Skocz do zawartości

Dwie szkoły-paliwo w zbiorniku


mikijet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Woda w zbiorniku może się pojawić z powietrza(kondensacja) i z paliwa, że o podtopieniu odpowietrznika nie wspomnę  ;)

Uwaga na alkohol zwłaszcza metylowy :D

Z instrukcji zimowania Mercruiser MPI:

Jeśli benzyna sprzedawana w danym regionie zawiera metanol (alkohol metylowy) albo

etanol (alkohol etylowy), należy mieć świadomość pewnych negatywnych zjawisk,

które mogą wystąpić. Zjawiska te są groźniejsze w przypadku metanolu. Zwiększanie

zawartości alkoholu w paliwie może również pogarszać te negatywne zjawiska.

Niektóre z tych problemów są spowodowane tym, że alkohol znajdujący się w benzynie

może pochłaniać wilgoć  z powietrza,  co prowadzi do powstania mieszaniny wody  i

alkoholu, która oddziela się od benzyny w zbiorniku paliwa.

Elementy układu paliwowego w silniku Mercury MerCruiser mogą wytrzymać zawartość

do 10% alkoholu w benzynie. Nie wiemy, jaką procentową zawartość alkoholu w paliwie

może wytrzymać układ paliwowy danej łodzi. Aby uzyskać dokładne zalecenia na temat

części układu paliwowego (baków, przewodów i łączników), należy skontaktować się

z producentem łodzi. Należy mieć świadomość tego, że benzyny zawierające alkohol

mogą spowodować nasilenie poniższych zjawisk:

•korozja części metalowych;

•zużycie części gumowych i z tworzywa sztucznego;

•przenikanie paliwa przez przewody gumowe;

•trudności podczas uruchamiania i eksploatacji.

Ze względu na możliwe negatywne działanie alkoholu w benzynie, zalecane jest

stosowanie, wszędzie tam gdzie to możliwe, jedynie benzyny niezawierającej alkoholu.

Jeśli dostępna  jest  tylko benzyna  zawierająca alkohol,  lub  jeśli nie ma  informacji o

zawartości alkoholu, wymagane jest zwiększenie częstotliwości kontroli pod katem

wycieków lub zjawisk nietypowych.

WAŻNE:  W przypadku eksploatowania silnika Mercury MerCruiser z benzyną

zawierającą alkohol należy unikać przechowywania benzyny w zbiorniku paliwa przez

dłuższy czas. Długie okresy przechowywania, typowe dla łodzi, stwarzają wyjątkowe

problemy. W  samochodach  benzyny  zawierające  alkohol  są  zwykle  zużywane  nim

zaabsorbują dostateczną ilość wilgoci, która mogłaby wywołać problemy; łodzie

natomiast często pozostają nieużywane wystarczająco długo, aby fazy paliwa

rozdzieliły się. Dodatkowo w czasie magazynowania może dochodzić do korozji

wewnętrznej, jeśli alkohol zmyje ochronny film olejowy z wewnętrznych części.

 

Przygotowanie zespołu napędowego do przechowywania

1. Napełnić zbiorniki paliwa świeżym paliwem (które nie zawiera alkoholu) oraz, w celu

odpowiedniego przygotowania paliwa dodać wystarczającą ilość stabilizatora

Quicksilver do silników do łodzi. Postępować zgodnie z instrukcjami na zbiorniku.

2. Jeśli łódź ma być przechowywana wraz z paliwem zawierającym alkohol,

znajdującym się w zbiorniku paliwa (w razie niedostępności paliwa bez alkoholu):

Zbiorniki paliwa powinny zostać możliwie dokładnie opróżnione, a do paliwa

pozostałego w zbiornikach należy dodać stabilizator benzyny Mercury/Quicksilver

do silników do łodzi. Zob. Wymagania dotyczące paliwa.

 

1.W zewnętrznym zbiorniku paliwa 23 l (6 galonów US) zmieszać:

a. 19  litrów  (5  galonów US)  zwykłej  benzyny  bezołowiowej  87-oktanowej  (90

RON)

b. 1,89 litra (2 kwarty US) oleju Premium Plus do silników zaburtowych 2-

suwowych TC-W3

c. 150 ml (5 uncji) środka do czyszczenia układów paliwowych i stabilizatora lub

30 ml  (1  uncja)  koncentratu  środka  do  czyszczenia  układów  paliwowych  i

stabilizatora.

2.Odczekać, aż silnik się ochłodzi.

WAŻNE: Niezwłocznie wytrzeć rozlane lub rozpryskane paliwo.

3. Zamknąć zawór odcinający paliwo, jeśli znajduje się w układzie. Jeśli zawór

odcinający paliwo nie jest dostępny, odłączyć i podłączyć złączkę wlotu paliwa.

4. Podłączyć zewnętrzny zbiornik paliwa  (zawierający mieszankę) do złączki wlotu paliwa.

WAŻNE: Uzupełnić chłodziwo w silniku.

5.Uruchomić silnik i pozostawić go na 5 minut na obrotach 1300 obr./min.

6. Po upływie określonego czasu pracy powoli ponownie ustawić przepustnicę w

położeniu obrotów jałowych i wyłączyć silnik.

WAŻNE: Upewnić się, że pewna ilość mieszanki pozostanie w silniku. Nie dopuścić do

całkowitego opróżnienia układu paliwowego silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...