Skocz do zawartości

Koniec ery silników Evinrude


ogorek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

http://news.brp.com/news-releases/news-release-details/brp-advances-marine-strategy-focusing-boats-and-new-technologies

 

W dużym skrócie  - rezygnują z produkcji silników Evinrude G1 i G2 ...

Skupiają się na budowie udek ???

Partnerstwo z Merkury ...

 

Chyba kupię spodzinę na zapas i 4 wtryskiwacze bo polubiłem mój silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

“Our outboard engines business has been greatly impacted by COVID-19, obliging us to discontinue production of our outboard motors immediately. This business segment had already been facing some challenges and the impact from the current context has forced our hand,” said José Boisjoli, President and CEO of BRP

 

I wszystko jasne, COVID-19 uratował ich od jeszcze większych kłopotów na tym rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas najwyższy... jakoś ostatnio nigdzie ich nie było idać

 

@ogorek teraz to będzie czas na zakup nowego Eteca. Będą dobre wyprzedaże

 

A części i tak pewnie będą na rynku przez następne 10 lat

 

Moja pierwsza myśl - będą rozdawać za free (OK wyprzedawać się)

Ale na forum "RIB only" - FB gość z mariny (UK) co uzbrajają RIB-y napisał,że fajne silniki ale w G2 "blown gasket" można było zaliczyć - usunęli w najnowszych wersjach problem

 

Więc raczej coś z ostatniej produkcji trzeba by ... W sensie wyszło z fabryki 2019 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miały też kolejny problem.

U mnie przy 300tkach i elektronicznej przepustnicy ICON płynąc na maxa była różnica

w obrotach nawet 200rpm pomiędzy lewym a prawym silnikiem.

Jak kazałem mu się zsynchronizować to synchronizował do niższych obrotów

Serwis też nie wiedział o co chodzi

 

Kolega w Irlandii właśnie uzbroił 2 sztuki 300G2 i ma dokładnie ten sam problem

Pisał do mnie dosłownie 3 dni temu i pytał się czy to norma i czy miałem podobny problem

Jakby silnik z "lewą" śrubą / przekładnią nie wchodził na maksymalne obroty...

 

Ale teraz dla Ciebie czas na kupno jakiejś 200tki czy 250tki. Potem poszukasz większego RIB'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mają się skupić na produkcji łódek z silnikami nowej platformy Ghost. Tak ma to wyglądać:

 

http://upload.secondsun.pl/img/1590673681evin_ghost.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1590673680alumag2.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1590673680alumagh.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1590673682manitoug2.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1590673685manitough.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1590673687quing2.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1590673689quingh.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu wynika, przede wszystkim, że to mają być silniki z zaletami zaburtowych i stacjonarnych.  Ma nie być ich widać ( czyt. mają nie przeszkadzać w eksploatacji łodzi ) i jednocześnie mają być łatwe w obsłudze.

Ale to dopiero projekt opracowywany wspólnie z francuzami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Z opisu wynika, przede wszystkim, że to mają być silniki z zaletami zaburtowych i stacjonarnych.  Ma nie być ich widać ( czyt. mają nie przeszkadzać w eksploatacji łodzi ) i jednocześnie mają być łatwe w obsłudze.

Ale to dopiero projekt opracowywany wspólnie z francuzami.

To juz bylo w utopi.  Jet pump potrzebuje obrotow lub mega momentu a to sie wiaze z waga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  Evin zacna marka nie mogła sprostać wymaganiom dotyczącym ochrony  środowiska.  Niedługo Sthil jak nie zrobi czterosuwa to pójdzie ta sama drogą. A odrzutowce latają na starcie 750 litrów na silnik na minutę. Pieprzyli o suszy stulecia gówno przestało latać i całe lato deszczowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu byli w stanie sprostać wymogom środowiskowym, choc wymagało by to kosztów i pewnie całkowite przejście na 4 suwy...

Zarząd BRP stwierdził że większe zyski przynoszą pozostałe marki w koncernie.  Dziś nie ma problemu żeby średni amerykański wędkarz , wyłożył równowartość  polskich 200-300tys zł  na łódkę wędkarska ,  czy rodzina na pontoona. Nie ma znaczenia 20 tys w tą czy tamtą, a silniki to walka o kazdego dolara.

Nie wykluczone że sama nazwa  Envirude powróci w nowej formie

 

Póki co teraz BRP ma nowy gorący towar

088d64526af326b4med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...