Coriner Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 Jak co roku zmieniałem olej w przekładni. Został mi z poprzedniej wymiany Quicksilver Premium (do zaburtowych) i miałem nowy Quicksilver High Performance (jak się okazało do zetki - zakup omyłkowy). Ponieważ starego było za mało, to zmieszałem oba i wlałem, różnią się kolorem. Coś mnie tknęło i zaczerpnąłem wiedzy o tych olejach. Okazuje się, że mają zastosowanie w różnych przekładniach i na dodatek producent nie zaleca mieszania. No to pojawiły się pytania: 1 Czy spuścić tę mieszaninę? 2 Co się dzieje z tymi olejami po zmieszaniu ? - o tym producent niechętnie informuje 3 Sprzedawcy piszą, że High Performance też można lać do zaburtowego, czy to prawda? 4 Jakie macie doświadczenia w laniu Premium do zetki a High Performance do zaburtowca? 5 Czy to mieszanie to nie pic na wodę aby doić kasę? 6 I czy nie ma zalecenia unijnego aby oleje były mieszalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 Witaj, ja do spodziny mojego zaburtowca leję olej w klasie GL-4 , napisz jakiej klasy są te oleje które zmieszałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 3 Sprzedawcy piszą, że High Performance też można lać do zaburtowego, czy to prawda? 4 Jakie macie doświadczenia w laniu Premium do zetki a High Performance do zaburtowca? Nie wiem skąd masz takie informacje, ze jeden olej jest do zetki a drugi do zaburtowego. Czym się różni przekładnia? Niczym. Olej Premium jest do małych silników do 75KM, a High Performance to większych... ::) Nie jestem fachowcem, ale wymieszanie nie powinno nic zepsuć, tym bardziej przez jeden sezon...gorzej gdybyś wlał gorszy olej, ale lepszy co zaszkodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas6 Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 Olej to musi być w głowie. W przekładni musi być gęsty,najlepiej przekładniowy. W silnikach zaburtowych tłusty,tam nie ma dużych temperatur.Stopa jest chłodzona na bieżąco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coriner Opublikowano 9 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 Na tej stronie zobaczyłem zalecenia dla stosowania konkretnego oleju: http://wodawiatrimy.home.pl/kreator/data/documents/Katalog=20-=20quicksilver=20konserwacja.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 Ogólnie to ok, ale silnik dużej mocy pracuje tak samo jak w zetce, wiec powinno się stosować lepszy olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 Stopa jest chłodzona na bieżąco. jak se włożysz swoje stopy do zimnej wody to je schłodzisz w silnikach to jest przekładnia/spodzina... w butach masz natomiast stopy Do autora tematu - 1 Czy spuścić tę mieszaninę? TAK 2 Co się dzieje z tymi olejami po zmieszaniu ? - o tym producent niechętnie informuje zmieszaj i wyślij do labolatorium blackstone 3 Sprzedawcy piszą, że High Performance też można lać do zaburtowego, czy to prawda? sprzedawca mówi tyle co wie, a nie zawsze dużo wie 4 Jakie macie doświadczenia w laniu Premium do zetki a High Performance do zaburtowca? lałem zawsze należyty czytaj zalecany przez producenta 5 Czy to mieszanie to nie pic na wodę aby doić kasę? oszczędności bym szukał gdzie indziej, a nie w boat 6 I czy nie ma zalecenia unijnego aby oleje były mieszalne? jest, dlatego możesz go wymieszać nawet z wodą Krótko ujmując: zalej olej tylko zalecany do Twojej przekładni ( prościej się nie da odpowiedzieć na Twój dylemat) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.