Esc Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 Niestety z racji niemoznosci wyjscia z kryzysu nie uda mi się tak jak myslalem wymienic silnika w tym roku a w zwiazku z tym kombinuje zeby bylo lepiej z tym co mam. Wiem ze juz byly podobne pytania ale w sumie nie widzialem jednoznacznej odpowiedzi. Posiadam maly silnik Tohatsu M5B z wbudowanym zbiornikiem na paliwo czyli mozna by rzec opadowym, ale patrzac w manuala nie widze roznicy w wersji wlasnie ze zbiornikiem wbudowanym a zewnetrznym dolaczanym. Nie znam sie na silnikach ale wydaje mi sie ze oba posiadaja pompe 1-19 na zalaczonym obrazku opisanym jako Pump body - wiec chyba taki zabieg moglby sie udac. Pytanie tylko czy wystarczylo by dac trojnik za zaworem i wyprowadzic na zewnatrz zlaczke? Wtedy majac podpiety zewnetrzny i zamkniety orginalny zaworek bralo by paliwo z zewnetrznego a kiedy w nim braklo by paliwa mialbym jeszcze rezerwe tylko odkrecajac owy orginalny zaworek i zarazem odpinajac zewnetrzny zbiornik aby nie lapal powietrza. Myslicie ze ma szanse sie to powiesc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 6 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2014 tak jak piszesz się uda.... podłącz waz zamiast zbiornika wsadź drugi koniec w butelkę ... i zobacz czy pociągnie z dołu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Tutaj masz system jak to zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BECZKOWIEC Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Nie wiem jak dokładnie ten silnik wygląda ale mozna przeciac na pol waz który idzie od oryginalnego zbiornika i zrobil to na szybkozlaczke, waz od dodatkowego zbiornika tez szybkozlaczka i moglbys w razie potrzeby szybko zmienic polaczenie z dodatkowego zbiornika na ori i odwrotnie. Tylko żeby w tym czasie paliwo nie ucieklo z tej części weza co idzie do silnika możesz dac zawor zwrotny przy szybkozlaczce wtedy jak będziesz przekladac paliwo ci nie wyleci a silnik może w tym czasie pracować bo troche paliwa będzie jeszcze w wezu. Dodatkowo będzie potrzebna jakas zatyczka do koncowki od ori zbiornika żeby nic się do baku nie dostawalo. Druga opcja to tak jak kolega napisał z tym trójnikiem i dac jakas blokadę przepływu w 2 miejscach: 1 pomiędzy ori zbiornikiem a trójnikiem druga w wezu od dodatkowego zbiornika to chyba będzie prostsze rozwiązanie, bo wtedy wystarczy 1 blokadę zwolnic druga uaktywnić i paliwo będzie plynac z tego zbiornika którego chcesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esc Opublikowano 12 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Troche właśnie tak chcialem zrobic i pewnie tak bede probowal. Ale na trojniku z wykorzystaniem orginalnego odciecia ktore jest zaraz przy ujsciu wbudowanego zbiornika tak jak na zdjeciu u mikijet. Zastanawiam sie jeszcze tylko czy zlaczka do tohatsu od strony silnika w momencie wypiecia jest szczelna. Bo jesli tak to wiecej zaworow bym juz nie potrzebowal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Jeżeli jest sprawna to musi być szczelna. Taka jest idea stworzenia szybko złączek paliwowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.