Skocz do zawartości

Olej 2T termin przydatności


Koziolek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

z olejów samochodowych - zamknięte fabrycznie butelki i przechowywane w suchych miejscach mają przydatność do 5 lat. Butelki otwarte do  2 lat choć są producenci którzy podają nawet 1 rok. Biorąc pod uwagę wymagania silników dla łodzi nie sądzę aby miały niższe normy a raczej wyższe. Oczywiście każdy może użyć 10 letniego oleju tak samo jak 10 letnich opon w samochodzie na których też nie ma terminu przydatności

 

Spozywcze nie wiem bo nie leje do silników  ^-^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki w do łodzi to prymitywne jednostki porównując je do np. silników dwusuwowych w motocyklach cross itp które kręcą po 12 000 i więcej obrotów. Nie ma się tu co pałować , oleju typu mixol bym nie polecał. Oleje do dwusuwów wszystkie do skuterów z silnikiem 2T i nie tylko normy silnika utrzymają bez problemu. Chyba że jakieś nowe jednostki z dedykowanym olejem silniki ze sprężarkami itp. to inna bajka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na szybko  mobil

 

https://mobiloil.com/en/faq/ask-our-auto-experts/questions-for-auto-experts/shelf-life-of-unopened-mobil-1-quarts

 

castrol ma podobnie choć castrol to szajs więc ich nie bierzemy pod uwagę  :P

 

za to Valovoline podaje że zamknięty teoretycznie się nie psuje  ^-^

 

Problem z otwartym olejem jest ciągnięcie wilgoci z powietrza, na co wskazują wszyscy producenci przy przechowywaniu olejów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

castrol ma podobnie choć castrol to szajs więc ich nie bierzemy pod uwagę  :P

 

 

 

 

Troszke kolega mnie zmartwił,bo używam Catrol pawer racing i byłem święcie przekonany że jest to lepszy olej ze średniej półki, a koleg twierdzi że to szajs.Mógłby kolega rozwinąć myśl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczelność butelki to już inna bajka - nie jest profesorem aby rozwijać temat opieram sie na dość powszechnych informacjach - kończę ten temat bo jak ktoś chce to może użyć nawet 20 letniego oleju  :P

 

Co do castrola to w są 2 problemy :

1. jest to najczęściej  podrabiany olej

2. bardzo słabo ściąga nagar z silnika a to już jest problem - pół biedy jak masz przeglądy co 15 tyś ale long serwis 30 tyś jest zabójstwem dla każdego silnika. Większość ludzi nie odczuje tego bo jeździ wolno i samochód nie jeździ na wysokich obrotach, jednak prędzej czy później po 100-150 tyś polecą panewki, które przy częstej wymianie dobrego oleju byłyby nadal w dobrym stanie.

 

 

W internecie są pokazane silniki po castrolu i w środku była masakra jeżeli chodzi o nagar - problem jest opisywany także na zagranicznych forach . W audi 1.8 T miałem początkowo castrola ale przy pałowaniu samochodu temperatura bardzo skakała przeszedłem na mobil i wszystko się uspokoiło potem juz tylko motul i nie miałem przez 150 tyś żadnych problemów do sprzedaży

 

Obecnie mamy dostęp do dużo lepszych olei np motul czy millers i warto je stosować. Przykład jeżdżę samochodem z silnikiem vq35de który montowany jest w wielu nissanach. Jest to 3.5 litra V6 ale wchodzi w nim tylko 4,5 litra oleju  ???. Polski serwis leje do tego silnika olej 5w30 czyli de facto półsyntetyk i wymienia co 15 tyś.  W USA serwis leje wyłącznie pełen syntetyk 5w50 , 10w60 i wymaga zmiany oleju co 6-8 tyś . Efekt jest taki ze w Polsce samochody po 90 tyś km padają a w Stanach robią 200 tyś bez problemu. Temat rzeka ale ogólnie większość moich znajomych przy japońskich kosiarkach unika castrola jak ognia  ^-^

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...