marcink Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Widział ktoś na wodzie jakąś jednostke z dużym silnikiem elektrycznym ? Jak to pływa ? Jakie osiągi ? Oczywiście nie mam na myśli wędkarzy z małymi elektrykami ;) Na WiW w marcu było jedno stoisko gdzie mówili/prezentowali takie napędy ale szczegółów nie znam. W internecie znalazłem takie coś : http://www.lodzieelektryczne.pl/ http://www.electricgeneration.pl/?pl_electric-boat,36 Nigdzie natomiast nie mogłem znaleźć zrealizowanych projektów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 12 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 znalazłem takie rozwiązanie : http://allegro.pl/naped-elektryczny-6kw-chlodzone-woda-i1809547838.html Przy założeniu, że pływamy na pięknych, słonecznych wodach z zamontowanymi solarami, 5,5 km/h prędkości spacerowej mamy "za darmo" ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CALCIO23 Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Marcin szkoda tylko że cena za tą ekologie łamię system ;D 8) poza tym ten napęd nie sprawdzi się na naszych wodach, musiałoby ciągle prażyć słońce żeby tym cudem pływać ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 14 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 kontynuuje temat, gdyż od jakiegoś czasu bardzo mnie to interesuje. Jest już pierwsza łódź sportowa z napędem elektrycznym firmy Epic Boats video : http://www.samochodyelektryczne.org/epic_boats_232se_w_programie_translogic.htm info + galerie http://www.samochodyelektryczne.org/epicka_lodz_elektryczna_epic_boats_21se.htm Nowy właściciel mojej (byłej :) ) rybitwy planuje przerobić ją na napęd elektryczny zasilany z ogniw fotowoltaicznych. Dysponuje on odpowiednią wiedzą na temat samych ogniw jak i napędów więc przewiduje pełny sukces przedsięwzięcia. Łódź ma być gotowa na sezon 2012. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Ktoś wpadł na świetnego pomysła. Po co brać balast w celu wytworzenia większej fali dla wakebordzisty jak w to miejsce można zapakować się bateryjkami ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przylodz Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 Już dawno myślałem o zastosowaniu napędu elektrycznego do mojego Weekenda. Pływanie turystyczne wymaga prędkości trakcyjnej ok. 10 km/h. Żeby tylko uzyskać przyzwoity zasięg ( np możliwość pływania przez trzy dni po osiem godzin) między ładowaniami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Coraz więcej jednostek hybrydowych i elektrycznych pojawia się na targach. Poniżej foty kilku propozycji z Boot und Fun Berlin Premierowy Greenline 40 Hybrid. http://img849.imageshack.us/img849/559/61289621.jpg Elektryczny Nectus http://img525.imageshack.us/img525/1114/65839765.jpg Magic 640 - silnik 8kW, max prędkość 10km/h. Przy prędkości 8km/h może pływać 10 godzin. http://img62.imageshack.us/img62/5929/14834028.jpg http://img835.imageshack.us/img835/1723/11267947.jpg http://img41.imageshack.us/img41/4962/75521642.jpg I łódka, która mogłaby być w kategorii cudaki. Dymax Voltage II - silnik 40kW ??? pednik Weber Jet, prędkość pow. 25kn http://img812.imageshack.us/img812/56/19694376.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 Akurat ten wątek na moim jeziorze z częściową strefą ciszy przerabiam,należy zdecydowanie odrzucić tak jak Marcink napisał na początku wszelkie Minn koty,ja testowałem najmocniejszą z oryginalnym akumulatorem o wadze 36kg(masakra)silnik waży ponad 20kg co już daje niezły balast,łódź płynie na max. z prękością ok.5km/h,aż kabel zasilejący był gorący i efekcie silnik się zatarł. Raz widziałem do sprzedaży Glastrona 249 (na zdjęciu)z fabrycznie zamontowanymi takimi jak moja Minn kota 56lbs 2 sztukami plus generator,jednak właściciel rozwiał moje wątpliwości,łódź ledwo płynie z takim rozwiązaniem przy tej wadze. Minn Kota wypuściła najnowszy model 70lbs do dużyc łodzi(do 2500kg),podejrzewam że potrzebne by były dwa kumulatory po 40kg każdy 24V żeby choć trochę tym zestawem popływać,w moim przypadku to za duża waga. A to znaczy że elektrycznie tanio nie będzie,np.napędy Torqeedo jak rozmawiałem na Targach do mojej łodzi (1.5 tonowej) to koszt 25 tys z ładowarką, w tej cenie jest jednak kawałek technologi np.akumulator litowo-jonowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przylodz Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 Proszę spróbować tego: http://www.karvin-polska.com/ Na pierwszych targach Boatshow, które odbyły się nie w Łodzi a w Poznaniu, natknąłem się na ten silnik. Widziałem jego pracę. Bardzo interesujące. Ciekaw jestem, czy ktoś stosuje takie właśnie rozwiązanie i ma jakieś doświadczenia z tymi silnikami? Bywałem na wszystkich edycjach tych targów w Poznaniu i nigdy więcej nie spotkałem się z tą propozycją, a szkoda, bo wydaje mi się interesująca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 Zaglądnąłem, ceny i osiągi podobne jak Torqeedo,gdzie sam silnik kosztuje w zł ok.10tys,aku.11tys plus ładowarka za parę tysiaków,w/g Karvina w moim przypadku powinienem zastosować 4 akumulatory żelowe o poj.min 80Ah. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 21 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Udało się :) moja "była" rybitwa przerobiona na napęd elektryczny. http://www.inzynieria-ruchu.pl/lodka-solarna.html Chciałbym być dobrym prorokiem i uważam, że jeszcze 10 lat i napędy elektryczne będą w zdecydowanej większości łodzi spacerowych i będzie można pływać (po woli :) ) za darmo :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 pomału się pojawiają nowe akumulatory litowo-jonowe co prawda z przeznaczeniem do aut hybrydowych, ale przecież sama adaptacja tego do łodzi to żaden problem. Akumulator taki jest o połowę mniejszy i lżejszy i ma 2 razy większą gęstość energetyczną i ładuje się tylko 1,5 godziny. Cena taki akumulatorów w ciągu najbliższych lat znacznie spadnie. Wiec zastosowanie tego w łodziach to tylko kwestia czasu. Myślę, że za te 10lat to większość marin będzie miało gniazdka przy łodziach (wrzuć monetę) do ładowania. Naładowanie nowoczesnego akumulatora + wspomaganie przez solary zapewni tego typu łodziom długieeeeeee użytkowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Co prawda nie jest to napęd w 100% elektryczny ale zawsze cos, Stercik cos z Twojego "podwórka", ale juz z pewnoscią o tym wiesz: http://www.zegluga.wroclaw.pl/news.php?readmore=1289 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Znam temat :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ra_dek Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Wprawdzie już podawałem ale tu też pasuje; polski projekt "solar": http://www.gospodarkamorska.pl/artykuly/projekt-i-badania-jednostki-plywajacej-zasilanej-energia-sloneczna.html http://www.gospodarkamorska.pl/_upload/articles/472/img/ss11.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 22 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Jestem ogromnym entuzjastą napędów elektrycznych i cieszy mnie jak widzę nowe konstrukcję korzystające z rozwiązań solarnych i elektrycznych. Polska stocznia Deplhia Yachts już ma w swojej ofercie Nautkię 1000 eco z napędem elektrycznym, z tego co wiem nie ma paneli słonecznych więc trzeba ładować z gniazdka ale cieszę się, że idą w dobrym kierunku :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Delphia Yachts ma tę jednostkę już trzy lata ja oglądałem na targach w Warszawie w 2010. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ra_dek Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Rzuciłem okiem na Nautkię 1000 eco - o gustach się nie dyskutuje, a o szczegółach napędu niewiele można się dowiedzieć - szkoda. Co do elektryków, marzy mi się taki napęd, to się da zrobić, ale ta ekologia na dzień dzisiejszy wcale nie jest ekologiczna a już na pewno nie jest tania. Póki co dużo łatwiej i taniej jest pływać na spalinie. O zasięgu nie wspominam. A przy okazji czy istnieją jakieś regulacje/przepisy co do instalacji elektrycznych na łodziach, np. agregat + silnik na 230V ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozi Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Bydgoski tramwaj wodny Słonecznik z prądem płynie tak [wieczorem po pracy] http://www.x4zagan.4x4.net.pl/kb/IMG_1317.JPG a pod prąd tak [rano, do pracy] http://www.x4zagan.4x4.net.pl/kb/IMG_1355.JPG No ale o ile pamiętam coś "poprawili" [jak to zwykle u nas] ze stosunkiem mocy do masy i taki właśnie efekt (Krzysiek na pewno wie więcej , zresztą jak zwykle ;) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 15 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Katamaran elektryczny :) z Niemiec http://www.solarwave.at/project/boat.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jzsho Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Mnie bardziej podoba się ciemna strona mocy, napędu elektrycznego. >:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dachbud Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 http://www.youtube.com/watch?v=A-6NHM5DJYw Przeróbka Johnsona Specyfikacja http://dl.dropbox.com/u/5169619/Electric%20Boat%20Performance%20.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 niezłe :) przyśpieszenie lepsze niż w 2-suwie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Kolejna łódź do nart/wake w pełni elektryczna, tym razem od znanej firmy Nautique : http://www.nautique.com/videos/index/100-electric-nautique Jak na elektryka to nieźle zasuwa ten klasyk: Polecam obejrzeć inne filmy tego użytkownika, są inne jednostki przerobione na prąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 tez elektryczna :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.