Autor Wątek: Olej do silników 2T  (Przeczytany 78867 razy)

Luty 01, 2012, 19:48:08
Odpowiedź #15
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4739
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Do starych gaźnikowych silników stosowałem różne oleje TCW-3 - Statoil Aquaway, Orlen Boat, Castrol Outboard 2T. Nie odnotowałem żadnych problemów.
Do aktualnego stosuję Castrola Aqua Race 2T i jestem zadowolony  :)

 
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Luty 01, 2012, 21:43:15
Odpowiedź #16
  • *****
  • Wiadomości: 889
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
http://allegro.pl/ipone-truskawkowy-olej-do-mieszanki-off-road-2t-i2054636234.html mała ciekawostka jesli komuś nie odpowiada zapach spalin 2T ciekaw jestem jak pachnie na wodzie  ;) choc cena troszke wygórowana

Używałem go w motocyklu enduro. Najlepszy olej jaki kiedykolwiek miałem. Silnik pracuje równo, jest dużo cichszy a o zapachu już nie wspomne. Bajka poprostu. Niestety ja go jeszcze kupowałem po 80 złotych za litr i o ile nie był to duży problem w silniku 200 ccm to w czymś co pali 90 l/h przy mieszance 1:32 to troszke za drogi był

Marzec 17, 2012, 12:20:36
Odpowiedź #17
  • ***
  • Wiadomości: 182
a ja zapytam tak nieco obok tematu - przypadkowo ;) [a raczej omyłkowo] dysponuje kilkudziesięcioma litrami mieszanki ON/ benzyna [pół na pół]  - można ją uszlachetnić ON i lać do diesela, albo uszlachetnić benzyną i lać do 2T , wydaje mi się, żę 2T zniesie to lepiej

jak sądzicie?

Marzec 17, 2012, 16:07:05
Odpowiedź #18
  • Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 599
  • http://instagram.com/stercikpiotr
    • Świnoujście
  • Akwen: Wody lokalne
Taką miksturę do diesla wlałbym w ostateczności, i to do jakiegoś starego. Uszlachetniłbym ją także niewielką dawką oleju do dwusuwu coby zniwelować "suchość" benzyny. Natomiast do zwykłego , gaźnikowego  dwusuwu lałbym bezstresowo ale przygotowałbym się może na nieco utrudniony start na zimno i ewentualne mostkowanie świec tzw. kozy. Swego czasu jak jeszcze benzyna była na kartki to motorynki latały na rozpuszczalnikach i wszelkich innych palnych płynach tylko mieszanka z olejem była bogatsza  :P
Piotrek - Cortina 480 Pilot + Yamaha F50

Marzec 17, 2012, 18:44:49
Odpowiedź #19
  • ***
  • Wiadomości: 182
Jako że to sucha benzyna zmieszana z tłustą ropą (a nie z jeszcze suchszym rozpuszczalnikiem) to zakładam, że mógłbym zmniejszyć dawke oleju do dwusuwa [ale tez zamierzam dodać jeszcze benzyny, tak żeby mieć może 1/4 ropy w mieszance] , hm ?

Marzec 17, 2012, 21:53:33
Odpowiedź #20
  • Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 599
  • http://instagram.com/stercikpiotr
    • Świnoujście
  • Akwen: Wody lokalne
Masz dobrego pomysła  :P. Im więcej benzyny w tym koktajlu tym lepiej jeśli ma być spalony w benzynowym dwusuwie.
Piotrek - Cortina 480 Pilot + Yamaha F50

Marzec 17, 2012, 21:55:50
Odpowiedź #21
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1970
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Niezłe kombinacje. Ciekawe Stercik czy wlał byś to g...o do swojego?
Pozdrawiam Lewar

Marzec 17, 2012, 21:56:47
Odpowiedź #22
  • Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 599
  • http://instagram.com/stercikpiotr
    • Świnoujście
  • Akwen: Wody lokalne
Może do kosiarki...Teraz inne czasy,wszystko jest,wystarczy mieć kasę.Teraz jakbym miał taką miksturę pewnie posłużyłaby za podpałkę do kozy ale kiedyś...lub w innej sytuacji materialnej.Czasem jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma.
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2012, 22:03:03 wysłana przez Stercik »
Piotrek - Cortina 480 Pilot + Yamaha F50

Marzec 17, 2012, 22:00:21
Odpowiedź #23
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1970
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Ja bym to poświęcił na rozpalenie dużego ogniska w deszczowy dzień  :D :D :D :D
A jak bym nie miał kasy to tym bardziej.
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2012, 22:12:04 wysłana przez lewar »
Pozdrawiam Lewar

Marzec 17, 2012, 22:22:20
Odpowiedź #24
Nawet kropla ON w benzynie wpływa szkodliwie na silnik bezynowy.
Już lepiej dolej ON i pomału dodawaj tą mieszaninę do diesla.
Najlepiej zimą. Stara szkoła mówi żeby dodawać benzyny do  diesla przy niskich temperaturach ale nie więcej niż 25%.

Marzec 17, 2012, 22:57:28
Odpowiedź #25
  • ***
  • Wiadomości: 182
Nawet kropla ON w benzynie wpływa szkodliwie na silnik bezynowy.
Już lepiej dolej ON i pomału dodawaj tą mieszaninę do diesla.
Najlepiej zimą. Stara szkoła mówi żeby dodawać benzyny do  diesla przy niskich temperaturach ale nie więcej niż 25%.

no właśnie opinie są raczej odmienne, że benzyna w dieslu uszkodzi pompę wtryskową [jeśli będzie jej więcej niz powiedzmy 5%]

co może zepsuć ropa w gaźnikowym dwusuwie do którego i tak leje się olej [czyli coś "cięższego" , gęstszego niż ropa]?

Marzec 18, 2012, 21:25:21
Odpowiedź #26
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 693
  • Brójce lub.
  • Akwen: Bałtyk
I tu kolego nie masz racji , we wszystkich autach produkcji Niemieckiej z lat 80 w instrukcjach obsługi  było pisane że przy temp. poniżej -20c zalecane dodawanie benzyny i to nawet do 30-40% ( mogę mylić się o kilka % ) osobiście miałem forda sierre 2,3d , wv golf II 1,6d, gdzie była cała tablica ile benzyny dodawać do ON , w książkach dedukowanych tym modelom " naprawiam sam " tez z resztą tabliczka taka była  ;)
biała z szarym silnikiem i granatowa z czarnym

Marzec 26, 2012, 22:31:42
Odpowiedź #27
  • ***
  • Wiadomości: 182
Wiem, że się dolewa benzyny do ON w zimie [raczej w granicach 5% jesli nie chce się uszkodzić auta, wyjątki pomijam]

oczekuję raczej opinii co może zepsuć ropa w mieszance do dwusuwa, w proporcji powiedzmy 25%,

czy może zejść jeszcze niżej, do 15 %, 10%?

Marzec 26, 2012, 22:54:24
Odpowiedź #28
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 693
  • Brójce lub.
  • Akwen: Bałtyk
Za czasów nie pamiętnych , jak byłem jeszcze baaaardzo młodym i bawiłem się w mechaniczne zabawki typu motorki 49m3 i jak to bywało w tam te czasy był problem z benzyną , a ropy wiadrami miałem , no to robiłem takie właśnie experimenty  ::) , lałem do mieszanki dodatkowo olej napędowy ,  doprowadzałem do takiej proporcji że jak zgasisz to już nie zapalił , zalewał świecy . Dużo tego dolewałem , zwiększałem kompresje było minimalnie lepiej . Generalnie żaden z silników nie zatarł się , ale nie lałem olej typu mixol , a taki od silników dieslowskich z kolei ( wyższa temp. spalania lepsze smarowanie ) . Ropa była dolewana w zastępstwie benzyny na pewno więcej niż 30% , trochu dymiło . Nie sądzę że można uszkodzić zwykły silniczek 2-t dolewając ropy ( pomijając silniki wysokoobrotowe i sprawy ekologiczne ) .
biała z szarym silnikiem i granatowa z czarnym

Czerwiec 29, 2012, 08:16:05
Odpowiedź #29
  • **
  • Wiadomości: 36
    • wrocław
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Co sądzicie o tym oleju , a może warto go wypróbować na pewno jest tańszy ale to nie znaczy że może być gorszy !!!!!!!!!!!!!
Często jeden produkt jest sprzedawany pod kilkoma markami tylko te reklamowane są 2 razy droższe .
Olej silnikowy dla FORDa  robi MOBLI 1 i jest tańszy .     
Mają też przekładniowy w dobrej cenie . Poszukam i dam w nowym wątku .

Olej do silników dwusuwowych Supersyntet 1 l

Wysokowydajny olej do silników dwusuwowych, który spełnia normy ochrony środowiska!

Oparty na syntetycznym oleju do silników dwusuwowych, spełnia wymagania normy TC-W3. Do silników o dużych poborach mocy. Utrzymuje w czystości świece zapłonowe i komorę spalania. Chroni przed zatarciem cylindra, smaruje nawet przy wysokich temperaturach i dużym mrozie. Do zmieszania z benzyną lub smarowania oddzielnego. Pojemność: 1 l. 
Nr art.: 624025
Zawiera VAT
34 zł
www.jula.pl

A JAKIE WY STOSUJECIE OLEJE !!!  NIE WLICZAJĄC QUICKSILVER
Może zawracam wam D........... , ale każda opinia jest zdrowa .
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2012, 09:15:12 wysłana przez jab75 »