Autor Wątek: Napędy elektryczne w łodziach  (Przeczytany 28805 razy)

Wrzesień 01, 2011, 12:31:39
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 724
  • Starszy Sternik Motorowodny
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Widział ktoś na wodzie jakąś jednostke z dużym silnikiem elektrycznym  ? Jak to pływa ? Jakie osiągi ?
Oczywiście nie mam na myśli wędkarzy z małymi elektrykami ;)
Na WiW w marcu było jedno stoisko gdzie mówili/prezentowali takie napędy ale szczegółów nie znam.
W internecie znalazłem takie coś :
http://www.lodzieelektryczne.pl/

http://www.electricgeneration.pl/?pl_electric-boat,36

Nigdzie natomiast nie mogłem znaleźć zrealizowanych projektów.
Marcin.

Tige PRE2000i SLM COMP 5.7 V8 260KM DirectDrive

Wrzesień 12, 2011, 14:28:36
Odpowiedź #1
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 724
  • Starszy Sternik Motorowodny
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
znalazłem takie rozwiązanie :

http://allegro.pl/naped-elektryczny-6kw-chlodzone-woda-i1809547838.html

Przy założeniu, że pływamy na pięknych, słonecznych wodach z zamontowanymi solarami, 5,5 km/h  prędkości spacerowej mamy  "za darmo" ;)
Marcin.

Tige PRE2000i SLM COMP 5.7 V8 260KM DirectDrive

Wrzesień 12, 2011, 15:26:25
Odpowiedź #2
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 470
    • Lubin
Marcin szkoda tylko że cena za tą ekologie łamię system  ;D 8) poza tym ten napęd nie sprawdzi się na naszych wodach, musiałoby ciągle prażyć słońce żeby tym cudem pływać  ;)


BANTA 460 + EVINRUDE E TEC 90  POZDRAWIAM MARCIN

Październik 14, 2011, 14:20:07
Odpowiedź #3
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 724
  • Starszy Sternik Motorowodny
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
kontynuuje temat, gdyż od jakiegoś czasu bardzo mnie to interesuje.

Jest już pierwsza łódź sportowa z napędem elektrycznym firmy Epic Boats

video :
http://www.samochodyelektryczne.org/epic_boats_232se_w_programie_translogic.htm

info + galerie
http://www.samochodyelektryczne.org/epicka_lodz_elektryczna_epic_boats_21se.htm

Nowy właściciel mojej (byłej :) ) rybitwy planuje przerobić ją na napęd elektryczny zasilany z ogniw fotowoltaicznych. Dysponuje on odpowiednią wiedzą na temat samych ogniw jak i napędów więc przewiduje pełny sukces przedsięwzięcia.
Łódź ma być gotowa na sezon 2012.
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2011, 14:21:40 wysłana przez marcink »
Marcin.

Tige PRE2000i SLM COMP 5.7 V8 260KM DirectDrive

Październik 14, 2011, 16:40:12
Odpowiedź #4
  • Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 600
  • http://instagram.com/stercikpiotr
    • Świnoujście
  • Akwen: Wody lokalne
Ktoś wpadł na świetnego pomysła. Po co brać balast w celu wytworzenia większej fali dla wakebordzisty jak w to miejsce można zapakować się bateryjkami  ;D
Piotrek - Cortina 480 Pilot + Yamaha F50

Październik 15, 2011, 17:23:02
Odpowiedź #5
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 290
  • Akwen: Odra środkowa
Już dawno myślałem o zastosowaniu napędu elektrycznego do mojego Weekenda. Pływanie turystyczne wymaga prędkości trakcyjnej ok. 10 km/h. Żeby tylko uzyskać przyzwoity zasięg ( np możliwość pływania przez trzy dni po osiem godzin) między ładowaniami...
Zapraszam do lektury mojego bloga o tematyce wodniackiej:
   http://wioslem.blogspot.com/

Listopad 26, 2011, 22:53:00
Odpowiedź #6
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5277
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Coraz więcej jednostek hybrydowych i elektrycznych pojawia się na targach.
Poniżej foty kilku propozycji z Boot und Fun Berlin

Premierowy Greenline 40 Hybrid.


Elektryczny Nectus


Magic 640 - silnik 8kW, max prędkość 10km/h. Przy prędkości 8km/h może pływać 10 godzin.






I łódka, która mogłaby być w kategorii cudaki. Dymax Voltage II - silnik 40kW  ??? pednik Weber Jet, prędkość pow. 25kn

Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Listopad 27, 2011, 10:42:04
Odpowiedź #7
  • *****
  • Wiadomości: 913
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
Akurat ten wątek na moim jeziorze z częściową strefą ciszy przerabiam,należy zdecydowanie odrzucić tak jak Marcink napisał na początku wszelkie Minn koty,ja testowałem najmocniejszą z oryginalnym akumulatorem o wadze 36kg(masakra)silnik waży ponad 20kg co już daje niezły balast,łódź płynie na max. z prękością ok.5km/h,aż kabel zasilejący był gorący i efekcie silnik się zatarł.
Raz widziałem do sprzedaży Glastrona 249 (na zdjęciu)z fabrycznie zamontowanymi takimi jak moja Minn kota 56lbs 2 sztukami plus generator,jednak właściciel rozwiał moje wątpliwości,łódź ledwo płynie z takim rozwiązaniem przy tej wadze.
Minn Kota wypuściła najnowszy model 70lbs do dużyc łodzi(do 2500kg),podejrzewam że potrzebne by były dwa kumulatory po 40kg każdy 24V żeby choć trochę tym zestawem popływać,w moim przypadku to za duża waga.
A to znaczy że elektrycznie tanio nie będzie,np.napędy Torqeedo jak rozmawiałem na Targach do mojej łodzi (1.5 tonowej) to koszt 25 tys z ładowarką, w tej cenie jest jednak kawałek technologi np.akumulator litowo-jonowy.
« Ostatnia zmiana: Listopad 27, 2011, 11:32:20 wysłana przez skipper »

Listopad 27, 2011, 17:57:41
Odpowiedź #8
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 290
  • Akwen: Odra środkowa
Proszę spróbować tego:  http://www.karvin-polska.com/
Na pierwszych targach Boatshow, które odbyły się nie w Łodzi a w Poznaniu, natknąłem się na ten silnik. Widziałem jego pracę. Bardzo interesujące. Ciekaw jestem, czy ktoś stosuje takie właśnie rozwiązanie i ma jakieś doświadczenia z tymi silnikami? Bywałem na wszystkich edycjach tych targów w Poznaniu i nigdy więcej nie spotkałem się z tą propozycją, a szkoda, bo wydaje mi się interesująca.
Zapraszam do lektury mojego bloga o tematyce wodniackiej:
   http://wioslem.blogspot.com/

Listopad 27, 2011, 20:02:10
Odpowiedź #9
  • *****
  • Wiadomości: 913
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
Zaglądnąłem, ceny i osiągi podobne jak Torqeedo,gdzie sam silnik kosztuje w zł ok.10tys,aku.11tys plus ładowarka za parę tysiaków,w/g Karvina w moim przypadku powinienem zastosować 4 akumulatory żelowe o poj.min 80Ah.
« Ostatnia zmiana: Listopad 27, 2011, 20:20:30 wysłana przez skipper »

Wrzesień 21, 2012, 22:13:30
Odpowiedź #10
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 724
  • Starszy Sternik Motorowodny
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Udało się :) moja "była" rybitwa przerobiona na napęd elektryczny.

http://www.inzynieria-ruchu.pl/lodka-solarna.html

Chciałbym być dobrym prorokiem i uważam, że jeszcze 10 lat i napędy elektryczne będą w zdecydowanej większości łodzi spacerowych i będzie można pływać (po woli :) ) za darmo :)
Marcin.

Tige PRE2000i SLM COMP 5.7 V8 260KM DirectDrive

Wrzesień 21, 2012, 23:25:47
Odpowiedź #11
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 704
  • ekstremalny ...
    • Illinois, Texas, Floryda
  • Akwen: Wody lokalne
pomału się pojawiają nowe akumulatory litowo-jonowe co prawda z przeznaczeniem do aut hybrydowych, ale przecież sama adaptacja tego do łodzi to żaden problem. Akumulator taki jest o połowę mniejszy i lżejszy i ma 2 razy większą gęstość energetyczną i ładuje się tylko 1,5 godziny. Cena taki akumulatorów w ciągu najbliższych lat znacznie spadnie. Wiec zastosowanie tego w łodziach to tylko kwestia czasu. Myślę, że za te 10lat to większość marin będzie miało gniazdka przy łodziach (wrzuć monetę) do ładowania. Naładowanie nowoczesnego akumulatora + wspomaganie przez solary zapewni tego typu łodziom długieeeeeee użytkowanie.
RADOŚĆ Z PŁYWANIA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA

Pozdrawiam  Marcin  SAN210TE  SAN210  - ex Sea Doo RXT-X 255 - ex

Wrzesień 22, 2012, 09:14:53
Odpowiedź #12
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2284
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Co prawda nie jest to napęd w 100% elektryczny ale zawsze cos, Stercik cos z Twojego "podwórka", ale juz z pewnoscią o tym wiesz:
http://www.zegluga.wroclaw.pl/news.php?readmore=1289

Wrzesień 22, 2012, 12:19:00
Odpowiedź #13
  • Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 600
  • http://instagram.com/stercikpiotr
    • Świnoujście
  • Akwen: Wody lokalne
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2012, 12:23:05 wysłana przez Stercik »
Piotrek - Cortina 480 Pilot + Yamaha F50

Wrzesień 22, 2012, 13:04:14
Odpowiedź #14
Pozdrawiam Radek