Skocz do zawartości

Dołączenie zbiornika zewnętrznego do silnika Tohatsu


Esc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety z racji niemoznosci wyjscia z kryzysu nie uda mi się tak jak myslalem wymienic silnika w tym roku a w zwiazku z tym kombinuje zeby bylo lepiej z tym co mam. Wiem ze juz byly podobne pytania ale w sumie nie widzialem jednoznacznej odpowiedzi.

 

Posiadam maly silnik Tohatsu M5B z wbudowanym zbiornikiem na paliwo czyli mozna by rzec opadowym, ale patrzac w manuala nie widze roznicy w wersji wlasnie ze zbiornikiem wbudowanym a zewnetrznym dolaczanym. Nie znam sie na silnikach ale wydaje mi sie ze oba posiadaja pompe 1-19 na zalaczonym obrazku opisanym jako Pump body - wiec chyba taki zabieg moglby sie udac. Pytanie tylko czy wystarczylo by dac trojnik za zaworem i wyprowadzic na zewnatrz zlaczke? Wtedy majac podpiety zewnetrzny i zamkniety orginalny zaworek bralo by paliwo z zewnetrznego a kiedy w nim braklo by paliwa mialbym jeszcze rezerwe tylko odkrecajac owy orginalny zaworek i zarazem odpinajac zewnetrzny zbiornik aby nie lapal powietrza.  Myslicie ze ma szanse sie to powiesc?

str5.jpg.0ced297a356709b876a68943a987137a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak dokładnie ten silnik wygląda ale mozna przeciac na pol waz który idzie od oryginalnego zbiornika i zrobil to na szybkozlaczke, waz od dodatkowego zbiornika tez szybkozlaczka i moglbys w razie potrzeby szybko zmienic polaczenie z dodatkowego zbiornika na ori i odwrotnie. Tylko żeby w tym czasie paliwo nie ucieklo z tej części weza co idzie do silnika możesz dac zawor zwrotny przy szybkozlaczce wtedy jak będziesz przekladac paliwo ci  nie wyleci a silnik może w tym czasie pracować bo troche paliwa będzie jeszcze w wezu. Dodatkowo będzie potrzebna jakas zatyczka do koncowki od ori zbiornika żeby nic się do baku nie dostawalo.

 

Druga opcja to tak jak kolega napisał z tym trójnikiem i dac jakas blokadę przepływu w 2 miejscach: 1 pomiędzy ori zbiornikiem a trójnikiem druga w wezu od dodatkowego zbiornika to chyba będzie prostsze rozwiązanie, bo wtedy wystarczy 1 blokadę zwolnic druga uaktywnić i paliwo będzie plynac z tego zbiornika którego chcesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche właśnie tak chcialem zrobic i pewnie tak bede probowal. Ale na trojniku z wykorzystaniem orginalnego odciecia ktore jest zaraz przy ujsciu wbudowanego zbiornika tak jak na zdjeciu u mikijet. Zastanawiam sie jeszcze tylko czy zlaczka do tohatsu od strony silnika w momencie wypiecia jest szczelna. Bo jesli tak to wiecej zaworow bym juz nie potrzebowal.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...