Autor Wątek: Jaki wybrać silnik do pontonu  (Przeczytany 2633 razy)

Wrzesień 15, 2018, 13:08:35
Odpowiedź #15
  • ****
  • Wiadomości: 426
    • SULECHÓW / CIGACICE PORT
  • Akwen: Odra środkowa
Pieć lat temu zakupiłem Nowego SEKING 9,9 Km. Przepływałem na nim około 500 godzin. Nie mam sie do czego doczepić. Fakt  nie eksploatuje go na max obrotach. Pływam wypornościowa łodzią o długości 7 metrów. Może mój egzemplarz jest wyjątkowy. zużycie na poziomie 2 litrów na godzinę. SPOKOJNE docieranie i wymiana olejów zgodnie z warunkami eksploatacji.
http://forum-motorowodne.pl/niemcy/wielka-petla-niemiec/30/ Str 3. Pozdrawiam
Z Szacunkiem dla Grupy . Sławek

Wrzesień 15, 2018, 17:33:22
Odpowiedź #16
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5486
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
a dlaczego ruskich już nie ma? raz to tylko 2sówy a poza tym teraz każdy jak ma 50 kucy to słyszy  "panie nie ma czym płynąć"

Nie do końca się zgodzę.  U nas się pojawiło sporo małych japonskich dwusowow, nie każdy chce od razu duży motor.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Wrzesień 15, 2018, 17:58:27
Odpowiedź #17
  • ***
  • Wiadomości: 235
  • Sternik motorowdny
    • Warszawa / Żabia Wola
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Wg mnie rynek zaburtowców dzielimy na
-Bez patenciarzy silniki do 10km i to co się da "ukryć pod nakleją 10km" ludzi początkujących i wędkarzy którzy nie chcą lub jeszcze nie chcą robić patentu
-I ci co mają patent i tu królują raczej silniki 40-100km rzadziej coś więcej
- osobno bym wsadził silniki pomocnicze i "pyr pyr do większych łodzi (głównie 8km ale zdarzają sięinne high trusty nawet powyżej 20km)
Moja nowa zabawka to Łódź 4,7x1,8m sundeck, silnik Mercury 75km 4 suw 2002r gaźnik śruba 3x13x17
Co już miałem u siebie:) Wietierok 8 (8 sztuk), Moskwa 10,5 (2sztuki), Neptun 23 , Yamaha 13,5km Ponton Honda T30 3m

Wrzesień 15, 2018, 19:15:34
Odpowiedź #18
  • ****
  • Wiadomości: 257
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Jest jeszcze jeden aspekt: zużycie paliwa.
Ja lubię swoje "maluchy" bo zwyczajnie dają żyć portfelowi :-)
I często widzę duże wypasione jednostki stojącen na kotwicy podczas gdy ja ..smigam :-)
Kupowałem wyłącznie używane markowe silniki od 5 do 18KM. Max 3 tys. Żadnych problemów!.
Dwusuwy jak chodzą i ładnie się uruchamiają - z reguły są nie do zajechania.
Wystarczy popatrzeć ile mocy z litra dają.
Jedyne czego nie lubię to silniki składane na ...sruby niemetryczne czyli calowe. Johnson; Evinrude i inne.
I trzeba mieć dodatkowe narzędzia i z kupnem "pod domem" może być problem.
Tych wszystkich chińskich bym unikał bo choć wyglądają podobnie - to oszczędnosci najczęsciej na materiałach!
Ruskie?...kocham jako kumpli do picia gorzały... wyłącznie :-)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2018, 19:24:12 wysłana przez Podmiejski »
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Wrzesień 17, 2018, 09:21:06
Odpowiedź #19
Poczytam o tych wietierokach może to nie będzie najgorsze bo nabędę jakieś doświadczenie w eksploatacji tego typu silników. W sumie w ten sam sposób chciałem potraktować caprala 7 km z dwuletnia gwarancja za 2300 zł tzn jako silnik szkoleniowy.
Chciałbym jeszcze zapytać się czy w waszej opini można dostać dobrą używaną yamache czy inny silnik dobrej marki za około 3 tysiące? I jeśli wiecie to dodatkowo prośba o informację gdzie ewentualnie mógłbym kupić nowego wietieroka?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2018, 11:00:46 wysłana przez matmat0123456789 »

Wrzesień 17, 2018, 11:53:04
Odpowiedź #20
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5486
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Wieterok to radziecki zabytek, omijaj z daleka. Szukaj Yamahy.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Wrzesień 17, 2018, 12:31:40
Odpowiedź #21
  • ****
  • Wiadomości: 257
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Dokładnie.
Nawet nowy - to kłopoty.
Dwa lata? A co dalej?
Mój najstarszy silnik ma ponad 30 lat i zero narzekań.
"Dziesięciolatka" uznaję za prawie nowy :-)
Często jest tak że te silniki nie wyglądają jak nowe - ale użytecznosć wzorowa!
No: ma działać tak że "wypływam i wracam".
Ponieważ nie okreslasz swoich potrzeb wystarczająco precyzyjnie - to może pokazuj "cos"   i pytaj konkretnie?
W temacie używek każdy egzeplarz wymaga osobnej oceny.
Suzuki? Yamaha? Tohatsu? I ew Johnson - Evinrude i inne ale z produkcji BRP
Choćby taki jak ten: https://www.olx.pl/oferta/silnik-zaburtowy-evinrude-15km-stopa-s-1996r-film-CID767-IDvroFG.html#56c182df7a

jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Wrzesień 17, 2018, 16:41:09
Odpowiedź #22
  • ****
  • Wiadomości: 264
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Piękny lakier i naklejki to jedno a wnętrze to druga sprawa. Korozja i wżery... wszystkie swoje zabawki rozkręcam - samego silnika nie ale elementy przeniesienia napędu to już norma. Czyszczenie, polerowanie wałków w miejscu pracy uszczelniaczy itd.
i tak jak przedmówca wiek silnika ma w pewnym momencie znaczenie drugorzędne. Jak z samochodem - wiekowy ale zadbany pojeździ. Tak samo z silnikiem zaburtowym. Skoro nie znasz się na mechanice to ruska sobie daruj. Obecnie na kolejny sezon sam szukam silnika do 10KM ale już dwucylindrowy. Obecnie przy pontonie mam 5-cio konnego Marinera. Silnik fajny ale apetyt wzrósł, zwłaszcza, że pontonem zaliczyłem i kawałeczek Zalewu Szczecińskiego i odrobinkę Bałtyku a ta piątka poczucia bezpieczeństwa zbytnio nie dawała. Ponieważ nie znasz się na silnikach podpowiem Ci tyle:
Silnik MUSI mieć "gaz" w rumplu. Stare silniki mają czasem pokrętła - suwaki i podobne beznadziejne rozwiązania to eksploatacyjny koszmar. Silnik powinien mieć skrzynię biegów: przód - neutral - tył. Nawet w pontonie wsteczny się przydaje... Szukał bym silnika dwucylindrowego. Mają delikatniejszą pracę - mniejsze drgania na wolnych obrotach oraz łatwiejszy, lżejszy rozruch. Nie szalej z mocą - pamiętaj, że to trzeba karmić i dźwigać... nie bój się dwusuwów... mają tę zaletę, że w zasadzie przewozisz jak chcesz - nie ma obawy wycieku oleju silnikowego.
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Wrzesień 18, 2018, 09:47:39
Odpowiedź #23
Odnośnie nie szalenia z mocą, dlatego właśnie szukam silnika 8 km, żeby w przyszłości popływać na wodach przybrzeżnych bałtyku. Ponton mam przystosowany tylko silnika brakuje. Teraz pływam na elektryku po jeziorach.
Cel już mniej więcej określiłem.
Yamaha min. 8 km krótka stopa i jeśli chodzi o rocznik to najlepiej coś po 2001.
Te mi się podobają:

https://www.olx.pl/oferta/motor-boots-silnik-zaburtowy-yamaha-8-km-stopa-s-ze-szwajcarii-igla-CID767-IDpel9B.html#c083122354
https://www.olx.pl/oferta/silnik-zaburtowy-yamaha-8-km-krotki-rozrusznik-CID767-IDmCgTV.html#83ecbcb4e7
https://www.olx.pl/oferta/silnik-zaburtowy-yamaha-8-km-krotka-stopa-CID767-IDq1xNb.html#888354b4bb
https://www.olx.pl/oferta/silnik-zaburtowy-yamaha-8-km-krotki-CID767-IDtNIr3.html#888354b4bb

Wrzesień 18, 2018, 10:29:25
Odpowiedź #24
Znalazłem jeszcze coś takiego
https://allegro.pl/silnik-zaburtowy-yamaha-8-km-krotka-stopa-i7569962323.html#thumb/2

Chciałem również dopytać jak odróżnić silnik uciągowy od zwykłego?
Z tego co słyszałem to uciągowy tak szybko nie idzie

Wrzesień 18, 2018, 10:56:36
Odpowiedź #25
  • ****
  • Wiadomości: 257
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Nie silnik jest "uciągowy" tylko sruba.
Więc nie ma tragedii.
Generalnie uciągowe czyli pomocnicze są z długą stopą.
Co ty za ponton masz na Bałtyk?!...
Twoje oferty pochodzą od osób zawodowo handlujących silnikami.
Wszystkie. Popatrz na liczbę wyswietleń ofert...to raczej drogie silniki...
Bardzo drogie
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Wrzesień 18, 2018, 11:02:16
Odpowiedź #26
Posiadam Kolibri KM 360 DSL

Wrzesień 18, 2018, 11:08:46
Odpowiedź #27
  • ****
  • Wiadomości: 257
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
To naprawdę: chcesz mieć komfort pływania to 9.9 KM najmniej
a spokojnie: 15KM
Każda firma ma w swojej ofercie silniki tej samej pojemnosci z reguły o mocach: 6 - 8 - 9.8KM
I w mniejszym lub większym stopniu łatwo taki silnik przepchnąć do najwyższej mocy. Tyle że on wtedy jest już na maxa wysilony.
Drugi szereg to pojemnosć wyższa i moce najczesciej 9.9 - 15 - 18KM
I w taki silnik strzelaj. Po co ci kotłować 8KM silniczkiem na maxa żeby płynąć tak jak 15KM "na pół gwizdka" ..a jak cos to mieć z czego "dołożyć"?
Firma której oferty pokazałes jest znana nawet tu na forum: http://forum-motorowodne.pl/serwisy-motorowodne/pinpol-z-chojnowa-znany/
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Wrzesień 18, 2018, 11:13:50
Odpowiedź #28
silnik 15 km to są już koszta bo dochodzi zrobienie patentu, poza tym są to cięższe silniki a mnie ponton potrzebny jest do wędkowania głownie na wiśle

Wrzesień 18, 2018, 11:17:34
Odpowiedź #29
Znalazłem coś takiego
https://www.olx.pl/oferta/silnik-zaburtowy-mercury-9-9-s-2012-CID767-IDvGN3x.html#58fd886e1c
Ale to już 5 tysięcy i jak kupie syf to utopie sporo pieniędzy