Skocz do zawartości

Volvo Penta Archimedes 400


mellucci
 Udostępnij

[[Template core/global/global/poll is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy.

Posiadam w domu silnik zaburtowy. Nie jest to jakiś zupełnie nowoczesny i masowy sprzęt, gdzie mógłbym znaleść sporo informacji na temat danego silnika. Dlatego też postanowiłem zapytać Was na forum.

Podczas dluuuuuuugich poszukiwań na interencie znalazłem poradnik (manual w pdf - w języku DDR xD)

Na dniach dokonałem przeglądu swojego silnika w celu odpalenia go. (Ostatnie odpalenie podczas zakupu)

 

1)Znalazłem nad spodziną pęknięcie i chciałbym zapytać do czego ono służy oraz czy muszę to zaspawać (mam pewne obawy)

Co o tym sądzicie ? Jest to bardzo istotna część osłaniająca elementy w silniku. Przez szparę widziałem jakieś "tryby". Czy to pęknięcie jest standardowo w tych silnikach. (zdjecie z zaokrągloną czerwoną kreska).

 

2)Kolejny mój problem to podłączenie go pod sterociąg do motorówki typu RYBITWA. Jakie elementy musiał bym zakupić.

Po moich przemyśleniach wychodzi że:

 

1)Złącze Kulowe Z Rurką Do Cięgien Kierowniczych

2)Przekładnia kierownicza T-67 do 55KM ULTRAFLEX

3)Cięgno kierownicze M58 do przekładni T-67 3,66metra

4)Łącznik regulowany uniwersalny (Przegub cięgno- silnik) (czy po zastosowaniu złącza kulowego łącznik regulowany będzie zbędny ?)

5)Kierownica (najtańsza)

 

Dziękuję za odpwiedzi. / Całodzienny udział mój.

 

ps. Czy ktoś z Was koledzy posiada w swoim magazynie takowy egzemplarz silnika , lub jest posiadaczem ?

 

Pozdrawiam

Mateusz / Starogard Gdański

22032015174.thumb.jpg.f6787119bac27b6cdc73a16d015a4200.jpg

22032015176.thumb.jpg.ca1d5f25b87f887883aa42f1010e1452.jpg

22032015181.thumb.jpg.caf8d1fca2f4483f241c1dc278f8f67d.jpg

22032015169.thumb.jpg.9ee1cb7a7a4fb9dddf731e738271eae2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było pisac tydzień temu jak pakowałem niemal,że identyczny silnik do wysyłki.Wydaje mi się,że to nie jest pęknięcie tylko łączenie.Poszukaj w necie grafiki wszystko co z volvo,archimedes,crescent związane.znajdziesz napewno gdzieś na zdjęciu.Ja przeszukam jeszcze czy sam na zdjęciu gdzieś nie mam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było pisac tydzień temu jak pakowałem niemal,że identyczny silnik do wysyłki.Wydaje mi się,że to nie jest pęknięcie tylko łączenie.Poszukaj w necie grafiki wszystko co z volvo,archimedes,crescent związane.znajdziesz napewno gdzieś na zdjęciu.Ja przeszukam jeszcze czy sam na zdjęciu gdzieś nie mam

 

No super. Dzięki, że w końcu ktoś odpisał.

Mało wogóle jest tych silników na internecie. Znalazłem jakiegoś PDF manual ale tam nic nie jest pokazane.

Narazie również nic nie mogłem znaleść.

 

A masz jakąś specyfikacje częsci dot. podłączeń wewnątrz silnika (chodzi mi o ssanie i manetki od gazu - u mnie ktoś wyciągnął przy sprzedarzy w szwecji.)

 

Pozdrawiam i dzieki wielkie jeszcze raz za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dzięki.

Mam za duże przekonanie do starszego typu silników - porównując z nowymi.

Silnik jest w 100% sprawny, więc po co mi sprzedawać.

 

W garażu stoi Romet t50-1 po całkowitym remoncie - części org. porównaj sobie z dzisiejszym np. za 1500zł KINGWAY-em skuter.

Symbolicznie przejadę się w niedziele przy słońcu, frajda, przyjemność - tego nie zapłacisz MASTERCARDem xD

 

 

Kiedyś wykonywano z lepszej jakości materiału oraz wytrzymałości, a budowa była zupełnie prosta i o to chodzi.

 

Kurcze na dniach będę miał dostęp do sprawarki - pytam z tego względu aby zaraz zlecającemu powiedzieć, aby "przejechał" ten otwór...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tobie tak : Sam lubie / lubiałem pogrzebac przy starym tanim silniku mimo okropnych opinii i obecnego XXI wieku bo sprawialo to jakąs przyjemnosc i cieszylo na koniec pływaniem.Ale.... uwierz mi , to jest do czasu bo w miare jedzenia tu apetyt rosnie i siły wsadzone w silnik będą coraz słabsze ;) Największą bolączką są częsci zarówno to czysto eksploatacyjne jak i tw ktore lubią się wysypac - będziesz kopał i kopał i tylko fartem cos gdzieś znajdziesz.Pisze bo przerobiłem już 6 silników własnie takiego typu i siódmym silnikiem został Johnson ( też dziadek) ale chociaz z duzym zapleczem częsci i serwisu od biedy.. Dodam,ze począwszy od wietieroka przez 2 forelle dalej neptun23 dalej stary johnson 35 na volvo skonczywszy- kazdy z tych silników ustawilem i zrobilem tak ze chodził jak zegarek,dosłownie.Ale wspomagalem się zaprzyjaznionym tokarzem ,dalej - frezarzem i jeszcze niezbedne byly porady od sympatycznych kolegów z pobliskiego serwisu ( pozdrawiam ) a takze forumowe rady.Nigdy wiecej... ;) Sprzedalem kolejno kazdy,dolozylem i kupilem "współczesniejszy silnik kompletny z manetą i trymem.Jade na przystań, wsiadam odpalam i lecę ! :) i wiem ze za nie dlugi czas i tak muszę zakupic cos z lat 2000 + . I wrqcając do tego co chcesz zaspawac-obejrzyj to dobrze bo na 99 % moim zdaniem jest to łączenie zebyś mogł to rozłozyc w razie potrzeby.Dzis poszukam tego co ja dostalem z dokumentow do volvo

Masz tu link -znajdziesz wszystko to co mam ja w domu,jeszcze porównam dla pewności

https://www.dropbox.com/sh/bw4hghhnpn66dq2/AAA6VUno_4wjjf12Fl4KzmMWa/Manuals?dl=0

i jeszcze na Fb masz fanpejdż włąścicieli-tez troche materiałów znajdziesz i zdjęc i rysunków i broszur- i nie spawaj tego, zapytaj  kol mikijet , on będzie wiedział w 100 % czy tak ma byc :)

https://www.facebook.com/volvopentaoutboard

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100% sprawny to jest mój silnik sprawny idę woduje udke i pływam ale nie wiem na 100%

powstrzymuje  się  wspomnieć o spawaniu silnika UHAHAHAH  C:-)

 

Prosiłem o pomoc podczas nurtującej mnie sprawy.

Lepiej zapytać tutaj niż usłyszeć od kogoś kto nie miał do czynienia z silnikiem prawda ?

Trzymajmy się treści założonego tematu :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tobie tak : Sam lubie / lubiałem pogrzebac przy starym tanim silniku mimo okropnych opinii i obecnego XXI wieku bo sprawialo to jakąs przyjemnosc i cieszylo na koniec pływaniem.Ale.... uwierz mi , to jest do czasu bo w miare jedzenia tu apetyt rosnie i siły wsadzone w silnik będą coraz słabsze ;) Największą bolączką są częsci zarówno to czysto eksploatacyjne jak i tw ktore lubią się wysypac - będziesz kopał i kopał i tylko fartem cos gdzieś znajdziesz.Pisze bo przerobiłem już 6 silników własnie takiego typu i siódmym silnikiem został Johnson ( też dziadek) ale chociaz z duzym zapleczem częsci i serwisu od biedy.. Dodam,ze począwszy od wietieroka przez 2 forelle dalej neptun23 dalej stary johnson 35 na volvo skonczywszy- kazdy z tych silników ustawilem i zrobilem tak ze chodził jak zegarek,dosłownie.Ale wspomagalem się zaprzyjaznionym tokarzem ,dalej - frezarzem i jeszcze niezbedne byly porady od sympatycznych kolegów z pobliskiego serwisu ( pozdrawiam ) a takze forumowe rady.Nigdy wiecej... ;) Sprzedalem kolejno kazdy,dolozylem i kupilem "współczesniejszy silnik kompletny z manetą i trymem.Jade na przystań, wsiadam odpalam i lecę ! :) i wiem ze za nie dlugi czas i tak muszę zakupic cos z lat 2000 + . I wrqcając do tego co chcesz zaspawac-obejrzyj to dobrze bo na 99 % moim zdaniem jest to łączenie zebyś mogł to rozłozyc w razie potrzeby.Dzis poszukam tego co ja dostalem z dokumentow do volvo

Masz tu link -znajdziesz wszystko to co mam ja w domu,jeszcze porównam dla pewności

https://www.dropbox.com/sh/bw4hghhnpn66dq2/AAA6VUno_4wjjf12Fl4KzmMWa/Manuals?dl=0

i jeszcze na Fb masz fanpejdż włąścicieli-tez troche materiałów znajdziesz i zdjęc i rysunków i broszur- i nie spawaj tego, zapytaj  kol mikijet , on będzie wiedział w 100 % czy tak ma byc :)

https://www.facebook.com/volvopentaoutboard

 

 

Dzięki wielkie za tak pomocne mi materiały. Posiadałem tylko KatS_Dv_228.

Jeszcze raz dziekuję.

Mi również sprawi przyjemność odpalenia tego silnika i przepłynięcia się.

Jestem amatorem w tej dziedzinie odnośnie motorówek (nikt z rodziny nie miał z tym do czynienia).

Po prostu chciałbym naprawić wstawić ten silnik i może na sezon 5 razy wyruszyć.

Więc trochę szkoda mi kasy na zakup nowego silnika. Zostanę przy tym dlatego też pytam o pomoc was lub osoby które miały związek z tym silnikami.

Dodam , że miałem go zapalone podczas zakupu i naprawdę byłem pod wrażeniem.

Teraz tylko został mi zakup sterociągu i motanż no i najważniejsze jak będzie czyli próba 1 :)

Trochę pracy zostało mi ale myślę, że na ten sezon napewno wstawię na wodę i 1 wododwanie

Antyglonem jeszcze będę musiał pomalować , zaznaczyć poziom wody...

Trochę pracy jest jeszcze ale fajnie że są tutaj takie osoby służące pomocą.... :)

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może inaczej, nie wypłynę niespawanym silnikiem nawet na małe jeziorko , bez urazy ale dla mnie to dziecinada i robienie sobie i komuś kłopotu  pływanie niesprawnym (spawanym ) silnikiem . Należało bu wymienić tą część na nowo ale jak, jak nie wiadomo czym jest ten silnik  ???

No chyba ,  że ten silnik do celów kolekcjonerskich ale wtedy po co spawać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez jaj  pisałeś post wyżej o sezonie i pływaniu ale czym spawanym silnikiem , pomyśl chwile  :-\

 

A może tak ten silnik ma wyglądać. Być może nie będzie spawany :) Pytam właścicieli silników czy być może też coś takiego występuje u nich. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy po bardzo dlugiej przerwie z powodów prywatnych ruszyłem dalej z pracą.

Na chwilę obecną sterociąg jest już w drodze.

Wczoraj odpaliłem mój silnik oto filmik z pierwszego uruchomienia (stał 4 lata w garażu)

 

https://www.youtube.com/watch?v=LwoYF4OlvQY

 

Czy widzicie gdzieś coś niedopracowanego przed zamontowaniem.

Olej w spodzinie zmieniony.

Silnik jest już wyregulowany i na wolnych obrotach nawet łopatkami nie przerzuca (zero falowania na obrotach).

Trochę dymi silnik bo obudowę i wnętrze zostało umyte ropą z kurzu.

 

 

Dziękuję za odpowiedzi

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nikt nie odpowiedział mi na moje poprzednie zapytanie, sam po dłuższym czasie znalazłem przyczynę (brak chłodzenia)

 

Dobra koledzy zabrałem się do pracy i chciałbym przedstawić co mnie spotkało a przy okazji wysłuchać porady ;)

 

Do rozkręcenia silnika potrzebowałem 2x klucz 13mm oraz płaski śrubokręt.

http://images67.fotosik.pl/893/55f1082c6dd024d4m.jpg

 

Następnie po rozłączeniu spotkał  mnie masakryczny widok (nie przypuszczałem , że aż tak tragicznie tam wygląda):

Pełno w środku małych muszli oraz rozerwany wirnik oddzielony od tulejki.

http://images67.fotosik.pl/893/5aa940090ec15d8em.jpg

http://images66.fotosik.pl/892/c97dd1303cf8bedfm.jpg

Zaczełem czyszczenie ropą ON oraz płynnym smarem wielofunkcyjnym- WURTH MULTI.

http://images67.fotosik.pl/893/efed66ac6e6011e9m.jpg

Zrobiłem też kilka zdjęć uszkodzonemu wirnikowi między innymi:

http://images66.fotosik.pl/892/23973df397e9b408m.jpg

oraz przykrywie pompy wody:

http://images67.fotosik.pl/893/1a3e785d4240ab90m.jpg

Gruntownie udrożniłem kanały , które chłodzą silnik i dla pewności sprawdziłem obieg:

https://www.youtube.com/watch?v=uH_5OGg2Xpo

<iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/uH_5OGg2Xpo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

W między czasie kurier dostarczył mi długo oczekiwaną paczkę

Sterociąg , łącznik ogólnie kpl do podłączenia silnika:

http://images70.fotosik.pl/892/aef86fe857c0bdb1m.jpg

http://images66.fotosik.pl/893/a00a2999cf09adb9m.jpg

http://images69.fotosik.pl/892/e721de747dec78adm.jpg

 

No i zacząłem prace z pompą wody. Dam radę ją wykonać lecz widzę, że będzie ciężko mi znaleść wirnik. Może ktoś z was się orientuje jaki zamiennik zastosować lub też co najlepiej wykonać.

Oto element jaki poszukuję:

http://images68.fotosik.pl/892/216a5360a67e8965m.jpg

 

Liczę na Waszą pomoc.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy zauważyłem właśnie pewną różnicę tzn. Orginalny wirnik ma 68mm

Zaś moja pokrywa pompy wody zmieści tylko 58mm

(patrz załączone zdjęcia)

 

Pyrzypuszczenia:

Spodzina była wymieniana z innego silnika ??

Wirnik może ktoś zakupił orginalny lecz okazało się, że nie pasuje i zostawił tak go.

 

Z jakiego silnika mogła by być spodzina ??

Co do wymiarów to 17mm sworzeń - sprawdzone.

Może wysokość też jest inna ?? jak zmierzyć?

 

http://images69.fotosik.pl/892/0a9235f2cf619202m.jpg

 

Dodam , że udało mi się wyczytać symbol z obudowy pompy wody to :

H20 lub H80 lub HSS

Raczej stawiam na H80

numer pod dołem : 2853-5487-00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crescent, Archimedes, Monark, Penta, Volvo Penta, Archimedes Penta, to wszystko to jedna rodzina silników, wiele części jest zamiennych, a bardzo wiele nie różniło się w ogóle, czy w twoim ktoś coś zamienił- ciężko powiedzieć

http://www.nymansuppsala.se/marin-filer/bmarinmodeller.htm

Ja mam Volvo Penta 450 ML, i tam pompa wody jest zupełnie inna. Mój uszkodzony wirnik (akurat pompy zęzowej) dobrali mi w Szczecinie na hangarowej - firmy "Johnson pump" - chyba w serwisie Volvo - koszt ok 100,-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...