Skocz do zawartości

Obrotomierz dwusuw


drift_king
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie...

Jaki obrotek zastosować do dwucylindrowego dwusuwa,żeby poprawnie wskazywał?Rozglądałem się po alledrogo i nie trafiłem na nic,co moim zdaniem da się skalibrować do pracy z takim silnikiem,ale może sie mylę.

 

Jakieś pomysły?

 

Podłączyłem kiedyś do simsona(1 cyl)  obrotek od 4cyl 4suw i zaniżał x2

Nie wiem jak się to ma w dwucylindrowcu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj z jakiegoś motorka 2 cyl  ;) bardzo fajny licznik jest do bashana 250-tki ( trochę przeróbek i nie tylko obrotomierz będziesz miał  8)  Ja kupowałem nowy za 120zł - quad stał cały czas pod chmurką więc jest również odporny na dużą ilość wody  ;)

 

Ze starych moto w większości linka a z nowych zintegrowane blaty-ciężka do rozdzielenia elektronika.Nie mam aktualnie żadnego od fury żeby sprawdzić a w ciemno kupić przypał...

 

Najchętniej zasadziłbym jakiegoś ściemnianego ałtogejdża -> http://allegro.pl/show_item.php?item=1653485683  tylko jak widać nie ma opcji 2 cyl i jest z założenia do 4 takta...

 

mikijet pewnie wie,ale nie chce powiedzieć ;)

 

 

 

Zbieram sobie powoli gadżety,bo za jakieś 3 tygodnie kadłub będzie gotowy do zrbojenia  :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz z malacza założyć tylko musisz dzielnik zrobić - te tuningowane miały skalę do 6000 obrotów  ;)

 

Eee nie chce mi się bawić aż tak bardzo.Założyłbym coś,co będzie gotowcem(da się skalibrować przełącznikiem,nie lutownicą :P )

 

Panowie powie kto jak to jest z tymi obrotkami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz z malacza założyć tylko musisz dzielnik zrobić - te tuningowane miały skalę do 6000 obrotów  ;)

 

Eee nie chce mi się bawić aż tak bardzo.Założyłbym coś,co będzie gotowcem(da się skalibrować przełącznikiem,nie lutownicą :P )

 

Panowie powie kto jak to jest z tymi obrotkami ?

 

Przerabiałem ten temat jakiś czas temu. Spotkałem na allegro obrotomierz, którego sprzedawca deklarował działanie z silnikiem 2T/2Cyl. Jak dobrze pamiętam to ten: http://allegro.pl/ea-obrotomierz-uniwersalny-cyfrowy-benzyna-i1688482922.html. Z tym, że ten obrotomierz "nie wygląda"  :-X

 

Skąd będziesz brał impuls? z układu ładowania czy z przewodu zapłonowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe te padliny to też namierzyłem  :P

 

Nie sprecyzowałem tematu...chodzi mi o analogowy(wskazówkowy) obrotomierz do w/w silników.

Te badziewia nie zabardzo się nadają-są nieczytelne...tzn odczyt jest precyzyjny jak obroty są stałe..

 

Sygnał standardowo z cewki...

 

Nie rozbierałem takiego 2t dwucylindrowca?Tłoki chyba nie latają razem jak w maluchu tylko na przemian..dobrze mówię ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe te padliny to też namierzyłem  :P

 

Nie sprecyzowałem tematu...chodzi mi o analogowy(wskazówkowy) obrotomierz do w/w silników.

Te badziewia nie zabardzo się nadają-są nieczytelne...tzn odczyt jest precyzyjny jak obroty są stałe..

 

Sygnał standardowo z cewki...

 

Nie rozbierałem takiego 2t dwucylindrowca?Tłoki chyba nie latają razem jak w maluchu tylko na przemian..dobrze mówię ?

 

Można ustawić z mniejszą czułościa odczytu i mniejszą częstotliwościa odświeżania pomiaru wtedy tak nie wariuje wyświetlacz.

Tak w dwucylindrowym dwutakcie tłoki biegają na przemian a w dwucylindrowym czterosuwie razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe te padliny to też namierzyłem  :P

 

 

Te badziewia nie zabardzo się nadają-są nieczytelne...tzn odczyt jest precyzyjny jak obroty są stałe..

 

Hm  :-\ Właśnie taki mam zamontowany na mercurym 15hp i jakoś nie zauważyłem problemów z odczytem  :P . To jest dyskusją typu zegar do pomiaru czasu cyfrowy czy analogowy  ;) . W obrotomierzach typu " analogowego" też projektowane układy które powodują spowolnienie skazówki ( to tak prostym językiem bez wymądrzania się ) . Da i silnik nie wkręca się w obroty w ułamku sekundy . W wielu autach stosowane cyfrowe obrotomierzy , a te co wyglądają na analogowe w większości swojej też praktycznie sama elektronika . Już nie wspominam o fakcie że jeżeli zadanie takiego urządzenia dokładne !!!! wskazanie obrotów , to sama zasada cyfrowego odtwarzania informacji w zasadzie jest o przynajmniej jeden przecinek dokładniejsza  :-\ .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe te padliny to też namierzyłem  :P

 

 

Te badziewia nie zabardzo się nadają-są nieczytelne...tzn odczyt jest precyzyjny jak obroty są stałe..

 

Hm  :-\ Właśnie taki mam zamontowany na mercurym 15hp i jakoś nie zauważyłem problemów z odczytem  :P . To jest dyskusją typu zegar do pomiaru czasu cyfrowy czy analogowy  ;) . W obrotomierzach typu " analogowego" też projektowane układy które powodują spowolnienie skazówki ( to tak prostym językiem bez wymądrzania się ) . Da i silnik nie wkręca się w obroty w ułamku sekundy . W wielu autach stosowane cyfrowe obrotomierzy , a te co wyglądają na analogowe w większości swojej też praktycznie sama elektronika . Już nie wspominam o fakcie że jeżeli zadanie takiego urządzenia dokładne !!!! wskazanie obrotów , to sama zasada cyfrowego odtwarzania informacji w zasadzie jest o przynajmniej jeden przecinek dokładniejsza  :-\ .

 

Zgodzę się z Tobą kolego...

 

..ale tylko do momentu,w którym teoria się kończy... ;)

W torowym GSi miałem akurat digitala i nie dało się z tym jeździć.Trzeba było dołożyć wskazówkowy.Tylko na nim dało się w "mgnieniu oka" odczytać gdzie się "znajdujemy"Mówię tutaj o torowej jeździe.Owszem są i wskazówkowe obrotki,które "zamulają" ale generalnie....nie ma o czym mówić :)

 

Skoro iskrę bierzemy z jednej cewki to 1 obrót-1 impuls,tak?

W 4T 2cyl(np maluch) tłoki latają razem i też jest jeden obrót jeden impuls(jest tylko jedna cewka) -> trzeba zakupić od malucha :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem nie do końca tak jest , fakt że iskra powstaję na dwóch cyl. jednocześnie ale jeden raz na 4-obr.  wała . Najprawdopodobniej w tym przypadku może zdać egzamin dowolny obrotomierz ustawiony na pracę z 4cyl w 4takcie . Ja zakładałem że 2-takt 2cyl. jedna cewka podaję iskrę jednocześnie na 2cyl. . Po prostu dwusuw ma czterokrotnie więcej zapłonów na jeden cyl. przeliczając na taką samą ilość obr. wała . Ale mogę mylić się  ;) . Istotne jest też sterowanie cewkami i wynikające z tego podłączenie obrotomierza .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się,że się mylisz.4Takt ma 1 iskrę na 4...suwy tłoka a to nie obroty :) obroty są 2 (zakładając jedną cewkę na wszystkie garnki jak w starych furkach)

Tu ->

możesz podejrzeć jeśli masz wątpliwości 

Mi się wydaje,że jest po mojemu ;)

 

Tak jak już wspominałem podłączałem obrotek z 4cyl 4suw(to chyba była skoda fellicia) do simsona 1cyl 2suw i zaniżał dwukrotnie ponieważ w 4cyl na jeden obrót są dwa impulsy(1-3  4-2 ) a w 2cyl 4suw będzie dokładnie 1 szot na obrót.

 

 

podsumowując...szukam lumela z czasów PRL  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież napisałem do jakiego przykładu odnosi się  mój post , kiedy dwa cyl. dostają iskrę jednocześnie , i próbujemy do 2t 2cyl. dopasować jakiś obrotomierz ,w twoim przykładzie całkiem co innego , tam można zakładać że faktycznie 4t 2cyl ale  w klasycznym zrozumieniu pracy silnika  ;) . Dla tego też na końcu podałem że zależy od układu sterowania cewkami . Sam obrotomierz tylko liczy impulsy i przelicza je na ilość w minutę , i w zależności od ilości cyl. przełączasz dzielnik na w moim przykładzie  x4 elektronika nie domyśla się w jakim układzie jest sterowanie  :P ona ma za zadanie liczyć impulsy . Jak zamontujesz zegar to napisz jakie byli wyniki .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież napisałem do jakiego przykładu odnosi się  mój post , kiedy dwa cyl. dostają iskrę jednocześnie , i próbujemy do 2t 2cyl. dopasować jakiś obrotomierz ,w twoim przykładzie całkiem co innego , tam można zakładać że faktycznie 4t 2cyl ale  w klasycznym zrozumieniu pracy silnika  ;) . Dla tego też na końcu podałem że zależy od układu sterowania cewkami . Sam obrotomierz tylko liczy impulsy i przelicza je na ilość w minutę , i w zależności od ilości cyl. przełączasz dzielnik na w moim przykładzie  x4 elektronika nie domyśla się w jakim układzie jest sterowanie  :P ona ma za zadanie liczyć impulsy . Jak zamontujesz zegar to napisz jakie byli wyniki .

 

Kolego a w jakim dwu czy czterocylindrowcu dostają iskrę jednocześnie ?Ja nie widziałem na oczy takiego silnika :)

To,że silnik ma 4 cewki czy listwę nie znaczy,że iskry są jednocześnie.Wał korbowy i kolejność zapłonów jest bez zmian.Cewki zastosowano po to aby wyeliminować z instalacji przewody WN i dobrze zarabiać ;)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mylisz się i to mocno , wystarczy otworzyć pokrywę i zobaczyć jak podłączona cewka , można też pokrywę zaworów  :P

to tak naprawdę jednocylindrowy silnik w którym z pewnych względów poj podzielili na dwa cyl . Nigdy z bliska nie widziałem silnika malucha ale myślę że tam dokładnie taki sam układ cyl. .

 

jesteś tego w 100% pewien?

Bo ja w 99% jestem pewien,że tylko Yama w jakims motocyklu zrobiła taki Twór-o innych niesłyszałem,ale zaraz popyram jeszcze,bo może nie jestem zabardzo na czasie w tym temacie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie staram się pisać o tym co wiem , mogę mylić się jak każdy .  ::)

 

Po analizie materiałów stwierdzam,że w sprzętach które wymieniłeś ZAPEWNE zapłony są naprzemienne.

Jeżeli mówisz,że cewki są połączone "w kupę" to zapewne mamy do czynienia z zastosowaniem cewek dwubiegunowych połączonych szeregowo. Wysokie napięcie rozdziela się na oba cylindry, w jednym powoduje wybuch mieszanki w suwie sprężania, w drugim natomiast przeskok iskry jest w czasie wydechu (zasada traconej iskry)

 

Pozdrawiam  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja tam ciebie do niczego nie namawiam , zrobisz jak zechcesz . Niewiem jak to wynika z analizy materiałów , ale wiem jak to wygląda organoleptycznie , bo takowy posiadam , merc f15 z 2005r  . A znowu wracając do elektroniki to jej obojętnie jak chodzi złom , dla niej ważne impulsy , i tracone oni czy nie dla obrotomierza to " lotto "  ;D

 

 

  witam Zamki .

To może pomóc a zsumować impulsy da się przez dwie diody , ale jak jest obrotomierz z możliwością zmiany dzielnika to taki zabieg za bardzo nie ma sensu . A generalnie chyba w tym przypadku zagłębiamy się , ja sugerowałem że dzielnik ma być ustawiony na 4x cyl. w znaczeniu zrozumiałym dla elektroniki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...