kulako Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Witam! Mam silnik Forelle 7.5 z 1987 roku. Niestety w oryginalnym gaźniku została zniszczona przepustnica, a z braku części do gaźnika został założony cały gaźnik od mz 150, tylko dysze zostały odpowiednio dobrane. Jednak silnik jest przymulony, tzn. na luzie wkręca się do konca na obroty, a jak się płynie to nie osiąga pełnych obrotów. Do tego na w pełni otwartej manetce chwilę silnik pracuje równo, potem zaczyna chwile chodzić trochę gorzej. Nie wiem co to może być. A może ktos ma na sprzedaż cały oryginalny gaźnik w dobrym stanie albo chociaż części do niego. A drugą sprawą jest to, że szukam wirnika pompy wody, bo mam słabe ciśnienie wody. Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 "Jednak silnik jest przymulony, tzn. na luzie wkręca się do konca na obroty, a jak się płynie to nie osiąga pełnych obrotów" Prawdopodobnie zbyt uboga mieszanka, podnieś na próbę iglicę o jeden ząbek wyżej. Przy pomocy świecy diagnostycznej Colortune mógłbyś trafić w problem w kilka chwil. Ps. Jaką średnicę gardzieli miał oryginalny gaźnik oraz ten, który został zamontowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulako Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Podniosłem iglicę, jest nadal to samo :( A sprawę wirnika uważam za zamkniętą bo znalazłem gościa który za 50zł dorabia wirniki. I pojawił sie kolejny problem: odpaliłem silnik i szarpanka została wypuszczona, nie wciągnęła się, co z tym zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Rozebrać szarpankę i pooglądać pęknięta sprężynę.Jeśli pękła zaraz przy uchu można próbować reanimacji doginając nowe ucho z tego co zostało (prowizorka, zero gwarancji że zaraz nie strzeli znowu , tylko do czasu zorganizowania jakiejś drugiej) a jeśli gdzieś na środku - wymiana na nową lub podobną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Pisałeś wyżej, że do nowego gaźnika dobrałeś odpowiednie dysze. Przypuszczam, że do tego BVF`a wsadziłeś dysze od Forella, tylko czy bierzesz pod uwagę różnicę w średnicy gardzieli? Jeśli nowy gaźnik ma większą średnicę powinieneś użyć także większej dyszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 605414443 pan Marcin ze Szczecina , zadzwoń ma kilka takich motorków na części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulako Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 dysze są mniejsze niż do mz 150 bo na oryginalnych od MZ 150 zalewało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulako Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Pomoże ktos? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Jak się uzbroisz w cierpliwość, to pewnie tak... C:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 ... Do tego na w pełni otwartej manetce chwilę silnik pracuje równo, potem zaczyna chwile chodzić trochę gorzej.... Proszę o pomoc. To o czym napisałeś to klasyczny przykład zbyt niskiego poziomu paliwa w komorze pływakowej.Przy ekonomicznym płynięciu ten niski poziom wystarcza,ale przy pełnym gwizdku zaczyna go brakować.O ile dobrze pamętam trzeba tam podgiąć odpowiednio blaszkę,która naciska zawór.Zacznij od tego + to co napisał viper czyli większa dawka poprzez większe wysunięcie iglicy z rozpylacza. Kwestia zbyt małej wydajności samego gaźnika odpada bo MZ miała 2x tyle mocy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulako Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Dziś założyłem śrubę i popłynąłem. Silniczek łądnie odpala od pierwszego pociągnięcia sznurkiem :) I chwilę idzie dobrze potem zaczyna zamulać ale jak wezme na wolne obroty i chwile potrzymam to potem też jakiś czas dobrze idzie. A jak powinna lecieć woda z otworu kontrolnego i jakiej temperatury powinna być? Bo u mnie leci cienkim strumyczkiem i jest dosyć ciepła. Może tak być czy podjąć jakieś kroki w tym kierunku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Dziś założyłem śrubę i popłynąłem. Silniczek łądnie odpala od pierwszego pociągnięcia sznurkiem :) I chwilę idzie dobrze potem zaczyna zamulać ale jak wezme na wolne obroty i chwile potrzymam to potem też jakiś czas dobrze idzie. A jak powinna lecieć woda z otworu kontrolnego i jakiej temperatury powinna być? Bo u mnie leci cienkim strumyczkiem i jest dosyć ciepła. Może tak być czy podjąć jakieś kroki w tym kierunku? Kolego napisałem Ci czym to jest spowodowane.Masz zbyt niski poziom paliwa w komorze pływakowej i jak spalisz to paliwo ostro płynąc to musisz potem płynąć powoli,żeby komora mogła się napełnić.Zakładam,że układ paliwowy masz drożny i jest swobodny jego przepływ. Woda z chłodzenia ma cienko pierdzieć i być dosyć ciepłą ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulako Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 poziom podwyższony, silniczek chodzi jak burza. Dziękuję za porady.:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulako Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Szukam oryginalnego gaźnika, albo innego, ale musi mieć dodatkowa przepustnicę powietrza jak oryginał. Bo bez tego nic nie zdziała.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasil_10 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 witam. może ktoś pomoże. problem z pompą tki wody. nie ma chłodzenia. łopatki pompy wyglądają ok. niestety nie podaje wody. gdzie można dostać nową pompę? ewentualnie od czego dopasować? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulako Opublikowano 8 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2013 Tam jak składa się pompkę to wkłada się taką okrągłą blaszkę z dziurą. I jak ta dziura bedzie się pokrywałą z wlotem wody to nie bedzie pompować, musi być przestawione o 90 albo 180 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samian51 Opublikowano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2023 Witam, Mam problem z tm silnikiem. Świeży nabytek. Poprzedni właściciel wymienił gaźnik na MZ 150, oryginał był bardzo zużyty. Niestety bardzo zalewa świecę i nie udaje mi się wyregulować. Czy mogę prosić o info jakie średnice dysz powinny być w gaźniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 2 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2023 Z tego co pamiętam te gaźniki były podobne ale nie do końca zamienne. W oryginalnych problem stanowił zaworek ssania. Guma parciała i nie zamykała kanału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.