Skocz do zawartości

Zabezpieczenia silników zaburtowych i long tail przed zalaniem po wywrotce łodzi


plywak przelajowy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy silniki zaburtowe posiadają jakieś zabezpieczenia ?

Jeśli będzie zamontowany filtr powietrza to silnik o ile zgaśnie zanim zanurzy się pod lustrem wody nie powinien zassać wody. Natomiast jeśli korzystnie się ułoży to  jest szansa, że woda dostanie się przez układ wydechowy ?

Co z ewentualnym alternatorem, iskrownikiem lub rozrusznikiem ?

Pytam bo badam możliwości i ewent oczywiste ryzyka dalszych dzikich podróży w górę Naszych pięknych rzek :) dość często to odludzia i może być problem z powrotem.

 

Zakładam, że silnik będzie solidnie zamocowany do pawęży oraz dodatkowo jakimś sznurem i nie spadnie na dno... :)

 

A jak wygląda sytuacja z silnikami stacjonarnymi typu Honda GX390 i ich klonami współpracującymi z napędami long tail ? Zdecydowanie podnoszą one środek ciężkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sznurek do pawęży.... :) spoko a nie lepiej przykręcić go do niej? wiele nawet małych silników ma fabryczne otwory na dodatkowe śruby mocujące. Do tego odpowiedni materiał na pawęży umożliwiający "wgryzienie się" wieszaka a od strony talerzyków dociskowych odpowiedni materiał - przeciwpoślizgowy i z zagłębieniami które utrudnią obrót silnika w lini poprzecznej łodzi. Choć jeśli go przykręcisz to ryzyko tego jest niemal zerowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawęż planuje wzmocnić z jakąś drewnianą wodoodporną płyty typu sklejka, którą za jakiś czas się ewentualnie wymieni. Zatem będzie w co się wgryźć. Większe obawy z napędem long tail, który jest na specyficznym wsporniku i jakiejś tam chińskiej ośce.

 

Wątpliwości również co do zalania silnika i ewentualnej jego ochrony. Nie wspominając o oleju, który może się dostać tam gdzie nie powinien zarówno w typowym zaburtowym jak i long tail.

long_tail.png.bf88537a38c73b087d8c3b370fa6eea9.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś okazję long tail się przepłynąć , dziadostwo jakiego mało , rozumiem rozwiązanie na biedne kraje lub słabo surbanizowane tereny , ograniczony serwis ...itd.. to ma sens

 

Głośno , gorąco czułem takie promieniowanie , duzo miejsca zabiera, testowałem to na skorupce szerokości może 1m i długości z 6m, ale od dziobu do śruby to może miało z 9m. . Bardzo ograniczona manewrowość , skręt, zwlasza na niskiej prędkości i do tego dodajmy te 9m. Mimo że silnik honda miał 12KM to się zachowywał jakby miał 6-8KM, praktycznie zero dołu, a moc tylko w nominalnych obrotach ...

Z tego co zrozumiałem to taka konfiguracja nie jest trwała , ale Ci ludzie ciągle coś tam grzebia porawiaja , remontują i jakoś to działa kolejne godziny .

 

Porównywanie tego do silnika zaburtowego to nieporozumienie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego że to jest napęd

-tani

-na plytkie akweny

-glosny

No i na koniec slabo manewrowanie.

 

Wiec oprócz dwóch zalet a właściwie jednej małe zanurzenie.

 

Dodatkowo kolega wspominał o małej łodzi 3m na której chce to zamontować a to spowoduje że będzie siedział na dziobie  a nie środku łodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazik-usa masz rację, takie opinie słyszalem i są oczywiste. Natomiast ja potrzebuję czegoś max prostego, lekkiego, z głównym założęniem, że nie wiadomo na co sie trafi pod wodą na nie pływalnych rzekach i wręcz krzakach. Zatem z komfortu odpuszczam. W jet-a nie mam ochoty się bawić, to nie ten rząd finansowy. Napędy wiatrakowe to z kolei jeszcze więcej haąłsu i gabaryty !

 

SebastianWat,

rumpel od LT z tego co pamiętam ma ok 70-80 cm a środek silnika jest mniej wiecej nad pawężą.. zatem siedziałbym  raczej w środku długości łodzi.

 

Zastanawia mnie dlaczego w Europie na tym nikt nie pływa.. być może chodzi faktycznie o koszty. Z kolei większość osób pływa po obszarach. po któych normalnie bez obawy sie pływa, zatem nikt nie zawraca sobie głowy.

Myślę nad jakąś pokrywą wyciszającą lub chociaż słuchawki od koparki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli tak po krzakach chcesz pływać to zapomnij o tamtej skorupie tylko metal bo martwisz się silnikiem a zapominasz o skorupie która zrobi dziurę na wylot przy kontakcie z kamieniem pierwszym który będzie leżał w piasku na który płyniesz.

 

Mniej więcej silnik też nie jest bezdlugosciowy i jest on a przynajmniej powinien być trochę w twoja stronę bo te parę metrów rurki napędowej wazy swoje

 

A więc silnik uznajmy że ma 40cm+ kumpel to już masz 1m do przodu.

 

Zapominasz wtedy co to są jeziora bo się wywrusisz na pierwszej lepszej zle złamanej fali od motorowki wiec tylko plywasz po r rzekach.

 

A wiesz dlaczego w Azji tak pływają bo mają czyste rzeki tak ze co chwilę pompy wody im padały. Kupę śmieci mają w nich coś jak teraz w Wiśle poniżej czajki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinujesz...

Tu masz oryginał: https://www.bossdrives.com/mud-motor/40xp

a na YouTube poszukaj takiego napędu w rosyjskim wykonaniu. Byle majster Ci to ogarnie.

 

 

@Ikis, jaką nazwę mają tego rodzaju silniki, jest to jakaś kategoria?

Bardzo by mi się taki przydał na moje stawy, bo ani klasyczne ani strugowodne nie dają rady na płytkich i zarośniętych wodach.

Nawet ten rosyjski bym kupił bo widać pancerny. A może ktoś robi takie konstrukcje i silnik z jakiej kosiarki da się wykorzystać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ikis,

tzw mud motor jest niezły, bardziej zwarty, ale za to ciężki ! Rosyjskie wykonanie dla np 15 KM mocy to aż 58 kg :) Wersje amerykańskie nie lżejsze z tego co patrzyłem. Gdyby zrobić to z aluminium, może wyszłoby mniej. Jak by nie było od rosyjskiej techniki trzymam się z daleka.

 

Kazik_usa

otwieram nowy wątek odnośnie osłon:

http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/oslony-sruby-napedowej-i-nogi-refleksje-opinie-wrazenia/

 

A co z pytaniem głównym z tematu ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...