Autor Wątek: Napędy elektryczne w łodziach  (Przeczytany 25129 razy)

Grudzień 30, 2017, 22:24:37
Odpowiedź #75
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 628
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Woli wyjaśnienia akumulatory Torqeedo to technologia lithium i porównywanie ich nawet z najlepszymi AGM jest nie na miejscu ,
nie chce mi się pisać elaboratu na ten temat .
Co do pojemności wyrażonych w Ah to Powery 26-104 własnie ten parametr ma przedstawiony w swojej nazwie 26V/104Ah a wzór to jeden z podstawowych w elektrotechnice 
Wh x 1000/V=Ah   (w uproszczeniu ) .
Co do awaryjności to nie mam zdania w tym temacie bo jest zbyt mało tego produktu na rynku , ale mam bieżący kontakt z rynkiem w USA i są tam bardzo dobrze spostrzegane .
Firmy o której piszesz nie znam (Karvin) ale oba silniki są oparte na tych samych technologiach silników bezszczotkowych (trójfazowych)  i tutaj na pewno to co opowiadają sprzedawcy do brednie marketingowe , oba będą miały taką samą sprawność ale bardziej bym stawiał na Torqeedo bo napewno jest produkowany w wysokim standardzie technologicznym, a konkurencja ?
Co do żywotności akumulatorów Torqeedo jest no nowy produkt , więc pytanie na które odpowiedz dostaniemy to okres 2-3 lata .   
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.signal-k.com         www.albinvega.com.pl

Styczeń 06, 2018, 12:55:25
Odpowiedź #76
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Radzionków
  • Akwen: Wody lokalne
Zasięgnąłem kilku informacji u producentów łódek którzy mieli już i nadal mają doświadczenia z elektrykami i potwierdza się to co napisałeś, Torqeedo jest sprawdzone, renomowane i polecane. Przeraża tylko rozstrzał cenowy między naszym krajowym rynkiem a europejskim - niemieckim czy brytyjskim. Na przykładowym  4.0R różnica wynosi jakieś 2,5tys brutto pln, a na baterii kolejne 1,5tys. Pewnie ma to też wpływ na raczej skromną popularność mocniejszych elektryków w Polsce.
Chodzi mi po głowie jeszcze ePropulsion Navy 3.0 lub raczej 6.0. Dużo cichszy od Torqeedo przy równie zaawansowanej konstrukcji baterii i co ciekawe chłodzony cieczą wewnątrz zamkniętego układu.

Styczeń 06, 2018, 14:24:20
Odpowiedź #77
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 628
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Dong Guan: DongGuan ePropulsion Intelligence Technology Ltd.
Adres: Room 202, Bldg.17A, Headquarters No.1, 4th XinZhu

                   Road, SongShan Lake District, Dong Guan City,

                   Prowincja Guang Dong, Chiny
 :)

Kolego jest takie powiedzenie "biednego nie stać na taniznę " będziesz miał problem bo za 2 lata firma zniknie a handlarze się wypną .
Twój wybór twoje pieniądze itd.
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.signal-k.com         www.albinvega.com.pl

Styczeń 06, 2018, 16:19:24
Odpowiedź #78
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Radzionków
  • Akwen: Wody lokalne
Tak wiem, że jest to chińska firma, ale akurat to już od dłuższego czasu nie wzbudza we mnie negatywnych emocji. Zwłaszcza w temacie elektroniki. Na szczęście mam jeszcze trochę czasu do podjęcia decyzji, można więc szukać, oglądać, zbierać informację. Zwróć uwagę, że ten silnik nie jest specjalnie tańszy od Torqeedo, powiedziałbym, że niemal identycznie. Na jego korzyść przemawia niski hałas jaki generuje. Na YT może znaleźć kilka filmów porównawczych. To co mnie przeraża w niemieckim produkcie to ten przeraźliwy dźwięk szlifierki... Nie wiem czy jest tak tylko w serii travel, cz seria R jest już cichsza. W końcu taki napęd wybiera się na strefę ciszy.
Na targach widziałem jeszcze jeden chiński produkt - silniki Haibo, dużej mocy, sporo tańsze od dwóch producentów wspomnianych wyżej. Tam jednak nie sprawiał dobrego wrażenia. Ponoć wersja pod sterociąg jest, ale coś nie doleciało zza wielkiej wody itp. skreśliłem od razu. Co ciekawe czytając wątki na forum wędkarskim każdy bardzo chwali tą firmę, nie znalazłem złych opinii i to po 3latach użytkowania. Dla przykładu na znanego i popularnego Haswinga 2HP sporo osób narzeka na awaryjność...

Dzisiaj o 08:21:34
Odpowiedź #79
  • ****
  • Wiadomości: 364
  • www.sumowapasja.pl
    • Jadów
    • www.sumowapasja.pl
  • Akwen: Bug
Byłem w Dorohusku w firmie Tokarex w kwietniu ubiegłego roku oglądałem silnik M 200 zasilany z 24 V  .
Pływałem co prawda chwilę na mniejszym WST 54 na 12 V  cicha praca , łódka z pasażerami 450 kg 4 km/h trochę za wolno przydało by się z 8 km/h.
Czekam na jakiś film z pływania z silnikiem M 250 na 24 V boje się tego piszczenia i wycia przekładni .
Cena silników Haibo jest jak dla mnie bardzo dobra i z tego co wiem Tokarex ma dobre opinie co do gwarancji 5 lat na taki silnik to bardzo długo . Raczej firma nie zniknie z rynku w ciągu tego okresu .
Szukam nadal opinii  na temat silników Haibo ale to nowość na naszym rynku . Może dowiem się  czegoś więcej o tych silnikach na Rybomanii w lutym w Poznaniu .

Dzisiaj o 10:19:55
Odpowiedź #80
  • ****
  • Wiadomości: 467
  • http://www.dargocice.pl
    • http://www.dargocice.pl
    • Dargocice
  • Akwen: Wody lokalne

Dzisiaj o 10:35:22
Odpowiedź #81
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Radzionków
  • Akwen: Wody lokalne
Panowie jeżeli uda Wam się pozyskać jakieś informacje odnośnie teleflexu do tego silnika to podzielcie się wiedzą:) Ciekawi mnie jak to wygląda. Póki co faworytem pozostaje Torqeedo, zwłaszcza, że wprowadzili właśnie nową baterię 48-5000 która w przypadku silnika 4.0 zastępuje dwie 26-104. Tylko cena w Polsce szybuje nadal w górę i serio nie wiem z czego to wynika. Porównuje cenę ze sklepu Torqeedo i polskiej dystrybucji... Coraz więcej podpisanych kontraktów z dużymi stoczniami, perspektywy są bardzo dobre więc za chwilę zabraknie mocy przerobowych, to i cena musi rosnąć.