Autor Wątek: Myślę o wymianie silnika w mojej łodce...  (Przeczytany 551 razy)

Kwiecień 14, 2018, 16:58:04
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2209
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
    Byłem dzisiaj w serwisie Yamahy/Suzuki ,odebrałem trym , chłopaki wymienili oringi, olej .
Siedząc  i czekając na obsługę, wziąłem do łapy katalog z ofertą silników Suzuki, i zainteresowała mnie Suzi 140 konni.
    Cena uważam,że bardzo dobra bo na wstępie to 49000zł brutto, i tak sobie pomyślałem,że chyba warto  zainteresować się tą ofertą. Silnik lekki bo 140hp z kolumna L (a taką potrzebuje) to 179 kg,czyli w porównaniu z moją Yamahą to o +/- 42 kg mniej.
Zastanawiam się ile kilometrów na maksymalnej prędkości stracę po wymianie na Suzi, ale z drugiej zaś strony nie pływam nigdy na maksymalnych obrotach więc chyba to nie będzie problem.
   Co koledzy myślicie o takiej zamianie?jeśli macie jakieś inne ciekawsze pomysły to z chęcią  wezmę je pod uwagę.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 16, 2018, 20:52:21 wysłana przez musti »

Kwiecień 14, 2018, 18:54:08
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 2638
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Popływałem w GR na RIB-ie z Merkurym 150.

Bardzo dobrze "ciągnie" od dołu. Wysoka kultura pracy.
Pardzo mi się podobał. 3l pojemności.

Z wrażenia zapomniałem popatrzeć na zegarach na zużycie ale Merkury 150 jest ogólnie chwalony za ekonomiczność.
Zdaje się, że 204 kg.

Suza 140 jest lekka ale chyba wysilona bo (o ile pamietam) to to samo co mniejszy model.
Osobiście bym tę Suzę brał jakby to 140 byłorekomendowaną mocą do łodki.

A Ty masz chyba kawałek statku.
Nie bez przyczyny Suza 150 jest droższa bo to większa pojemność i (zdaje się) blok dla wyższych modeli.
Może jednak lepiej w Twoim przypadku Suza 150 - będzie mniej obciążona.

Czym podyktowana jest chęć zmiany ?

Yamy uchodzą za długowieczne silniki (jak serwisowane)
Zmniejszeniem spożycia ?
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Kwiecień 14, 2018, 19:27:24
Odpowiedź #2
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2209
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Chęć zmiany podyktowana jest właśnie chęcią zmiany. Mój obecny silnik jest w pełni sprawny, jest serwisowany (wymiana rozrządu,anody, oleje ,świece, impeler x3, kit  pompy wodnej, membrany pomp paliwowych ,zmieniłem przewody paliwowe na nowe bo po kilku latach powinno się je wymienić) przypuszczam,że ja swój silnik serwisuje jak mało kto na tym forum ;)
 Zmiana nie jest konieczna , ale chodzi mi po głowie jakiś nowy silnik, chyba każdy z nas jeśli ma możliwość to zmienia np.samochód, mieszkanie, może ...żonę:-) a ja chcę zmienić silnik w swojej łódce.
Mam taką łodkę jak na linku który wklejam nizej, gość ma założoną Suzuke 140-tkę i z tego co widzę ten silnik  daje radę.
https://www.youtube.com/watch?v=x2NcVMqxgrY

Kwiecień 14, 2018, 21:44:47
Odpowiedź #3
  • *****
  • Wiadomości: 930
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Wydaje mi się, że wbudowanych silników tudzież w samochodach nikt nie wymienia jeśli nie musi, u Was może być inaczej bo musicie na nie ciągle patrzeć ;D Wymieniaj !
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Kwiecień 14, 2018, 22:19:25
Odpowiedź #4
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2209
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Jarek nie bardzo rozumiem co masz na myśli, czy nie miałeś nigdy ochoty na coś nowego?

Kwiecień 14, 2018, 22:25:57
Odpowiedź #5
  • *****
  • Wiadomości: 785
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
Kolega nawiązuje pewnie do wątku "zaburtowy czy stacjonarny.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Kwiecień 14, 2018, 22:41:29
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 2638
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ja rozumiem wypowiedź kolegi @Vmen1  jako:

1. Jak wymieniać to całość na coś nowego/nowszego/innego

2. Po co sam silnik ? Skoro aktualny jest sprawny i rocznikowo taki jak łódka.

Ja jestem podobnego zdania.
Co wniesie nowszy silnk ale ciut słabszy ?
Jaka to wartość dodana do łodzi będzie ?

Nie bardzo widzę tu pozytywów prócz ew oszczędności na paliwie (jeżei Suza będzie ekonomiczniejsza).
Nie wiem czy przy sprzedaży całości (jeżeli kiedyś planujesz) to podniesie wartość całości.
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Kwiecień 14, 2018, 22:55:19
Odpowiedź #7
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2209
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Ja myślę innymi kategoriami ;)nie zawsze trzeba się kierować rachunkiem ekonomicznym.
Silnik jest z 2007 roku model 2008, łodka jest z 2012 roku.Nowy silnik wniesie to , że będzie nowy .


Kwiecień 14, 2018, 23:17:02
Odpowiedź #8
  • Motorowodny Sternik Morski
  • ****
  • Wiadomości: 466
    • Stargard
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Zmieniaj, zmieniaj ... odpoczniesz od serwisu trymu  ^-^
Pozdrawiam - Andrzej
Zachodniopomorskie VHF "67"

Kwiecień 14, 2018, 23:23:17
Odpowiedź #9
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2209
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Andrzej, to nie jest tak, to wszystko zależy od tego do jakiego poziomu trymu sięga woda.Jak jest niżej to Ok, jak jest wyżej to nie jest OK:-)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2018, 23:29:56 wysłana przez Mariusz »

Kwiecień 15, 2018, 00:19:22
Odpowiedź #10
  • *****
  • Wiadomości: 930
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Jarek nie bardzo rozumiem co masz na myśli, czy nie miałeś nigdy ochoty na coś nowego?

Kolega Ogórek trafnie rozwinął moją myśl ;)
Na coś nowego zawsze mam ochotę (wczoraj przyszła go pro 6 ;D) ale trudno mi w tym wypadku uznać tę wymianę właśnie w tych kategoriach, niemniej jednak jeśli sprawi Ci radość jestem jak najbardziej za ! :)

Może rozważ jeszcze sprzedać łódkę po sezonie, potem masz pół roku mega adrenaliny i na wiosnę dokładasz zaoszczędzone 50 koła na silniku i kupujesz coś innego ;) to już jest super update !
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Kwiecień 15, 2018, 09:19:51
Odpowiedź #11
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 679
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Mariusz wymieniaj nowe jest zawsze ciekawsze , ale nie koniecznie lepsze  ;) .
Co ja mam napisać co roku częściowo , a co 2 lata całkowicie wymieniam sprzęt elektroniczny  na łodzi , gdzie cena zestawu elektroniki przewyższa  wartość łodzi razem z silnikiem , a motorek praktycznie nowy  ;D .
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Kwiecień 15, 2018, 09:26:47
Odpowiedź #12
  • *****
  • Wiadomości: 2638
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
nie wiedzialem, ze udke masz młodszą od sinika. W takim wypadku czemu nie
Aczkolwiek (jak @Vmen1 radzi) - może rozważyć zmiane całości next season ?

Przy nowym silniku nie wystarczą 3 reguły ?

1. Moc pomiędzy zalecaną a MAX (ja wole bardziej w stronę Max bo liczna rodzina)
2. Najtańszy nowy w danym momencie (Honda 150 w promo chyba 56k)
3. Dobry serwis blisko (lub wręcz w marinie w której stacjonujesz)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2018, 09:33:41 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Kwiecień 15, 2018, 11:48:03
Odpowiedź #13
  • ***
  • Wiadomości: 124
    • Ursus
  • Akwen: Wisła środkowa
Myślę że za tym Suzuki 140kg przemawia  waga minus 42 kg na rufie . Też myślę o tym silniku tylko u mnie miałby zastąpić F-100 przy tej samej wadze 40KM na plus.

Kwiecień 15, 2018, 11:56:50
Odpowiedź #14
  • *****
  • Wiadomości: 2638
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Fajnie jak waga silnika jest niska.

Nowe V6 Merurego mają dosyć niską przy pojemności 3.3

Ale taki Evinrude g1 waży poniżej 200 kg (150,200KM) a wersja G2 jest STRASZNIE ciężka !!!
Chyba 240kg czy więcej

A w testach spalanie, osiągów - wypada bardzo dobrze (w zużyciu paliwa według różnych testów deklasuje G1)

Ta Suza chyba od dawna jest najtanszym motorem 140 na rynku i wiele osób z oszczedności decyduje się na nią zamiast na dużą droższą Suzę 150

Widziałem już kilka takich dyskusji. W tej poniżej jakieś tam jest podsumowanie liczbowe też
https://www.thehulltruth.com/boating-forum/408408-suzuki-140df-vs-150-df.html

Cytuj
Not really. The DF150 makes about 159HP and the DF175 makes 178, but burns about 10-15% more fuel at cruise and 15-20% at WOT. The DF140 makes around 132HP.

For example, on the Pioneer 197SF listed in my Sig; Three boats, all with t-tops. Rigged the same, same fuel and persons, propped correctly.

DF140, 4100RPM 28MPH 6.70GPH 4.17MPG WOT 41MPH 11.3GPH

DF150, 3800RPM 31MPH 5.75GPH 5.39MPG WOT 47MPH 11.8GPH

DF175, 3800RPM 31MPH 6.90GPH 4.49MPG WOT 50MPH 13.8GPH

All three have incredable mileage, but the DF150 is the best choice in my mind, even though it is slower on the top end than the DF175. I REALLY like fishing all day on 10-15 gallons.
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho