Skocz do zawartości

Jakie smary przy wymianie wirnika pompy.


kli111
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Prawdopodobnie jutro będę wymieniał pierwszy raz wirnik pompy wody w silniku Parsun 9,8KM.

Obejrzałem sporo filmików na YT jak to się robi, w każdym widziałem że smarowano olejem wnętrze pompy i śruby jakimś smarem.

Moglibyście mi podpowiedzieć jakie to oleje, smary? Grafitowe, miedziane.. inne? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten smar jest do ,,proprllers" a nie do ,,impellers". Jak wysmarujesz nim wirnik to guma się rozpuści( nie jest chemoodporna).

Do wirnika pompy należy się wazelina , którą kupisz w każdej aptece. Może być też techniczna ze sklepu ,, moto".

Gwinty śrub smaruj ,,białym " smarem ( na bazie mydła wapniowego) albo teflonowym (Quicksilver 2-4-C , czy jakoś tak).

 

P.S. Uważaj ze ślepymi otworami gwintów nie pakuj do nich żadnego mazidła bo śruba będzie robiła za prasę i w najlepszym przypadku zerwiesz gwint. W najgorszym rozłupiesz aluminium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dziękuję.

Wazelinę to na pewno gdzieś w domu znajdę. Smar gdzieś w sklepach poszukam, prawdę mówiąc pierwszy raz usłyszałem o smarze na bazie mydła wapniowego, człowiek uczy się całe życie  :D.

Dzięki za radę z tym nie wpychaniem smaru w "ślepe" otwory - nie pomyślałem o tym.

Dziękuję

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jak koledzy wpadacie na tak genialne pomysły ::) taki posmarowany wirnik mimo obrotów będzie miał tendencje do przyklejania różnych cząstek z wody i przy odrobinie szczęścia przekazywaniu dalej w kanały.

Jest smar z Quicksilvera o którym pisze kolega, nadaje się do wszystkich współpracujących elementów ruchomych jak i do obudowy pompy a przede wszystkim do zastosowań marynistycznych za wyjątkiem gumowego wirnika pompy  ;).

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro woda ja i tak wyplucze to chyba w ogole nie ma sensu tego smarować.

1.Dużo łatwiejszy montaż

2.Jak silnik silnik postoi w stanie suchym przez dłuższy czas (np. zimowanie) to każdy obrót wałem powoduje przyspieszone zużycie impelera. Teoretycznie, przesmarowanie wirnika wazeliną wchodzi w zakres konserwacji zimowej silnika. Nie robi się tego z kilku powodów ale to już wynika z praktycznej strony medalu (nie chodzi o czas i pieniądze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam.

Odświeżę temat smarowania gumowego wirnika pompy wody.

Czy ktoś ma potwierdzoną, sprawdzoną wiedzę na temat konkretnego smaru do gumowych wirników?

Zwykły smar do np do łożysk oczywiście odpada bo rozpuszcza gumę natomiast wazelina techniczna jest za słaba i kiepsko znosi obciążenie obracającego się wirnika w korpusie pompy. W sklepach dla motorowodniaków mają kiepską wiedzę natomiast w serwisach nie chcą sie dzielić taką informacją (z wiadomych powodów.... )

Dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...