SebastianWat Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Tutaj stronka z danym jakie silnik powinien mieć WOT oraz jakie ma przełożenie co pomoże wam obliczyć teoretyczną prędkość na śrubie. Jako że nie chce by posądzono mnie o kradzież zebranej pracy daje link:) zawsze można coś pozmieniać i zrobić własną dodać np roczniki itp:) http://www.johnshotprop.com/RPM_S_and_Gear_Ratio.html Oraz wzór do zabawy pomoże wam obliczyć ile możecie zmienić prędkość zmieniając śrubę:) ps zakładajcie że jeden skok śruby to zmiana o około 200-300RPM Wzór= skok*obroty*2,54*60/100000/przekładnia*09 skok,obroty,cal,czas,odległość,przekładnia,uślizg ja zakładam 10%,prędkość km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Troszkę to naciągane z tym skokiem i jego zmianą o cal . Możesz mieć 5 śrub o takim samym skoku i każdą podpiłować inaczej .. ja dostałem 200 obrotów więcej jak zdjąłem farbę do gołego aluminium ze śruby . Jak się ścigałem modelami to miałem porobione po 3 śruby z tego samego odlewu , Każda jedna była inaczej wybrana , na każdej model pływał inaczej a skok i średnice miały takie same . Śruby fabryczne do silników zaburtowych są średnie , z nich idzie wywindować osiągi ale trzeba wiedzieć gdzie skrobać ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2019 zgadza się tak samo np śruba aluminiowa i stalowa o tym samym skoku różnice będą. Wzór jest tylko teoretyczny by wiedzieć czy warto zmienić śrubę standardową niemodyfikowaną np 15 na 17 lub odwrotnie. w zależności od potrzeb:) oraz by osiągnąć WOT. ja w Mercurym 75 zmieniłem śrubę z 17cali na 15 i okazało się że płynę o 5km/h szybciej i to z większą liczbą osób niż w pojedynkę na 17 Piszę to bo zastanawiam się co zrobić z moim evinrude e-tec 40hp bo osiagam max WOT i niezależnie od ilości osób prędkość 45-47km/h mam śrubę 15 i zastanawiam się czy dać 17 czy skusić się np na 19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Biorąc po uwagę, że to raczej słaby silnik do tej łódki sądzę, że zwiększając skok o dwa cale nie dojdziesz już do wot, szczególnie z kompletem osób na pokładzie. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Tutaj stronka z danym jakie silnik powinien mieć WOT oraz jakie ma przełożenie co pomoże wam obliczyć teoretyczną prędkość na śrubie. Jako że nie chce by posądzono mnie o kradzież zebranej pracy daje link:) zawsze można coś pozmieniać i zrobić własną dodać np roczniki itp:) http://www.johnshotprop.com/RPM_S_and_Gear_Ratio.html ..... odradzam, Eviny od któregos roku maja 2,25 a nie 2.0 Najlepiej sprawdzac w instrukcji od silnika. Najlepiej jak przy najczestszej konfiguracji pływania jestes w srodku zakresu Czyli jak dla Evina 40 masz podane 4500 5500 to osiągasz minimum 5000 Jak pływam w 5 os z bagazami do uzywam 17 REBEL i osiągam 5600 obr (WOT 5000-6000) Jak sam to Viper/Rebel 19 i tez osiągam 5600 W 5 os z bagazami na Rebel 19 osiągam 5200 i czuć ze silnik się męczy przy wejsciu w slizg. Pod szerokie i wyższe fale było mu ciężko. Bycie w zakresie WOT nie oznacza aby byc w dolnym zakresie, tylko zazwyczaj osiągać lub przekraczać srodek zakresu >>>>>>>>>>>>>>>>>>>> REBEL i VIPER - stalowe 3 łopatowe VIPER - strasznie agresywna, podnosząca dziób, dodanie lub odjęcie gazu niezle szarpie (dobra na śródlądzie). Pisza o niej "bow lifter" REBEL - duzo wieksza srednica i powierzchnia łopat, prawie neutralna. Ten sam skok na pewno da mniejsze max obroty niż na Viper. Jak łodka dobrze pływa na Viper 19 to zmieniając na REBEL musimy założyć śrubę o 1-2 calemniejszym skoku >>>>>>>>>>>>>> Na Viper czuc moc silnika, mocniejse dodanie gazu czuć na łodce i ciele ALE przez to na morzu łatwo wypada ze slizguna falach przy odejmowaniu gazu Na morzu przeszkadza unoszenie dziobu przy dodawaniu gazu. Przy flaucie ekstra zabawa, na falach męczarnia REBEL - cięzka, duża srednica, dodawanie czy odejmowaniegazu łagodne, swietna na morze i fale jak trzeba ciągle operować gazem (nie wypadniemy tak łatwo ze slizgu), utrzymuje łodkę w slizgu przy troche nizszych obrotach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob Opublikowano 4 Maja 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2024 (edytowane) Czy zwiększenie o 2 cale na skoku od oryginalnej śruby z automatu da większą prędkość? Mam Yamahę 50 hp 4 suw łódka Ala Romana ale wersja 520cm kabinowa... ? Edytowane 4 Maja 2024 przez Rob Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 4 Maja 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2024 Odpowiedź masz w pierwszym poście tego tematu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.