Autor Wątek: Nietypowa paweż, dobór silnika  (Przeczytany 166 razy)

Wrzesień 20, 2018, 07:45:12
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Łączany
  • Akwen: Wisła dolna
Witam, jestem posiadaczem 5m łódki wykonanej z sklejki, jest bardzo lekka jak na swoje wymiary przy 6km silniku(S) pływała 25km/h i wchodziła w ślizg. Góra jest półotwarta przeznaczona do rekreacji natomiast spod jest z starych ślizgaczów i chce wykorzystać jej zalety. Chciałbym kupić nowy silnik.Paweż ma 45cm płyta wychodziła na równi z dnem, przy skrecie silnik łapał kawitacje, podczas plywania było widać górę płyty, naromiast L zdaje mi za długa. Mam okazję kupić suzuki 30km 4t (s) 96kg 2006-8. Jak na moje oko na gaźnik to strasznie dużo waży. Nie wiem czy nie lepiej kupic starszego mocniejszego i lżejszego? Zastanawiam się również nad założeniem el-trymklap, pytanie tylko czy nie gryzie się to z hydrofoilem? Prędkość jaka pragnę osiągnąć to 70-80km/h z 30 podejrzewam że popłyne 60 maks. Proszę o doradzenie mi w tej kwesti oraz długości kolumny ;) wiem jakie są długości ale moja pawez wychodzi po środku

Wrzesień 20, 2018, 09:07:37
Odpowiedź #1
  • ***
  • Wiadomości: 249
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Wrzesień 20, 2018, 09:14:12
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 2776
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Pozostaje przeróbka pawęży, albo w dół albo w górę  ;)

Wrzesień 20, 2018, 09:41:12
Odpowiedź #3
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Łączany
  • Akwen: Wisła dolna
Przy delikatnym skręcie nic sie nie dzieję ale przy mocniejszym bierze powietrze. Dziwi mnie to że do przeróbki bo łódkę robił mechanik i szkutnik starego marszałka ????
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 20, 2018, 09:59:10 wysłana przez DanielPlackowski »

Wrzesień 20, 2018, 09:59:13
Odpowiedź #4
  • ***
  • Wiadomości: 249
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Na moje amatorskie oko silnik jakby ciut za wysoko.
Zastanawiałbym się również czy to co piszesz: "spód ze starych slizgaczów" nie ma wpływu na charakterystykę pracy dna łodzi jako takiej?
Wiem że sportowe/wyczynowe łodzie pływają trochę inaczej więc może tu jest cos na rzeczy?
A gdybys spróbował jakis silnik L do prób założyć i podłożyć beleczkę na pawęż żeby go podniesć?
Spróbowałbym też odsunąć silnik od pawęży: teraz jest na max dosunięty i to wygląda..dziwnie?
Znaczy: w takim ustawieniu dociska dziób do wody w podnosi rufę.
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Wrzesień 20, 2018, 10:06:22
Odpowiedź #5
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Łączany
  • Akwen: Wisła dolna
W sportowych łodziach w większości są Ski żeby środek ciężkości był niżej. Na tym myślę nie było problemu pewnie jak będzie cięższy to nie będzie łapać powietrza i przy większych prędkościach też nie skręca się tak szybko. Byłbym wdzięczny jakby ktoś doświadczony powiedział mi  jak z tymi trymklapami i hydrofoilem ? Oczywiście co do wyskosci też chciałbym zapewnienia bo nie chce kupić złego. Właśnie jest problem bo wszyscy Ski mają w okolicy. Jak z prędkością przy 30 ?

Wrzesień 20, 2018, 10:14:44
Odpowiedź #6
  • ***
  • Wiadomości: 249
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
oooo!
Ale wypas!
Ja z trymklapami nie mam doswiadczeń ale generalnie czepiając różne silniki do różnych łódek       jedno wiem na pewno:
żadne teoretyczne dywagacje się nie sprawdzają.
Eksperymentować i tyle. Pole jest ogromne.
Ostatnio również miałem problem z łapiącą powietrze srubą: wystarczyło silnik dosunąć do pawęży o 1 oczko.
Spadła jednak też prędkosć max...Ale okazało się ze jak go opusciłem o pół cm! mozna było wrócić do poprzednich ustawień i prędkosci :-)
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Wrzesień 20, 2018, 10:56:41
Odpowiedź #7
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Łączany
  • Akwen: Wisła dolna
Zgadzam się miałem 4 motorówki z tym że nie mam zaplecza aby mieć dwa takie same silniki z różnymi stopami. Prosiłbym o resztę informacji ;) 

Wrzesień 20, 2018, 13:08:24
Odpowiedź #8
  • *****
  • Wiadomości: 2776
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Ja na 30 konnej yamaszce 3 CYLINDRY 2 t osiągnąłem 54 km/H ale jak to dno od ślizgacza to powinno być lepiej