmarinmodeller.htm Ja mam Volvo Penta 450 ML, i tam pompa wody jest zupełnie inna. Mój uszkodzony wirnik (akurat pompy zęzowej) dobrali mi w Szczecinie na hangarowej - firmy "Johnson pump" - chyba w serwisie Volvo - koszt ok 100,- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.