drift_king Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 Jak w temacie... Jaki obrotek zastosować do dwucylindrowego dwusuwa,żeby poprawnie wskazywał?Rozglądałem się po alledrogo i nie trafiłem na nic,co moim zdaniem da się skalibrować do pracy z takim silnikiem,ale może sie mylę. Jakieś pomysły? Podłączyłem kiedyś do simsona(1 cyl) obrotek od 4cyl 4suw i zaniżał x2 Nie wiem jak się to ma w dwucylindrowcu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
intruz_zabrze Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 Poszukaj z jakiegoś motorka 2 cyl ;) bardzo fajny licznik jest do bashana 250-tki ( trochę przeróbek i nie tylko obrotomierz będziesz miał 8) Ja kupowałem nowy za 120zł - quad stał cały czas pod chmurką więc jest również odporny na dużą ilość wody ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 1 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 Poszukaj z jakiegoś motorka 2 cyl ;) bardzo fajny licznik jest do bashana 250-tki ( trochę przeróbek i nie tylko obrotomierz będziesz miał 8) Ja kupowałem nowy za 120zł - quad stał cały czas pod chmurką więc jest również odporny na dużą ilość wody ;) Ze starych moto w większości linka a z nowych zintegrowane blaty-ciężka do rozdzielenia elektronika.Nie mam aktualnie żadnego od fury żeby sprawdzić a w ciemno kupić przypał... Najchętniej zasadziłbym jakiegoś ściemnianego ałtogejdża -> http://allegro.pl/show_item.php?item=1653485683 tylko jak widać nie ma opcji 2 cyl i jest z założenia do 4 takta... mikijet pewnie wie,ale nie chce powiedzieć ;) Zbieram sobie powoli gadżety,bo za jakieś 3 tygodnie kadłub będzie gotowy do zrbojenia :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
intruz_zabrze Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 Możesz z malacza założyć tylko musisz dzielnik zrobić - te tuningowane miały skalę do 6000 obrotów ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 3 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Możesz z malacza założyć tylko musisz dzielnik zrobić - te tuningowane miały skalę do 6000 obrotów ;) Eee nie chce mi się bawić aż tak bardzo.Założyłbym coś,co będzie gotowcem(da się skalibrować przełącznikiem,nie lutownicą :P ) Panowie powie kto jak to jest z tymi obrotkami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Możesz z malacza założyć tylko musisz dzielnik zrobić - te tuningowane miały skalę do 6000 obrotów ;) Eee nie chce mi się bawić aż tak bardzo.Założyłbym coś,co będzie gotowcem(da się skalibrować przełącznikiem,nie lutownicą :P ) Panowie powie kto jak to jest z tymi obrotkami ? Przerabiałem ten temat jakiś czas temu. Spotkałem na allegro obrotomierz, którego sprzedawca deklarował działanie z silnikiem 2T/2Cyl. Jak dobrze pamiętam to ten: http://allegro.pl/ea-obrotomierz-uniwersalny-cyfrowy-benzyna-i1688482922.html. Z tym, że ten obrotomierz "nie wygląda" :-X Skąd będziesz brał impuls? z układu ładowania czy z przewodu zapłonowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zamki Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Rozważam ten model. Obrotomierz uniwersalny . Jeżeli jest tak jak w opisie to będzie dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 3 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Hehe te padliny to też namierzyłem :P Nie sprecyzowałem tematu...chodzi mi o analogowy(wskazówkowy) obrotomierz do w/w silników. Te badziewia nie zabardzo się nadają-są nieczytelne...tzn odczyt jest precyzyjny jak obroty są stałe.. Sygnał standardowo z cewki... Nie rozbierałem takiego 2t dwucylindrowca?Tłoki chyba nie latają razem jak w maluchu tylko na przemian..dobrze mówię ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zamki Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Hehe te padliny to też namierzyłem :P Nie sprecyzowałem tematu...chodzi mi o analogowy(wskazówkowy) obrotomierz do w/w silników. Te badziewia nie zabardzo się nadają-są nieczytelne...tzn odczyt jest precyzyjny jak obroty są stałe.. Sygnał standardowo z cewki... Nie rozbierałem takiego 2t dwucylindrowca?Tłoki chyba nie latają razem jak w maluchu tylko na przemian..dobrze mówię ? Można ustawić z mniejszą czułościa odczytu i mniejszą częstotliwościa odświeżania pomiaru wtedy tak nie wariuje wyświetlacz. Tak w dwucylindrowym dwutakcie tłoki biegają na przemian a w dwucylindrowym czterosuwie razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
intruz_zabrze Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 " Bieganie " tłoków jest mało istotne ( czy razem czy osobno ) liczą się obroty wału ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zamki Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 " Bieganie " tłoków jest mało istotne ( czy razem czy osobno ) liczą się obroty wału ;) Dlatego impuls na obrtomierz czyta się z jednej cewki i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Hehe te padliny to też namierzyłem :P Te badziewia nie zabardzo się nadają-są nieczytelne...tzn odczyt jest precyzyjny jak obroty są stałe.. Hm :-\ Właśnie taki mam zamontowany na mercurym 15hp i jakoś nie zauważyłem problemów z odczytem :P . To jest dyskusją typu zegar do pomiaru czasu cyfrowy czy analogowy ;) . W obrotomierzach typu " analogowego" też projektowane układy które powodują spowolnienie skazówki ( to tak prostym językiem bez wymądrzania się ) . Da i silnik nie wkręca się w obroty w ułamku sekundy . W wielu autach stosowane cyfrowe obrotomierzy , a te co wyglądają na analogowe w większości swojej też praktycznie sama elektronika . Już nie wspominam o fakcie że jeżeli zadanie takiego urządzenia dokładne !!!! wskazanie obrotów , to sama zasada cyfrowego odtwarzania informacji w zasadzie jest o przynajmniej jeden przecinek dokładniejsza :-\ . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Hehe te padliny to też namierzyłem :P Te badziewia nie zabardzo się nadają-są nieczytelne...tzn odczyt jest precyzyjny jak obroty są stałe.. Hm :-\ Właśnie taki mam zamontowany na mercurym 15hp i jakoś nie zauważyłem problemów z odczytem :P . To jest dyskusją typu zegar do pomiaru czasu cyfrowy czy analogowy ;) . W obrotomierzach typu " analogowego" też projektowane układy które powodują spowolnienie skazówki ( to tak prostym językiem bez wymądrzania się ) . Da i silnik nie wkręca się w obroty w ułamku sekundy . W wielu autach stosowane cyfrowe obrotomierzy , a te co wyglądają na analogowe w większości swojej też praktycznie sama elektronika . Już nie wspominam o fakcie że jeżeli zadanie takiego urządzenia dokładne !!!! wskazanie obrotów , to sama zasada cyfrowego odtwarzania informacji w zasadzie jest o przynajmniej jeden przecinek dokładniejsza :-\ . Zgodzę się z Tobą kolego... ..ale tylko do momentu,w którym teoria się kończy... ;) W torowym GSi miałem akurat digitala i nie dało się z tym jeździć.Trzeba było dołożyć wskazówkowy.Tylko na nim dało się w "mgnieniu oka" odczytać gdzie się "znajdujemy"Mówię tutaj o torowej jeździe.Owszem są i wskazówkowe obrotki,które "zamulają" ale generalnie....nie ma o czym mówić :) Skoro iskrę bierzemy z jednej cewki to 1 obrót-1 impuls,tak? W 4T 2cyl(np maluch) tłoki latają razem i też jest jeden obrót jeden impuls(jest tylko jedna cewka) -> trzeba zakupić od malucha :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Moim skromnym zdaniem nie do końca tak jest , fakt że iskra powstaję na dwóch cyl. jednocześnie ale jeden raz na 4-obr. wała . Najprawdopodobniej w tym przypadku może zdać egzamin dowolny obrotomierz ustawiony na pracę z 4cyl w 4takcie . Ja zakładałem że 2-takt 2cyl. jedna cewka podaję iskrę jednocześnie na 2cyl. . Po prostu dwusuw ma czterokrotnie więcej zapłonów na jeden cyl. przeliczając na taką samą ilość obr. wała . Ale mogę mylić się ;) . Istotne jest też sterowanie cewkami i wynikające z tego podłączenie obrotomierza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Wydaje mi się,że się mylisz.4Takt ma 1 iskrę na 4...suwy tłoka a to nie obroty :) obroty są 2 (zakładając jedną cewkę na wszystkie garnki jak w starych furkach) Tu -> możesz podejrzeć jeśli masz wątpliwości Mi się wydaje,że jest po mojemu ;) Tak jak już wspominałem podłączałem obrotek z 4cyl 4suw(to chyba była skoda fellicia) do simsona 1cyl 2suw i zaniżał dwukrotnie ponieważ w 4cyl na jeden obrót są dwa impulsy(1-3 4-2 ) a w 2cyl 4suw będzie dokładnie 1 szot na obrót. podsumowując...szukam lumela z czasów PRL :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 przecież napisałem do jakiego przykładu odnosi się mój post , kiedy dwa cyl. dostają iskrę jednocześnie , i próbujemy do 2t 2cyl. dopasować jakiś obrotomierz ,w twoim przykładzie całkiem co innego , tam można zakładać że faktycznie 4t 2cyl ale w klasycznym zrozumieniu pracy silnika ;) . Dla tego też na końcu podałem że zależy od układu sterowania cewkami . Sam obrotomierz tylko liczy impulsy i przelicza je na ilość w minutę , i w zależności od ilości cyl. przełączasz dzielnik na w moim przykładzie x4 elektronika nie domyśla się w jakim układzie jest sterowanie :P ona ma za zadanie liczyć impulsy . Jak zamontujesz zegar to napisz jakie byli wyniki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 przecież napisałem do jakiego przykładu odnosi się mój post , kiedy dwa cyl. dostają iskrę jednocześnie , i próbujemy do 2t 2cyl. dopasować jakiś obrotomierz ,w twoim przykładzie całkiem co innego , tam można zakładać że faktycznie 4t 2cyl ale w klasycznym zrozumieniu pracy silnika ;) . Dla tego też na końcu podałem że zależy od układu sterowania cewkami . Sam obrotomierz tylko liczy impulsy i przelicza je na ilość w minutę , i w zależności od ilości cyl. przełączasz dzielnik na w moim przykładzie x4 elektronika nie domyśla się w jakim układzie jest sterowanie :P ona ma za zadanie liczyć impulsy . Jak zamontujesz zegar to napisz jakie byli wyniki . Kolego a w jakim dwu czy czterocylindrowcu dostają iskrę jednocześnie ?Ja nie widziałem na oczy takiego silnika :) To,że silnik ma 4 cewki czy listwę nie znaczy,że iskry są jednocześnie.Wał korbowy i kolejność zapłonów jest bez zmian.Cewki zastosowano po to aby wyeliminować z instalacji przewody WN i dobrze zarabiać ;) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 każdy 4t 2cyl yamaha , mercyry , honda , suzuki ;D , pisałem tylko o dwucylindrowych . Jak już piszemy to wypada czytać ze zrozumieniem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 każdy 4t 2cyl yamaha , mercyry , honda , suzuki ;D Tłoki biegają razem..prawda ale iskierki na przemian,mylę się ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 mylisz się i to mocno , wystarczy otworzyć pokrywę i zobaczyć jak podłączona cewka , można też pokrywę zaworów :P to tak naprawdę jednocylindrowy silnik w którym z pewnych względów poj. podzielili na dwa cyl . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 mylisz się i to mocno , wystarczy otworzyć pokrywę i zobaczyć jak podłączona cewka , można też pokrywę zaworów :P to tak naprawdę jednocylindrowy silnik w którym z pewnych względów poj podzielili na dwa cyl . Nigdy z bliska nie widziałem silnika malucha ale myślę że tam dokładnie taki sam układ cyl. . jesteś tego w 100% pewien? Bo ja w 99% jestem pewien,że tylko Yama w jakims motocyklu zrobiła taki Twór-o innych niesłyszałem,ale zaraz popyram jeszcze,bo może nie jestem zabardzo na czasie w tym temacie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 w sumie staram się pisać o tym co wiem , mogę mylić się jak każdy . ::) Podział na dwa cyl. służy zmniejszeniu detonacji i krytyczności k jakości paliwa i polepsza kulturę pracy silnika , jest jeszcze parę argumentów ale to nie o tym piszemy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 w sumie staram się pisać o tym co wiem , mogę mylić się jak każdy . ::) Po analizie materiałów stwierdzam,że w sprzętach które wymieniłeś ZAPEWNE zapłony są naprzemienne. Jeżeli mówisz,że cewki są połączone "w kupę" to zapewne mamy do czynienia z zastosowaniem cewek dwubiegunowych połączonych szeregowo. Wysokie napięcie rozdziela się na oba cylindry, w jednym powoduje wybuch mieszanki w suwie sprężania, w drugim natomiast przeskok iskry jest w czasie wydechu (zasada traconej iskry) Pozdrawiam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zamki Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Nieśmiało kombinuję, że można by "pobrać" impuls z dwóch cewek silnika czterocylindrowego powiedzmy 1-4 lub 3-2 i znika problem zaniżenia obrotów o połowę. ? Mylę się. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Kolego ja tam ciebie do niczego nie namawiam , zrobisz jak zechcesz . Niewiem jak to wynika z analizy materiałów , ale wiem jak to wygląda organoleptycznie , bo takowy posiadam , merc f15 z 2005r . A znowu wracając do elektroniki to jej obojętnie jak chodzi złom , dla niej ważne impulsy , i tracone oni czy nie dla obrotomierza to " lotto " ;D witam Zamki . To może pomóc a zsumować impulsy da się przez dwie diody , ale jak jest obrotomierz z możliwością zmiany dzielnika to taki zabieg za bardzo nie ma sensu . A generalnie chyba w tym przypadku zagłębiamy się , ja sugerowałem że dzielnik ma być ustawiony na 4x cyl. w znaczeniu zrozumiałym dla elektroniki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.