Autor Wątek: jak powiesić silnik?  (Przeczytany 60458 razy)

Kwiecień 01, 2012, 14:17:37
Odpowiedź #30
nie wlazł trzeci

Kwiecień 01, 2012, 15:29:20
Odpowiedź #31
  • *****
  • Wiadomości: 1070
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Jakoś nikt w tym temacie nie chce zrobić fotki z pełnego profilu i opuszczonym silniku tak, żeby było czarno na białym  ;)
Na stronie mercury'ego w temacie racing (gdzie chodzi o V max) są rysunki techniczne co do zawieszania silników. Jakoś nigdzie nie ma osłony antykawitacyjnej powyżej linii spływu dna.
Jeżeli chodzi o chłodzenie to zwiększenie powierzchni wymiany ciepła jest dodatkowym chłodzeniem.
Nikt nie mówił, że płaszcz wodny to zaraz podwójna ścianka.
Trochę obrazków poniżej , które skłaniają do myślenia.
A tak w ogóle to powinien być osobny temat ,,winda" i nie byłoby problemów z zawieszaniem standardowych silników na standardowych kadłubach.

Spoko zrobie zdjęcie z boku jak tylko będę koło łodzi Zibiego lub Piotra

Skąd wymiar kolumny 86 cm ??

Odpowiedź na pytanie -> Dostosowałem długość do mojej teorii - Prawidłowa odpowiedź to: Długość tej kolumny to 635mm (25 cali)

Winda jest częścią tematu o wysokości montażowej silnika gdyż reguluje wysokość silnika.
Ta łódź standardowy silnik zawieszony na standardowym kadłubie.

Nie wiem o jakiej osłonie mówisz

Jakieś dalsze pytania?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2012, 15:38:33 wysłana przez MIKE_G »

Kwiecień 01, 2012, 15:33:25
Odpowiedź #32
  • *****
  • Wiadomości: 1070
  • Akwen: Jeszcze nie pływam

3.Spodziny do pływania w półkawitacji mają wloty poniżej wałka śruby i nawet w przypadku uszkodzenia wirnika chłodzenie jest wymuszone naporem  wody. Te kanały dolotowe wody to właśnie dodatkowy płaszcz wodny/ chłodzenie .



Tutaj sam mówisz o płaszczu wodnym więc powyżej znowu naginasz swoją wypowiedź do tego żeby wyszło na to że masz racje  >:D

Kwiecień 01, 2012, 16:38:45
Odpowiedź #33
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3116
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Trochę obrazków poniżej , które skłaniają do myślenia.

Rysuneczek z Bruswicka w jasny sposób pokazuje standard montażu silnika na pawęży.
Powinieneś też mieć rozrysowany układ montażu dwóch silników.
W standardzie na takiej wysokości się montuje się silniki!
A jak się montuje??? No najlepiej solidnie na odpowiednie śruby :)

Wszystkie inne zamocowania silnika służą "specjalnym" celom.
Może to być np. szybkość, praca, czy też zrównoważenie błędów łodzi.

Nie rozumiem jedynie co ma oznaczać na rysunku trzecim komentarz mówiący o tym, że jak się powiesi silnik za wysoko to zostaną uszkodzone podzespoły skrzyni biegów? ;)

Kwiecień 01, 2012, 16:55:33
Odpowiedź #34
  • *****
  • Wiadomości: 2347
  • Akwen: Wody lokalne
Być może chodzi o to, że temp. oleju w spodzinie wzrośnie na tyle aby uszkodziła/rozszczelniła uszczelniacze lub olej stosunkowo mocno zmienił swoją lepkość(jednak stopa od spalin bardzo mocno się nagrzewa- pamiętajmy, że na pełnym ogniu jest tam ogień  ;) - w normalnym silniku na takiej odległości kolektor wydechowy grzeje się do jasności  :) ). Ewentualnie może chodzi im o szarpanie śrubą podczas silnej kawitacji  :-[

Panowie ale tak jeszcze pogrążę w temacie - macie jakieś namiary gdzie kupić takie windy zarówno mechaniczne i hydrauliczne w UK? Może także jakaś cena? Bo coś mój wujek google się nie spisuje  :P  ;D
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2012, 16:59:39 wysłana przez jaceksu79 vel river25 »

Kwiecień 01, 2012, 18:05:26
Odpowiedź #35
  • *****
  • Wiadomości: 1070
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Tu masz producenta wind:
http://bobsmachine.com/

i tu też
http://www.cook-mfg.net/contact.html

Ja używam bobsmachine.
Ceny masz na stronie.
Jeśli chodzi o Anglię to ma to mój kolega. Niestety nie ma strony ani nic takiego.
Ostatnio proponował mi hydraulikę za około 750 funtów + transport

Mike

Kwiecień 01, 2012, 18:43:30
Odpowiedź #36

3.Spodziny do pływania w półkawitacji mają wloty poniżej wałka śruby i nawet w przypadku uszkodzenia wirnika chłodzenie jest wymuszone naporem  wody. Te kanały dolotowe wody to właśnie dodatkowy płaszcz wodny/ chłodzenie .



Tutaj sam mówisz o płaszczu wodnym więc powyżej znowu naginasz swoją wypowiedź do tego żeby wyszło na to że masz racje  >:D
Zaraz dojdzie do ustalenia definicji płaszcza wodnego :) Sedno sprawy jest w dostatecznym schłodzeniu spodziny. A czy to będzie poodwójna ścianka, radiator czy inna dodatkowa powierzchnia to już sprawa przeliczenia wymiany energii.
Też nie zawracałbym sobie tym głowy ale to ciekawe ostrzeżenie w manual'ach. Dlaczego przekładnia?
Chyba chodzi o olej i jego odporność na pienienie się. A nie jest to zjawisko zdrowe dla trybów i uszczelnień w przypadku układu zamkniętego.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2012, 18:46:25 wysłana przez mikijet »

Kwiecień 01, 2012, 20:10:08
Odpowiedź #37
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3116
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Chłopy, powiem Wam tak.

Dajcie se siana i skończcie przepychanki! >:(

Pytanie na początku od covi było "jak powiesić silnik, bo podobno dobrze powiesić to jest sztuka" tak mówią mechanicy. ;)

Silnik wiesza się na śruby zgodnie z zaleceniami producenta. I to jest najlepszy sposób.
Tak wieszałem swój pierwszy silnik i było dobrze. To jest ni mniej ni więcej od -2cm do +2cm względem dna.
Co do mechaników to mógłbym Wam cytować tyle rad i sposobów ilu jest mechaników.
Jednak niewiele z tych rad popartych jest wiedzą i doświadczeniem. :)
W tym temacie również to widać.
Wklejenie jakiegoś zdjęcia czy rysunku o czym ma niby świadczyć????
O wiedzy i doświadczeniu???? Raczej nie.
Ja też mogę powklejać foty z netu. Do tego nie potrzeba wiedzy  :) :)

Rozmawiałem kiedyś z producentem łodzi P1.
Powiedział, że rufa jednej z łodzi podziurawiona była jak sito zanim dobrał właściwe ustawienie "zetki". :)

Drugi temacik:
Jeden z naszych kolegów przez rok czasu radził się mechaników,  :o
następnie już na drugi sezon zrobił tak jak na samym początku radził mu Mike_G
I jest zadowolony!!!! Ile kaski to kosztowało? Nie wiem, nie pytałem ;D ;D

Wydaje mi się, że nie chodzi o to kto ma rację, a kto nie.
Jeżeli mamy się wesprzeć i doradzać to po to, aby nie wydawać kasy na próby i wyważanie otwartych drzwi.

A więc kolego Covi, zainstaluj silnik zgodnie z instrukcją producenta lub Brunswicka.
Jeśli chcesz robić doświadczenia bo nie jesteś pewny efektu finalnego jaki chcesz osiągnąć,
to kup windę manualną, żeby nie dziurawić pawęży i eksperymentuj.
Ja przestawiałem windę trzy razy i silnik wisi optymalnie "w moim odczuciu i moim zdaniem".
Jutro wkleję zdjęcia.

Powodzenia

Kwiecień 01, 2012, 20:37:47
Odpowiedź #38
  • *****
  • Wiadomości: 2347
  • Akwen: Wody lokalne
MIKE_G - dzięki  ;)
Jako,że masz doświadczenie jak widzę z windami - powiedz mi czy w przypadku hydraulicznej nie wyrabiają się te prowadnice i nie powoduje to jakiegoś brzęczenia od wibracji czy coś w tym stylu?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2012, 20:49:59 wysłana przez jaceksu79 vel river25 »

Kwiecień 01, 2012, 20:54:42
Odpowiedź #39
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1183
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
I tak z prostego pytania zrobił wykład akademicki - który niektórym jeszcze bardziej namieszał w głowie. Ja w swoim imieniu dziękuje za cenną wiedzę i poświęcony czas.

Podsumowując, skoro moja Yama 50 wisi 2cm ponad stępkę to przy 4000 obr (tak pływam) nie zagotuję przekładni bo sik wody ma zdrowy. Więc na razie zostawiam jak jest i potestuję jak łódka zejdzie na wodę. Po remoncie będzie inaczej rozłożona masa i podejrzewa że wtedy będę mógł lepiej wytrymowac silnik bez efektu kaczkowania dziobu. Popływamy, porobimy filmy i ocenicie - bo teraz to taka gadka na sucho. Ja i tak nie mogę już obciąć pawęży, więc jak będzie bardzo konieczna potrzeba to dorobimy wspornik z regulowaną wysokością i będziemy wtedy testować.
"EMI" - wędkarska Romana 4,5m x 1,65m + yama f50 + kilka udogodnień by czas spędzony nad wodą był przyjemny

Od zarania rodzaju ludzkiego w człowieku tkwi nieodparta ciekawość świata, marzenie poznanie tego, co kryje się za horyzontem. Podróż i cel. Kierunek i droga. Marzenie...

Kwiecień 01, 2012, 20:59:38
Odpowiedź #40
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3116
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Podsumowując, skoro moja Yama 50 wisi 2cm ponad stępkę to

Silnik masz zawieszony podręcznikowo!!!!

Tak trzymaj!

Kwiecień 02, 2012, 10:09:36
Odpowiedź #41
  • *****
  • Wiadomości: 1070
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
MIKE_G - dzięki  ;)
Jako,że masz doświadczenie jak widzę z windami - powiedz mi czy w przypadku hydraulicznej nie wyrabiają się te prowadnice i nie powoduje to jakiegoś brzęczenia od wibracji czy coś w tym stylu?

No właśnie doświadczenia z Hydrauliką nie mam. Zawsze brałem mechanikę bo jak ją raz u stawisz to już jej nie ruszysz, bo nie ma takiej potrzeby :-)
Sorka tu Ci nie pomogę :-(

Kwiecień 02, 2012, 19:28:51
Odpowiedź #42
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1183
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
A jeszcze na sekundkę w temacie łabundków i innych wodotrysków. Pomóżcie mi rozszyfrować tą śrubę, czy to nie jest przypadkiem śruba uciągowa?
"EMI" - wędkarska Romana 4,5m x 1,65m + yama f50 + kilka udogodnień by czas spędzony nad wodą był przyjemny

Od zarania rodzaju ludzkiego w człowieku tkwi nieodparta ciekawość świata, marzenie poznanie tego, co kryje się za horyzontem. Podróż i cel. Kierunek i droga. Marzenie...

Kwiecień 02, 2012, 20:05:26
Odpowiedź #43
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2086
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński

Kwiecień 03, 2012, 22:41:03
Odpowiedź #44
  • *****
  • Wiadomości: 1070
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
A jeszcze na sekundkę w temacie łabundków i innych wodotrysków. Pomóżcie mi rozszyfrować tą śrubę, czy to nie jest przypadkiem śruba uciągowa?

A pokaż zdjęcie całej śruby