Theramziu Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Witam.Tak jak w temacie,za pawężą masa bąbli (zupa wrze) a prędkość zero. Jaka przyczyna?. Jestem nowy ale, to dla mnie mega hydro zagadka. Pawęż ma 39 cm, a odległość zawieszenia silnika od płyty anty kawitacyjnej to 43 cm. Prędkość zerowa co jest nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 A śruba to się obraca? tylko nie sprawdzać palcami! pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Theramziu Opublikowano 16 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 A bąble to niby od temperatury? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Bąble z wydechu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Theramziu Opublikowano 16 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Nie, no bądźmy poważni. Silnik pracuje śruba się obraca (nie jestem technicznie upośledzony ;)). Proszę o odpowiedzi wnoszące coś do sprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Prędkość zero to uszkodzona śruba albo brak śruby chcesz odpowiedź to napisz sensownie zapytanie ,bo wnioskuje że łódka nie rusza z miejsca :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Czy odkręcana była spodzina od kolumny w ostatnim czasie?i jaki to silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Jacht odcumowany? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 NA taki pomysł bym nie wpadł może kotwica go trzyma ;) paniepikuś ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Theramziu Opublikowano 16 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 OK. Silnik to Johnson 4 km 2t. Silnik pracuje, śruba się kręci, ponton odcumowany. Ogólnie wszystkie warunki spełnione by pływał,(nawet jest zwodowany ;)). Próby statyczne wskazywały że wszystko z silnikiem jest ok. Po podpięciu do pontonu efekt jest taki że tak jak napisałem w temacie , za pawężą wir, bąble ,jak zwał tak zwał a efekt w postaci przemieszczania się w poziomie(żeby nie było że ja w kosmos...), żaden. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 A bąble to niby od temperatury? :) Nie trzeba być upośledzonym, żeby nie wiedzieć co i jak. Skoro Kolega nie wie skąd bąble za silnikiem to jednak lepiej niech pójdzie sprawdzić co i jak w kolejności takiej jak nasze porady :-) pzdr ok, ale kręci się na sztywno? wysprzęglona śruba będzie się lekko kręcić w powietrzu, czasem powoli nawet w wodzie może się obracać. Jest kolego odrzut wody do tyłu czy nie ma? Bąble czy inne bulgotanie to zbyt ogólne spostrzeżenie. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Jeśli ponton to silnik z kolumną S ,ponton jaki ? jakieś zdjęcia poprosimy pawęży i zawieszonego silnika :) ,może być tak żę a mało nadmuchana podłoga i ciągnie powietrze z pod niego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Na zgaszonym silniku, zdejmij fajki ze świec, wrzuć bieg i sprawdź czy śruba jest zablokowana. Przyłóż się do tego z większą siłą. Może kołek jest ścięty i niby blokuje śrubę ale pod większym obciążeniem wałek się obraca a śruba stoi w miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Na zgaszonym silniku wrzuć bieg i próbuj zakręcić śruba ^-^ A to już nic :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Theramziu Opublikowano 16 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 W jednym z pierwszych postów podałem wymiary pawęży i odległości mocowania od płyty kawitacyjnej (39 cm i 43 cm), tak stopa to "S". No właśnie, nie ma odrzutu wody, jest tylko jej mielenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 wklej dokumetacje fotograficzną zjawiska filmik foto śruby napedowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Theramziu Opublikowano 16 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Filmiku niestety nie posiadam. Ale fotkę śruby jutro zrobię i postaram się dołączyć do dokumentacji. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 17 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 Pawęż ma 39 cm, a odległość zawieszenia silnika od płyty anty kawitacyjnej to 43 cm. Co to niby ma znaczyć ??? Że śruba pół metra pod wodą? Odległość zawieszenia silnika, czy chodzi o miejsce mocowania? :-\ A co to ta płyta anty kawitacyjna ??? Masło maślane :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 17 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 A mi się wydaje, że kolega sobie jaja z nas robi ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 17 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 Po mojemu to jest mniej więcej tak: Jak się silnik kręci, to gdzieś obok jest takie cóś, taki dynks zwany dźwignią do zmiany biegu do przodu albo do tyłu, po przestawieniu tej dźwigienki śruba powinna się obracać i napędzać pomponik w jakąś stronę, jeśli nie, to jest w środku taki gruby pręt zwany potocznie wałem, tak, tak, od wała zwany, który z jednej i drugiej strony ma jakieś tam zębatki. Jeśli ten tak zwany wał się kręci to patrz jak wyżej, śruba powinna się obracać i napędzać pomponik w jakąś stronę, jeśli nie, to dalej jest spodzina w której są różne zębatki, również te od dynksa od zmiany biegów. Tam może być cóś popierniczone. Jeśli tam jest okey to śruba powinna się obracać i napędzać pomponik w jakąś stronę, jeśli nie, to jest tam taki mniejszy wałek na który założona jest śruba napędowa zablokowana taką metalową przetyczką. Jeśli ten mały wałek się kręci i przetyczka jest cała to śruba powinna się obracać i napędzać pomponik w jakąś stronę, jeśli nie, to właśnie pojawia się taki bulgot złośliwy śmiejący się z wiedzy właściciela motorka :D :D :D Nie mając podstawowej wiedzy o motorku, trzeba go zadźwigać do serwisu, tam pomogą. Zadawanie niemożliwych do zrozumienia pytań na forum nie naprawi motorka >:( :o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 17 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 Mi się wydaje, że Zibi ma rację i autor wątku biegu nie wrzuca ... Tylko dodaje gazu manetką ... Tak jakby w aucie z manualną skrzynią dodawał gazu na wysprzęglonym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 17 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 ja myślę, że wrzuca bieg ale klin zerwało :)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Theramziu Opublikowano 17 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 Witam. Jaj sobie nie robię. To nie w moim stylu. A silnik to stary Johnson który nie ma biegów, po zapaleniu od razu śruba się kręci. Oto zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 17 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 A w którą stronę się kręci ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Theramziu Opublikowano 17 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2016 Patrząc na zdjęcie nr 1. To w przeciwnym do wskazówek zegara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.