Skocz do zawartości

Mercury 115, 2012rok


pawelpk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Najcięższa z tych silników o których wspomniałes będzie Honda, 115-tka i 130 to chyba ta sama pojemność, w starszych modelach rp 90 lata tak było.

Yamaha , suzuki to pojemność m/w około 1700 cm i 4 garki, OCZYWIŚCIE WTRYSK czyli kultura pracy jak najbardziej OK.

Ale Ciebie powinien interesować dostęp do dobrego serwisu i dostępność części.

Nie wiem jak wygląda sprawa serwisu Mercurego w Szczecinie, podobno Marcinkowscy się tym zajmują, ale z jakim efektem nie wiem.

Osobiście zapomniałbym o Hondzie, oczywiście silniki bardzo dobre, i niezawodne, ale przegrywaja ciężarem.

Suzuki, i Yamaha, maja u nas w Szczecinie serwis , jedni chwalą inni psioczą.

Ja użytkuję Yamahe F150 juz 9 lat , miałem drobna awarię membran na samym początku, ale temat ogarniety,i dawno zapomniany, mogę ze swojej strony polecić Yamahę.Na naszej przystani było,lub jest kilka 115 -tek koledzy leja paliwo, zmieniaja oleje, i nie maja kłopotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wygląda sprawa serwisu Mercurego w Szczecinie, podobno Marcinkowscy się tym zajmują, ale z jakim efektem nie wiem.

 

Na Przestrzennej 76 jest nowy salon/serwis Performance Marine Marcin Zieliński - Honda i Mercury.

Mareng Marcinkowski i Tomcarboats Rurzyca tez prowadzą serwisy Mercury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak podejrzewałem że one spalają więcej, mają 8 zaworów więc siłą rzeczy muszą. Co do głośności to też podejrzewałem że będzie głośniejszy. A ten zwykły mercury? Przepraszam to nie jest optimax

 

Standard dziś w samochodach to 4 zawory na cylinder. Dlatego że jest mniejsza masa w ruchu posuwisto zwrotnym oraz zdecydowanie większy współczynnik napełniania komory spalania. Istotnie to wpływa na mniejsze spalanie. Silniki dwu zaworowe nie utrzymują norm emisji spalin , to dziś  technologiczny przeżytek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten 115 optimax spali mniej paliwa na średnich obrotach niż którykolwiek ze wspomnianych 4taktow. PrY maxymalnych obrotach różnice są minimalne. Poza tym naprawy dwutaktu są dużo tańsze. I jest dużo lżejszy od 4t. Ja uwielbiam dwusuwy chyba ze w grę wchodzi 400R;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...