Skocz do zawartości

Wicher 30 problem z iskrą POMOCY


matisz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moim wichrem 30 tzn nie ma iskry. Zacząłem szukać przyczyn i mam do was kilka pytań iskrownik posiada jedną cewkę dwa przerywacze no i dwa kondensatory. Zmierzyłem napięcie jakie wychodzi z cewki miernik pokazuje 0.2V mam wrażenie ze to za mało. Jeżeli ktoś wie jakie powinno być to napięcie to proszę o odpowiedz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, w ruskach zawsze był problem z iskrą, ponieważ magnesy traciły swoje właściwości po nagrzaniu się silnika... ja bym poszedł tym tropem... może wstawić neodymy w miejsce magnesów w koło zamachowe???

 

my zawsze w Moskwie zmienialiśmy zapłon na akumulatorowy z cewkami i wszystko było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

magnesy trzymają jak wściekłe podejrzewam cewkę bo jak pisałem strasznie małe napięcie wychodzi sprawdziłem tez kondensatory ale ładują i oddają  napięcie. Także raczej to cewka spróbuje ją oddać do przewiniecie i zobacze jak to nie pomoże to zacznę się rozglądać za elektronicznym zapłonem. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz właściwie zapłon w tym Wichrze?

Co rozumiesz przez "cewka"?

Wydawało mi się, że przerywaczowe zapłony w Wichrach miały więcej niż jedną cewkę zarówno niskiego, jak i wysokiego napięcia.

Chyba, że piszesz o jednym cylindrze.

Z tego co rozumiem, to masz pewnie zapłon jak na pierwszym schemacie tu: http://www.wherry.ru/121-sistema-zazhiganiya-lodochnix-motorov.php

W takim razie możesz sprawdzić cewki wysokiego napięcia np. baterią 4.5V podłączając ją na chwilę do (odłączonego od reszty układu) uzwojenia pierwotnego, przy wykręconej i dotykającej masy świecy powinieneś zobaczyć iskrę.

Cewki w części prądnicowej iskrownika możesz zmierzyć omomierzem.

W przypadku kręcenia silnika rozrusznikiem (po odłączeniu od przerywacza) powinieneś też widzieć na nich większe napięcie niż te 0.2V. Czy masz miernik na zakresie prądu przemiennego? I jeśli to zwykły niedrogi miernik cyfrowy, to pamiętaj o bezwładności odczytu. Z tego powodu nie da się raczej tego zmierzyć na szarpance.

No i sprawdź, czy nie zwiera przycisk gaszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiecie mierzyłem prostym miernikiem cyfrowym (nastawiłem na napicie stałe) na dwóch przewodach wychodzących z iskrownika. To prawda jest na szarpankę ale do sprawdzenia iskry używam wiertarki jako rozrusznika. Cewki wysokiego napięcia sprawdzałem tak jak piszesz i raczej są spalone ale to nie problem, bo jak będę miał jakieś sensowne napięcie to tylko podłączyć inne cewki i będzie iskra. Spróbuje jeszcze sprawdzić tak jak piszesz samą cewkę pomijając przerywacze i spróbuje na nastawie na napięcie stałe i przemienne jaki będzie wynik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli, jak rozumiem, masz taki zapłon:

http://images75.fotosik.pl/639/70bc3a8b8f83a504.jpg

 

W takim układzie, żeby zmierzyć napięcie cewki w części generatorowej, zrób tak:

Odłącz cewkę z obu stron od przerywaczy/kondensatorów i podłącz oba wyprowadzenia do miernika - zakres prądu przemiennego!

Wynik i tak będzie szacunkowy, ze względu na inną częstotliwość niż 50Hz, dla której prostsze mierniki są przeznaczone.

W takim układzie oba przerywacze i kondensatory muszą być bez zarzutu, zarówno zwarcie jak i brak przejścia w stanie zamkniętym uniemożliwią wystąpienie iskry.

Przy okazji, jeśli znasz rosyjski, to na moim chomiku http://chomikuj.pl/janekneuron/stare_silniki_przyczepne/wicher w pliku vbs.pdf masz książkę, z której wziąłem ten schemat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ magneta nie jest oryginalny. Ten ze zdjęcia jest układem stosowanym w najstarszych wichrach 20.

Wicher 30 miał 4 cewki pod kołem zamachowym. Dwie zapłonowe a dwie pozostałe to ,,prądnica"/ ładowanie aku.

Jeżeli ten układ działał w tym motorku to musisz po kolei posprawdzać cewkę magneta, kondensatory i styki przerywaczy.

 

Zaczął bym od cewki bo czas już ją trochę ,,posunął" i jej wygląd nie budzi zaufania.

 

Żeby wykluczyć awarię reszty układu zapłonowego to sposób z bateryjką albo akumulatorem zamiast kręcenia silnikiem jest najlepszy. W ten sposób najszybciej się dowiesz gdzie szukać przyczyny. pod kołem zamachowym czy na zewnątrz.

 

Wicher20.jpg.500589b9d31a3d8786a2b9f1475d3247.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wyrzuciłbym ten szajs w całości i zaaplikował elektroniczny zapłon od 30tki wraz z kołem zamachowym i cewkami WN i zapomniał o temacie kijowego zapłonu w wichrze.Miałem takowego i nie sprawiał ŻADNYCH problemów...

Ten mechaniczny nie dość,że płata figle to jeszzcze jest nieprecyzyjny i piec ma mniej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam nie ma pełnej zamienności między zapłonami różnych wersji Wichra, tzn. nawet przy wymianie razem z kołem zamachowym (bo do różnych zapłonów maja różną liczbę i układ magnesów) nie pasuje zdaje się położenie wpustu do momentu zapłonu.

Szczegóły m.in. w linkowanej książce.

Dlatego istotne jest, czy ten silnik (jeśli to Wichr 30) faktycznie działał na tym zapłonie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
W dniu 31.05.2016 o 00:19, mikijet napisał:

Układ magneta nie jest oryginalny. Ten ze zdjęcia jest układem stosowanym w najstarszych wichrach 20.

Wicher 30 miał 4 cewki pod kołem zamachowym. Dwie zapłonowe a dwie pozostałe to ,,prądnica"/ ładowanie aku.

Jeżeli ten układ działał w tym motorku to musisz po kolei posprawdzać cewkę magneta, kondensatory i styki przerywaczy.

 

Zaczął bym od cewki bo czas już ją trochę ,,posunął" i jej wygląd nie budzi zaufania.

 

Żeby wykluczyć awarię reszty układu zapłonowego to sposób z bateryjką albo akumulatorem zamiast kręcenia silnikiem jest najlepszy. W ten sposób najszybciej się dowiesz gdzie szukać przyczyny. pod kołem zamachowym czy na zewnątrz.

 

 

Wicher20.jpg.500589b9d31a3d8786a2b9f1475d3247.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...