Autor Wątek: Napędy elektryczne w łodziach  (Przeczytany 30675 razy)

Wrzesień 22, 2012, 16:10:04
Odpowiedź #15
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 724
  • Starszy Sternik Motorowodny
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Jestem ogromnym entuzjastą napędów elektrycznych i cieszy mnie jak widzę nowe konstrukcję korzystające z rozwiązań solarnych i elektrycznych. Polska stocznia Deplhia Yachts już ma w swojej ofercie Nautkię 1000 eco z napędem elektrycznym, z tego co wiem nie ma paneli słonecznych więc trzeba ładować z gniazdka ale cieszę się, że  idą w dobrym kierunku :)
Marcin.

Tige PRE2000i SLM COMP 5.7 V8 260KM DirectDrive

Wrzesień 22, 2012, 18:58:08
Odpowiedź #16
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1737
  • odszedł na wieczną wachtę...
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Delphia Yachts ma tę jednostkę już trzy lata ja oglądałem na targach w Warszawie w 2010.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2012, 19:04:03 wysłana przez Jack Sparrow »

Wrzesień 22, 2012, 19:27:04
Odpowiedź #17
Rzuciłem okiem na Nautkię 1000 eco - o gustach się nie dyskutuje, a o szczegółach napędu niewiele można się dowiedzieć - szkoda.

Co do elektryków, marzy mi się taki napęd, to się da zrobić, ale ta ekologia na dzień dzisiejszy wcale nie jest ekologiczna a już na pewno nie jest tania. Póki co dużo łatwiej i taniej jest pływać na spalinie. O zasięgu nie wspominam.

A przy okazji czy istnieją jakieś regulacje/przepisy co do instalacji elektrycznych na łodziach, np. agregat + silnik na 230V ?
Pozdrawiam Radek

Wrzesień 24, 2012, 23:18:30
Odpowiedź #18
  • ***
  • Wiadomości: 208
Bydgoski tramwaj wodny Słonecznik

z prądem płynie tak [wieczorem po pracy]


a pod prąd tak [rano, do pracy]


No ale o ile pamiętam coś "poprawili" [jak to zwykle u nas] ze stosunkiem mocy do masy i taki właśnie efekt

(Krzysiek na pewno wie więcej ,  zresztą jak zwykle ;) )

Listopad 15, 2012, 10:20:17
Odpowiedź #19
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 724
  • Starszy Sternik Motorowodny
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Marcin.

Tige PRE2000i SLM COMP 5.7 V8 260KM DirectDrive

Listopad 15, 2012, 14:59:34
Odpowiedź #20
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 299
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Mnie bardziej podoba się ciemna strona mocy, napędu elektrycznego. >:D
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-yNu2_LlO9s[/youtube]

Listopad 16, 2012, 12:40:20
Odpowiedź #21
  • **
  • Wiadomości: 78
  • J.Jeziorak Motorbåt Carita + Evinrude 55
    • Lidzbark / Dania
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=A-6NHM5DJYw[/youtube]

Przeróbka Johnsona

Specyfikacja http://dl.dropbox.com/u/5169619/Electric%20Boat%20Performance%20.pdf
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2012, 14:46:49 wysłana przez marcink »
Pozdrawiam Krzysztof Motorbåt Carita + Evinrude

Listopad 16, 2012, 14:04:07
Odpowiedź #22
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 724
  • Starszy Sternik Motorowodny
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
niezłe :) przyśpieszenie lepsze niż w 2-suwie :)
Marcin.

Tige PRE2000i SLM COMP 5.7 V8 260KM DirectDrive

Listopad 16, 2012, 14:46:18
Odpowiedź #23
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 724
  • Starszy Sternik Motorowodny
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Kolejna łódź do nart/wake w pełni elektryczna, tym razem od znanej firmy Nautique :
http://www.nautique.com/videos/index/100-electric-nautique

Jak na elektryka to nieźle zasuwa ten klasyk:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ESIt_lKqnhk[/youtube]

Polecam obejrzeć inne filmy tego użytkownika, są inne jednostki przerobione na prąd.
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2012, 14:49:24 wysłana przez marcink »
Marcin.

Tige PRE2000i SLM COMP 5.7 V8 260KM DirectDrive

Listopad 16, 2012, 22:35:33
Odpowiedź #24
  • ****
  • Wiadomości: 271
    • Gdańsk
  • Akwen: Zatoka Gdańska
[youtube]http://youtu.be/Udha3drPQNQ[/youtube]

tez elektryczna :)

Marzec 03, 2013, 21:06:50
Odpowiedź #25
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5490
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Na targach Wiatr i Woda znalazłem dwie propozycje łodzi z napędem elektrycznym.

1. Joy Boat - sterowany joystickiem katamaran z elektrycznym napędem  firmy Sky Yacht.

Cytuj
Nowoczesna i autorska linia jachtu zaprojektowana z myślą o minimalizacji oporów kadłuba w celu maksymalnego wydłużenia czasu żeglugi. Przemyślana ergonomia jachtu umożliwia pełny relaks i wypoczynek korzystając z uroków przyrody. Brak hałaśliwych i szkodliwych dla zdrowia silników spalinowych umożliwia żeglowanie w miejscach dotychczas niedostępnych dla tego typu jednostek, jak na przykład: rezerwaty przyrody, strefy ciszy, etc.

Dwa silniki elektryczne zasilane akumulatorami zapewniają min. 8 godz. pracy przy średniej prędkości. Wyjątkowo łatwe innowacyjne sterowanie za pomocą “Joysticka”. Pełna wizualizacja danych na 7” calowym, dotykowym wyświetlaczu, (opcjonalnie 10”):
- aktualny kurs
- aktualna prędkość
- położenie geograficzne
- pozostały czas żeglugi
- radio FM
- data i godzina.

 Produkt kierowany głównie do wypożyczalni, hoteli, ośrodków wypoczynkowych jak i bardziej wymagających klientów indywidualnych.

 Producent oferuje system zarządzania wypożyczalnią jachtów umożliwiający między innymi:
- lokalizację jednostki
- komunikację z jednostką
- rozliczanie czasu wypożyczenia







2. Firefly 20 - łódź open z trzema wariantami napędu - pokazany przez Kama Yachts.

Cytuj
Firefly jest wypornościową łodzią motorową. Taki sposób pływania jest bardzo ekonomiczny – Firefly przepływa na jednym litrze paliwa pięć razy dłuższą drogę niż podobnej wielkości motorówki ślizgowe. Firefly napędzany jest stacjonarnym silnikiem diesla, silnikiem elektrycznym lub napędem hybrydowym i może osiągnąć prędkość 9 węzłów.

Firefly jest łodzią bardzo uniwersalną – do wycieczek, zabawy, wędkowania czy nurkowania. Może także służyć profesjonalistom do różnych prac na wodzie, łowienia ryb, transportu ludzi i sprzętu. Łódź posiada cztery stałe miejsca siedzące oraz trzy rozkładane siedzenia, na których może się pomieścić osiem osób. Daje to unikalną możliwość elastycznego kształtowania pokładu w zależności od potrzeb.

Tylna klapa Firefly w pozycji podniesionej zamyka kokpit znacznie zwiększając bezpieczeństwo, natomiast po opuszczeniu tworzy dużą platformę kąpielową i umożliwia wygodny dostęp do wody. Duży daszek ochrania przed słońcem i deszczem, a jego podpory tworzą wygodne uchwyty. Pod daszkiem zainstalowano system oświetleniowy kokpitu, koło ratunkowe oraz siatkowy bagażnik. Na górze daszka jest miejsce do instalacji świateł nawigacyjnych, syreny, anten, reflektora i innych systemów. Środkowy fragment zadaszenia może być wyposażony w przyciemnianą szybę lub baterie słoneczne. Na dziobie łodzi znajduje się obszerny forpik oraz oddzielna komora kotwiczna. Bagaż można również rozmieścić w dwóch dużych komorach umieszczonych pod podłogą oraz w podręcznym bagażniku w środkowej konsoli.

Firefly został zaprojektowany przy pomocy zaawansowanych metod komputerowych. Podczas produkcji zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania – między innymi obróbkę na frezarkach sterowanych numerycznie i specjalne materiały. W efekcie powstał niezwykły projekt dopracowany w każdym szczególe.












Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Kwiecień 21, 2013, 21:56:19
Odpowiedź #26
Znalazła mi się ciekawa konstrukcja z elektrykiem; polecam cały kanał :)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FoA1JMGO0cw[/youtube]
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2013, 21:59:53 wysłana przez ra_dek »
Pozdrawiam Radek

Marzec 15, 2015, 11:37:29
Odpowiedź #27
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5490
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Dzisiaj trafiłem na takiego newsa na Onecie.

http://wiadomosci.onet.pl/trojmiasto/polska-lodka-chce-plywac-caly-swiat-telefony-sie-urywaja/5csy6l

Podobne rozwiązanie proponuje firma Ascat Catamarans ze Szczecina produkująca katamarany głównie na rynek niemiecki.

Link to fotek klik

Do tej pory był to 6,4 metrowy katamaran napędzany silnikiem 3,5kW, rozwijający max 12km/h. Zasięg ( akumulatory 48V, 220Ah, 320kg) ok 30-40km w zależności od stanu akwenu - zafalowanie i wiatr – oraz ilości światła uzależnionego od warunków pogodowych (przy prędkości marszowej ok. 8km/h)
Przy dużej ilości światła lub w słoneczny dzień energia generowana poprzez panele fotowoltaiczne na dachu wystarcza na poruszanie się z prędkością około 5-6 km/h.

W tym roku ma się pojawić nowy model z ulepszonym zasilaniem (aku litowe) co przy mniejszej wadze zapewni trzykrotnie większy zasięg.

Mam nadzieję na przeprowadzenie testu jak tylko nowa jednostka pojawi się na wodzie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2015, 12:11:20 wysłana przez musti »
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Marzec 15, 2015, 13:57:14
Odpowiedź #28
  • *****
  • Wiadomości: 2993
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Kolega @jackesu29 tez robi katamarany z napędem elektrycznym.

Tylko ma słąby PR bo nawet ładnych folderów nie mogę się doprosić :(
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Marzec 15, 2015, 14:07:03
Odpowiedź #29
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5490
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Robi... kadłuby, na zlecenie Ascat właśnie... ::)
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135