lukasz88 Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Witam posiadam silnik Volvo Penta AQ140A , opisze moj problem. Jak na obrazku w zalaczniku w tej czesci silnika nie wiem dokladnie jak sie nazywa nawet wiem, ze plynie tam woda do chlodzenia silnika w srodku jest sitko. Spod nakretki zaczela wyciekac a nawet tryskac woda w zaleznosci o predkosci , nakretka okazala sie dosc zniszczona a cala obudowa tego filtra ze tak powiem troszke peknieta. Kupilem nowa zamontowalem ale niestety dalej cieklo, poczytalem w internecie z mozliwa przyczyna to kolektor wydechowy, tam znalazlem dziure kupilem nowy i wymienilem ale niestety dalej tylko przy duzej predkosci znow woda tryska spod nakretki. Nie mam pomyslu co moze byc przyczyna wycieku wodu ktos mial cos podobnego lub wie co moze byc przyczyna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.N Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Wydaje mi sie ze masz nieszczelność pomiędzy wymiennikiem a woda zaburtowa i pompa pompuje wodę do wymiennika Gorsza opcja to uszczelka pod głowica ale wtedy by ci wody ubywało w wymienniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 ,,...Spod nakretki zaczela wyciekac a nawet tryskac woda w zaleznosci o predkosci..." Musisz rozgraniczyć wodę zaburtową od cieczy chłodzącej bo tak działa wymiennik. Woda zaburtowa chłodzi spaliny i ciecz chłodzącą silnik. Schłodzone spaliny, razem z wodą zaburtową wychodzą na zewnątrz przez zetkę. Ze zdjęcia wynika, że jest to korek od wody zaburtowej. Wygląda na to, że kanały wymiennika są niedrożne. Trzeba cały wymiennik zdemontować i wyczyścić kanały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz88 Opublikowano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Jestem powiem troszkę zielony w tym temacie jakby można było jaśniej? Wymiennikiem ciepła? A jest możliwość że gdzieś coś jest nie drożne przytkane i gdy dodaje się gazu pompuje więcej wody żeby schłodzić a woda nie ma drożnej drogi i robi się zbyt duże ciśnienie i ucieka spod nakretki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz88 Opublikowano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 To zdjęcie z Internetu ale akurat ta część wygląda identycznie silnik chyba też. Tak tam plynie woda zaburtowa którą chłodzi, bo widać sitko żeby zanieczyszczenia nie płynęły dalej tak jak pisałem może gdzieś jest przytkane jakieś rurki czy coś i dlatego przy dużym ciśnieniu wody ucieka spod nakretki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Dobrze kojarzysz fakty. Wymiennik ciepła to takie urządzenie w którym się mijają dwa obiegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz88 Opublikowano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Dzieki napewno to sprawdze dzięki jak ktoś ma jeszcze jakieś rady bardzo proszę dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz88 Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Czy dobrze myślę że wymiennik ciepła to ta czerwona część jak na zdjęciu? Gdy wpisuje w Google po angielsku wymiennik ciepła poniewaz polsko jezycznych malo stron to właśnie ten element się wyszukuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 A z czego Ci cieknie??? Cały czas ta czerwona część jest tematem a Ty zamiast sprawdzać drożność zadajesz dziwne pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz88 Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Przy duzej predkosci cieknie bądź tryska woda spod nakretki czarnego elementu jak zaznaczyłem strzałka na zdjęciu jak już pisałem wcześniej wymieniłem ta część (czarna z nakretka) bo była dość zniszczona niestety dalej cieklo znalazłem dziurę w kolektorze którego też wymieniłem niestety dalej cieknie ale już tylko przy duzej predkosci panowie dali radę żeby sprawdzić wymiennik ciepła z tego co wypatrzyłem w Internecie to wymiennik ciepła to te czerwone dwa elementy bądź jeden z nich mam nadzieję, który przy najbliższej okazji sprawdzę. Proszę wybaczyć za niefachowy opis bądź nazewnictwo ale jestem dość zielony w tych sprawach dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.