matisz Opublikowano 21 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 Witam mam problem z moim wichrem 30 tzn nie ma iskry. Zacząłem szukać przyczyn i mam do was kilka pytań iskrownik posiada jedną cewkę dwa przerywacze no i dwa kondensatory. Zmierzyłem napięcie jakie wychodzi z cewki miernik pokazuje 0.2V mam wrażenie ze to za mało. Jeżeli ktoś wie jakie powinno być to napięcie to proszę o odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pittech Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Z tego co pamiętam, w ruskach zawsze był problem z iskrą, ponieważ magnesy traciły swoje właściwości po nagrzaniu się silnika... ja bym poszedł tym tropem... może wstawić neodymy w miejsce magnesów w koło zamachowe??? my zawsze w Moskwie zmienialiśmy zapłon na akumulatorowy z cewkami i wszystko było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matisz Opublikowano 25 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 magnesy trzymają jak wściekłe podejrzewam cewkę bo jak pisałem strasznie małe napięcie wychodzi sprawdziłem tez kondensatory ale ładują i oddają napięcie. Także raczej to cewka spróbuje ją oddać do przewiniecie i zobacze jak to nie pomoże to zacznę się rozglądać za elektronicznym zapłonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janekneuron Opublikowano 26 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 Jaki masz właściwie zapłon w tym Wichrze? Co rozumiesz przez "cewka"? Wydawało mi się, że przerywaczowe zapłony w Wichrach miały więcej niż jedną cewkę zarówno niskiego, jak i wysokiego napięcia. Chyba, że piszesz o jednym cylindrze. Z tego co rozumiem, to masz pewnie zapłon jak na pierwszym schemacie tu: http://www.wherry.ru/121-sistema-zazhiganiya-lodochnix-motorov.php W takim razie możesz sprawdzić cewki wysokiego napięcia np. baterią 4.5V podłączając ją na chwilę do (odłączonego od reszty układu) uzwojenia pierwotnego, przy wykręconej i dotykającej masy świecy powinieneś zobaczyć iskrę. Cewki w części prądnicowej iskrownika możesz zmierzyć omomierzem. W przypadku kręcenia silnika rozrusznikiem (po odłączeniu od przerywacza) powinieneś też widzieć na nich większe napięcie niż te 0.2V. Czy masz miernik na zakresie prądu przemiennego? I jeśli to zwykły niedrogi miernik cyfrowy, to pamiętaj o bezwładności odczytu. Z tego powodu nie da się raczej tego zmierzyć na szarpance. No i sprawdź, czy nie zwiera przycisk gaszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matisz Opublikowano 30 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 wygląda to tak jak na zdjeciach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matisz Opublikowano 30 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 Napiecie mierzyłem prostym miernikiem cyfrowym (nastawiłem na napicie stałe) na dwóch przewodach wychodzących z iskrownika. To prawda jest na szarpankę ale do sprawdzenia iskry używam wiertarki jako rozrusznika. Cewki wysokiego napięcia sprawdzałem tak jak piszesz i raczej są spalone ale to nie problem, bo jak będę miał jakieś sensowne napięcie to tylko podłączyć inne cewki i będzie iskra. Spróbuje jeszcze sprawdzić tak jak piszesz samą cewkę pomijając przerywacze i spróbuje na nastawie na napięcie stałe i przemienne jaki będzie wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janekneuron Opublikowano 30 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 Czyli, jak rozumiem, masz taki zapłon: http://images75.fotosik.pl/639/70bc3a8b8f83a504.jpg W takim układzie, żeby zmierzyć napięcie cewki w części generatorowej, zrób tak: Odłącz cewkę z obu stron od przerywaczy/kondensatorów i podłącz oba wyprowadzenia do miernika - zakres prądu przemiennego! Wynik i tak będzie szacunkowy, ze względu na inną częstotliwość niż 50Hz, dla której prostsze mierniki są przeznaczone. W takim układzie oba przerywacze i kondensatory muszą być bez zarzutu, zarówno zwarcie jak i brak przejścia w stanie zamkniętym uniemożliwią wystąpienie iskry. Przy okazji, jeśli znasz rosyjski, to na moim chomiku http://chomikuj.pl/janekneuron/stare_silniki_przyczepne/wicher w pliku vbs.pdf masz książkę, z której wziąłem ten schemat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 Układ magneta nie jest oryginalny. Ten ze zdjęcia jest układem stosowanym w najstarszych wichrach 20. Wicher 30 miał 4 cewki pod kołem zamachowym. Dwie zapłonowe a dwie pozostałe to ,,prądnica"/ ładowanie aku. Jeżeli ten układ działał w tym motorku to musisz po kolei posprawdzać cewkę magneta, kondensatory i styki przerywaczy. Zaczął bym od cewki bo czas już ją trochę ,,posunął" i jej wygląd nie budzi zaufania. Żeby wykluczyć awarię reszty układu zapłonowego to sposób z bateryjką albo akumulatorem zamiast kręcenia silnikiem jest najlepszy. W ten sposób najszybciej się dowiesz gdzie szukać przyczyny. pod kołem zamachowym czy na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 A ja wyrzuciłbym ten szajs w całości i zaaplikował elektroniczny zapłon od 30tki wraz z kołem zamachowym i cewkami WN i zapomniał o temacie kijowego zapłonu w wichrze.Miałem takowego i nie sprawiał ŻADNYCH problemów... Ten mechaniczny nie dość,że płata figle to jeszzcze jest nieprecyzyjny i piec ma mniej mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janekneuron Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 Z tego co pamiętam nie ma pełnej zamienności między zapłonami różnych wersji Wichra, tzn. nawet przy wymianie razem z kołem zamachowym (bo do różnych zapłonów maja różną liczbę i układ magnesów) nie pasuje zdaje się położenie wpustu do momentu zapłonu. Szczegóły m.in. w linkowanej książce. Dlatego istotne jest, czy ten silnik (jeśli to Wichr 30) faktycznie działał na tym zapłonie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 można kupić jeszcze na rynku nowe ( nie używane) zapłony mechaniczne do wichra, sam niedawno oddałem takie dwie nówki sztuki w fabrycznych pudełeczkach dosłownie "za flaszkę" . http://olx.pl/oferta/silnik-wicher-25-30-CID767-IDffmdx.html#b473598ec0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matisz Opublikowano 1 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 Pomierzyłem napięcie samej cewki na ustawieniu zmiennym i wyszło 1,7V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek68 Opublikowano 11 Stycznia Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia W dniu 31.05.2016 o 00:19, mikijet napisał: Układ magneta nie jest oryginalny. Ten ze zdjęcia jest układem stosowanym w najstarszych wichrach 20. Wicher 30 miał 4 cewki pod kołem zamachowym. Dwie zapłonowe a dwie pozostałe to ,,prądnica"/ ładowanie aku. Jeżeli ten układ działał w tym motorku to musisz po kolei posprawdzać cewkę magneta, kondensatory i styki przerywaczy. Zaczął bym od cewki bo czas już ją trochę ,,posunął" i jej wygląd nie budzi zaufania. Żeby wykluczyć awarię reszty układu zapłonowego to sposób z bateryjką albo akumulatorem zamiast kręcenia silnikiem jest najlepszy. W ten sposób najszybciej się dowiesz gdzie szukać przyczyny. pod kołem zamachowym czy na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek68 Opublikowano 11 Stycznia Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia Witam , a czy mógłbym dostać zdjęcie strony z danymi silnika wicher 30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia Większość stron jest rosyjskich i jest duże ryzyko, że są teraz zainfekowane... ale do wichra mam trochę dokumentacji więc daj na pw namiary to podeślę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.