mikijet Opublikowano 17 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2014 Woda w zbiorniku może się pojawić z powietrza(kondensacja) i z paliwa, że o podtopieniu odpowietrznika nie wspomnę ;) Uwaga na alkohol zwłaszcza metylowy :D Z instrukcji zimowania Mercruiser MPI: Jeśli benzyna sprzedawana w danym regionie zawiera metanol (alkohol metylowy) albo etanol (alkohol etylowy), należy mieć świadomość pewnych negatywnych zjawisk, które mogą wystąpić. Zjawiska te są groźniejsze w przypadku metanolu. Zwiększanie zawartości alkoholu w paliwie może również pogarszać te negatywne zjawiska. Niektóre z tych problemów są spowodowane tym, że alkohol znajdujący się w benzynie może pochłaniać wilgoć z powietrza, co prowadzi do powstania mieszaniny wody i alkoholu, która oddziela się od benzyny w zbiorniku paliwa. Elementy układu paliwowego w silniku Mercury MerCruiser mogą wytrzymać zawartość do 10% alkoholu w benzynie. Nie wiemy, jaką procentową zawartość alkoholu w paliwie może wytrzymać układ paliwowy danej łodzi. Aby uzyskać dokładne zalecenia na temat części układu paliwowego (baków, przewodów i łączników), należy skontaktować się z producentem łodzi. Należy mieć świadomość tego, że benzyny zawierające alkohol mogą spowodować nasilenie poniższych zjawisk: •korozja części metalowych; •zużycie części gumowych i z tworzywa sztucznego; •przenikanie paliwa przez przewody gumowe; •trudności podczas uruchamiania i eksploatacji. Ze względu na możliwe negatywne działanie alkoholu w benzynie, zalecane jest stosowanie, wszędzie tam gdzie to możliwe, jedynie benzyny niezawierającej alkoholu. Jeśli dostępna jest tylko benzyna zawierająca alkohol, lub jeśli nie ma informacji o zawartości alkoholu, wymagane jest zwiększenie częstotliwości kontroli pod katem wycieków lub zjawisk nietypowych. WAŻNE: W przypadku eksploatowania silnika Mercury MerCruiser z benzyną zawierającą alkohol należy unikać przechowywania benzyny w zbiorniku paliwa przez dłuższy czas. Długie okresy przechowywania, typowe dla łodzi, stwarzają wyjątkowe problemy. W samochodach benzyny zawierające alkohol są zwykle zużywane nim zaabsorbują dostateczną ilość wilgoci, która mogłaby wywołać problemy; łodzie natomiast często pozostają nieużywane wystarczająco długo, aby fazy paliwa rozdzieliły się. Dodatkowo w czasie magazynowania może dochodzić do korozji wewnętrznej, jeśli alkohol zmyje ochronny film olejowy z wewnętrznych części. Przygotowanie zespołu napędowego do przechowywania 1. Napełnić zbiorniki paliwa świeżym paliwem (które nie zawiera alkoholu) oraz, w celu odpowiedniego przygotowania paliwa dodać wystarczającą ilość stabilizatora Quicksilver do silników do łodzi. Postępować zgodnie z instrukcjami na zbiorniku. 2. Jeśli łódź ma być przechowywana wraz z paliwem zawierającym alkohol, znajdującym się w zbiorniku paliwa (w razie niedostępności paliwa bez alkoholu): Zbiorniki paliwa powinny zostać możliwie dokładnie opróżnione, a do paliwa pozostałego w zbiornikach należy dodać stabilizator benzyny Mercury/Quicksilver do silników do łodzi. Zob. Wymagania dotyczące paliwa. 1.W zewnętrznym zbiorniku paliwa 23 l (6 galonów US) zmieszać: a. 19 litrów (5 galonów US) zwykłej benzyny bezołowiowej 87-oktanowej (90 RON) b. 1,89 litra (2 kwarty US) oleju Premium Plus do silników zaburtowych 2- suwowych TC-W3 c. 150 ml (5 uncji) środka do czyszczenia układów paliwowych i stabilizatora lub 30 ml (1 uncja) koncentratu środka do czyszczenia układów paliwowych i stabilizatora. 2.Odczekać, aż silnik się ochłodzi. WAŻNE: Niezwłocznie wytrzeć rozlane lub rozpryskane paliwo. 3. Zamknąć zawór odcinający paliwo, jeśli znajduje się w układzie. Jeśli zawór odcinający paliwo nie jest dostępny, odłączyć i podłączyć złączkę wlotu paliwa. 4. Podłączyć zewnętrzny zbiornik paliwa (zawierający mieszankę) do złączki wlotu paliwa. WAŻNE: Uzupełnić chłodziwo w silniku. 5.Uruchomić silnik i pozostawić go na 5 minut na obrotach 1300 obr./min. 6. Po upływie określonego czasu pracy powoli ponownie ustawić przepustnicę w położeniu obrotów jałowych i wyłączyć silnik. WAŻNE: Upewnić się, że pewna ilość mieszanki pozostanie w silniku. Nie dopuścić do całkowitego opróżnienia układu paliwowego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.