Łukasz W. Opublikowano 11 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2020 Cześć. Łódka zaklepana, czas wybrać jakiś sensowny napęd do niej. Maksymalna masa silnik rekomendowana przez AM Yacht 570 to 222 kg oraz moc 175 KM (jeszcze dwa lata temu było to 150 KM - wykonano nowe badania oraz CE zwiększając max moc). Biorąc pod uwagę bezpieczeństwo zakupu, koszt zakupu oraz łatwość ewentualnej odsprzedaży zestawu w przyszłości wychodzi na to, że bezkonkurencyjny pod względem ceny jest nowy Suzuki DF140ATL - 38 000 zł. Sporo droższy jest DF150ATL (+ 7-8 tyś), który jest już zrobiony na większym bloku. Ceny DF 175 nie znam :) Masy silników: DF140: 179 kg DF150: 226 kg DF175: 226 kg Czy sensowne jest dopłacenie do 150 KM? Mam pewne obawy, że większa pojemność oraz +10 KM zbilansuje się z większą o 47 kg masą silnika i nie zauważę korzyści z zakupu droższego silnika. Czy nie bardziej logiczne jest rozważanie pomiędzy lekką 140 KM, a mocną 175 KM? Poza wyborem napędu mam także pytanie do bardziej doświadczonych Kolegów o sposób montażu silnika: - bezpośrednio do pawęż? - z "Jack plate" dla umożliwienia sobie idealnego trafienia z wysokością montażu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 11 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2020 Dobry serwis prawidłowo go zamontuje. Zobacz ile 175 kunia kosztuje bo może być plus 2 tys. Do 150 kunia i się najbardziej oplaci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 11 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2020 Dobry serwis prawidłowo go zamontuje. Zobacz ile 175 kunia kosztuje bo może być plus 2 tys. Do 150 kunia i się najbardziej oplaci W kwestii montażu silnika: Z tego co zauważyłem mechaniczne Jack Plate są produkowane w różnych wersjach - o różną odległość od oddalają silnik od pawęży. Czy w przypadku kiedy wybiorę wersję, która najmniej odsunie silnik od pawęży mogę pogorszyć właściwości łodzi? Bo tym, że będę mógł regulować precyzyjnie wysokość silnika i trafić w złoty środek mogę tylko polepszyć - i tutaj najlepszy serwis lepiej tego nie ustawi. Będę pływał, zmieniał aż będzie najlepiej :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 Czy nie bardziej logiczne jest rozważanie pomiędzy lekką 140 KM, a mocną 175 KM? według cennika to rożnica w cenie miedzy 140 a 150 jest 18tyś a nie 7-8 . Jam masz taka ofertę to możliwe, ze za dodatkowe 2-3yś dostaniesz 175, szedłbym w to w ciemno.... z informacji które ogarnąłem to wydaje mi sie, że Suzuki 140 to starszy blok 115 a suzuki 150 to najnowszy blok 175, a w sumie są oparte na głowicy 200 ale model 175 (150 nie) posiada dodatkowe zmienne fazy rozrządu (VVT) oraz wielostopniowy kolektor (zmienna długośc przepływu powietrza), jest bardzo oszczędny jak na 175 (producent podaje , że az o 14 procent ).. 175 to bardzo nowoczesny silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 12 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 Aktualizuję ceny: 140 KM - 38 tyś 150 KM - 48,5 tyś 175 KM - 51 tyś 200 KM - 53 tyś Szukając informacji na naszym forum znalazłem cytat z anglojęzycznego forum: Not really. The DF150 makes about 159HP and the DF175 makes 178, but burns about 10-15% more fuel at cruise and 15-20% at WOT. The DF140 makes around 132HP. For example, on the Pioneer 197SF listed in my Sig; Three boats, all with t-tops. Rigged the same, same fuel and persons, propped correctly. DF140, 4100RPM 28MPH 6.70GPH 4.17MPG WOT 41MPH 11.3GPH DF150, 3800RPM 31MPH 5.75GPH 5.39MPG WOT 47MPH 11.8GPH DF175, 3800RPM 31MPH 6.90GPH 4.49MPG WOT 50MPH 13.8GPH All three have incredable mileage, but the DF150 is the best choice in my mind, even though it is slower on the top end than the DF175. I REALLY like fishing all day on 10-15 gallons. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 Wiesz predkosc niby większa nie jest ale i motor nie odczuje różnicy np dodatkowych 2 osób na pokładzie. Jak możesz zamow sobie tylko większy zbiornik paliwa dla nowej lodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 12 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 Wychodzi na to, że 150 KM jest najekonomiczniejszy przy cruisingowej prędkości oraz niewiele więcej pali od 140 KM przy WOT. Używa ktoś z forum nowej DF150?. Czy pomiędzy obecną generacją DF150 a poprzednią (2013) jest jakiś wielki przeskok technologiczny? p. Marek z Rynu posiada z niewielkim nalotem DF150 z 2013 roku za powiedzmy połowę cenę nowej - a to raczej rzetelny sprzedawca (Dealer Suzuki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 Wydaje mi się że wklejasz nieprawdziwe, raczej nieaktualne dane ( post który wkleiles jest datowany na 2012rok) i dotyczą statego DF175. Nowy (od 2018) DF 175 jest sporo oszczędniejszy. To silnik w nowej technologii z VVT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 24 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 Zdecydowałem się na hamerykańską myśl techniczną - kupiłem Mercurego 150 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 24 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 Prosty w budowie i lekki silnik na dużym bloku , uchodzi za idiotoodporny, bardzo uniwersalny, nadaje się na trudniejsze warunki. Taki wół roboczy ... Będziesz Pan zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.