Autor Wątek: Napędy elektryczne w łodziach  (Przeczytany 27576 razy)

Grudzień 30, 2017, 22:24:37
Odpowiedź #75
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 679
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Woli wyjaśnienia akumulatory Torqeedo to technologia lithium i porównywanie ich nawet z najlepszymi AGM jest nie na miejscu ,
nie chce mi się pisać elaboratu na ten temat .
Co do pojemności wyrażonych w Ah to Powery 26-104 własnie ten parametr ma przedstawiony w swojej nazwie 26V/104Ah a wzór to jeden z podstawowych w elektrotechnice 
Wh x 1000/V=Ah   (w uproszczeniu ) .
Co do awaryjności to nie mam zdania w tym temacie bo jest zbyt mało tego produktu na rynku , ale mam bieżący kontakt z rynkiem w USA i są tam bardzo dobrze spostrzegane .
Firmy o której piszesz nie znam (Karvin) ale oba silniki są oparte na tych samych technologiach silników bezszczotkowych (trójfazowych)  i tutaj na pewno to co opowiadają sprzedawcy do brednie marketingowe , oba będą miały taką samą sprawność ale bardziej bym stawiał na Torqeedo bo napewno jest produkowany w wysokim standardzie technologicznym, a konkurencja ?
Co do żywotności akumulatorów Torqeedo jest no nowy produkt , więc pytanie na które odpowiedz dostaniemy to okres 2-3 lata .   
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Styczeń 06, 2018, 12:55:25
Odpowiedź #76
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Radzionków
  • Akwen: Wody lokalne
Zasięgnąłem kilku informacji u producentów łódek którzy mieli już i nadal mają doświadczenia z elektrykami i potwierdza się to co napisałeś, Torqeedo jest sprawdzone, renomowane i polecane. Przeraża tylko rozstrzał cenowy między naszym krajowym rynkiem a europejskim - niemieckim czy brytyjskim. Na przykładowym  4.0R różnica wynosi jakieś 2,5tys brutto pln, a na baterii kolejne 1,5tys. Pewnie ma to też wpływ na raczej skromną popularność mocniejszych elektryków w Polsce.
Chodzi mi po głowie jeszcze ePropulsion Navy 3.0 lub raczej 6.0. Dużo cichszy od Torqeedo przy równie zaawansowanej konstrukcji baterii i co ciekawe chłodzony cieczą wewnątrz zamkniętego układu.

Styczeń 06, 2018, 14:24:20
Odpowiedź #77
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 679
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Dong Guan: DongGuan ePropulsion Intelligence Technology Ltd.
Adres: Room 202, Bldg.17A, Headquarters No.1, 4th XinZhu

                   Road, SongShan Lake District, Dong Guan City,

                   Prowincja Guang Dong, Chiny
 :)

Kolego jest takie powiedzenie "biednego nie stać na taniznę " będziesz miał problem bo za 2 lata firma zniknie a handlarze się wypną .
Twój wybór twoje pieniądze itd.
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Styczeń 06, 2018, 16:19:24
Odpowiedź #78
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Radzionków
  • Akwen: Wody lokalne
Tak wiem, że jest to chińska firma, ale akurat to już od dłuższego czasu nie wzbudza we mnie negatywnych emocji. Zwłaszcza w temacie elektroniki. Na szczęście mam jeszcze trochę czasu do podjęcia decyzji, można więc szukać, oglądać, zbierać informację. Zwróć uwagę, że ten silnik nie jest specjalnie tańszy od Torqeedo, powiedziałbym, że niemal identycznie. Na jego korzyść przemawia niski hałas jaki generuje. Na YT może znaleźć kilka filmów porównawczych. To co mnie przeraża w niemieckim produkcie to ten przeraźliwy dźwięk szlifierki... Nie wiem czy jest tak tylko w serii travel, cz seria R jest już cichsza. W końcu taki napęd wybiera się na strefę ciszy.
Na targach widziałem jeszcze jeden chiński produkt - silniki Haibo, dużej mocy, sporo tańsze od dwóch producentów wspomnianych wyżej. Tam jednak nie sprawiał dobrego wrażenia. Ponoć wersja pod sterociąg jest, ale coś nie doleciało zza wielkiej wody itp. skreśliłem od razu. Co ciekawe czytając wątki na forum wędkarskim każdy bardzo chwali tą firmę, nie znalazłem złych opinii i to po 3latach użytkowania. Dla przykładu na znanego i popularnego Haswinga 2HP sporo osób narzeka na awaryjność...

Styczeń 21, 2018, 08:21:34
Odpowiedź #79
  • ****
  • Wiadomości: 379
  • www.sumowapasja.pl
    • Jadów
    • www.sumowapasja.pl
  • Akwen: Bug
Byłem w Dorohusku w firmie Tokarex w kwietniu ubiegłego roku oglądałem silnik M 200 zasilany z 24 V  .
Pływałem co prawda chwilę na mniejszym WST 54 na 12 V  cicha praca , łódka z pasażerami 450 kg 4 km/h trochę za wolno przydało by się z 8 km/h.
Czekam na jakiś film z pływania z silnikiem M 250 na 24 V boje się tego piszczenia i wycia przekładni .
Cena silników Haibo jest jak dla mnie bardzo dobra i z tego co wiem Tokarex ma dobre opinie co do gwarancji 5 lat na taki silnik to bardzo długo . Raczej firma nie zniknie z rynku w ciągu tego okresu .
Szukam nadal opinii  na temat silników Haibo ale to nowość na naszym rynku . Może dowiem się  czegoś więcej o tych silnikach na Rybomanii w lutym w Poznaniu .

Styczeń 21, 2018, 10:19:55
Odpowiedź #80
  • ****
  • Wiadomości: 483
  • http://www.dargocice.pl
    • http://www.dargocice.pl
    • Dargocice
  • Akwen: Wody lokalne

Styczeń 21, 2018, 10:35:22
Odpowiedź #81
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Radzionków
  • Akwen: Wody lokalne
Panowie jeżeli uda Wam się pozyskać jakieś informacje odnośnie teleflexu do tego silnika to podzielcie się wiedzą:) Ciekawi mnie jak to wygląda. Póki co faworytem pozostaje Torqeedo, zwłaszcza, że wprowadzili właśnie nową baterię 48-5000 która w przypadku silnika 4.0 zastępuje dwie 26-104. Tylko cena w Polsce szybuje nadal w górę i serio nie wiem z czego to wynika. Porównuje cenę ze sklepu Torqeedo i polskiej dystrybucji... Coraz więcej podpisanych kontraktów z dużymi stoczniami, perspektywy są bardzo dobre więc za chwilę zabraknie mocy przerobowych, to i cena musi rosnąć.

Luty 18, 2018, 17:01:54
Odpowiedź #82
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
    • AT
  • Akwen: Wody lokalne
Witam wszystkich
Moze i ja sie podepne pod temat i mam cos takiego w propozycji  ,to w linku to test silnika 64 Kw ale moc jest nie pelna ze wzgledu na mala moc akumulatorow ale i tak 40 km/h 7,50m dlugosc lodzi z piecioma osobami na pokladzie.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=30&v=FBNGjs8wqA8

https://www.youtube.com/watch?v=S5NT9W4LjH8

« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2018, 17:30:37 wysłana przez Mario555 »

Luty 18, 2018, 17:15:09
Odpowiedź #83
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
    • AT
  • Akwen: Wody lokalne
Mam kilka sprawdzonych napedow w ofercie tylko ze ceny niestety nie sa niskie ,ale radza sobie bardzo dobrze z wiatrem czy fala.
Problem tkwi takze w akumulatorach bo tu takze dotyka ceny.

AGM czy GEL tez jest ok.ale predkosc spacerowa do 12 km/h ceny duzo  tansze ale tak jak pisal wczesniej kolega saradog
 (lithium i porównywanie ich nawet z najlepszymi AGM jest nie na miejscu) calkiem inna wydajnosc no i waga co duzo za tym idzie.
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2018, 17:57:12 wysłana przez Mario555 »

Marzec 17, 2018, 09:54:12
Odpowiedź #84
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2018, 10:35:58 wysłana przez musti »

Marzec 17, 2018, 10:37:26
Odpowiedź #85
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5050
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Ciekawe jak to się sprawuje w praktyce. Widziałem już wcześniej ten patent, ktoś nawet sprzedaje teraz łódź na jakiejś grupie na FB z tym ustrojstwem.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Marzec 17, 2018, 11:41:26
Odpowiedź #86
Chyba jednak tylko trolling. Pomocniczy na płyciznach odpada.

Marzec 17, 2018, 12:31:37
Odpowiedź #87
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 679
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Kilka lat temu mocno to lansowali w USA , była nawet wersja na trymklapy ale potem wycofali z oferty .
Nie wiem czy to nie stare foldery albo ponownie wprowadzają produkt .
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Marzec 17, 2018, 13:31:58
Odpowiedź #88
  • *****
  • Wiadomości: 785
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
Dedimarine pod poznaniem montował takie napędy. Chyba na Suzuki jak dobrze pamiętam. Łajba Atlantic Marine 490
http://dedimarine.pl/okazje/atlantic-marine-490-open-hybryda/
Sam kiedyś o tym myślałem. Dobre rozwiązanie na zakazy spaliny.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR