Autor Wątek: Olej do silników 2T  (Przeczytany 83832 razy)

Sierpień 17, 2015, 23:29:41
Odpowiedź #150
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4877
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
I czy jak przejdę to nie wypłuka mi on silnika?

Jakby zrobić forumowy konkurs na "złote usta" to miałbyś duże szanse...  ;D ;D ;D

Olej ma spełniać norme  TCW-3, i to jest najważniejsze. ..
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Sierpień 17, 2015, 23:42:46
Odpowiedź #151
  • *****
  • Wiadomości: 2347
  • Akwen: Wody lokalne
ja teraz leję XD100 wszędzie gdzie się nadaje  ;D
Nawet do mojej kosy spalinowej, jak koszę to czuję zapach etec-a :))


Sierpień 17, 2015, 23:52:00
Odpowiedź #152
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4877
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
75 złotych za litr to trochę przesada, ale kto bogatemu zabroni.. ;)

Ja mam za ta cene 3 litry Castrola.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Październik 02, 2017, 22:00:27
Odpowiedź #153
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 15
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Wody lokalne

Październik 02, 2017, 22:34:48
Odpowiedź #154
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4877
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Ja go używam od paru sezonów. Nie mam żadnych problemów.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Październik 24, 2017, 20:04:45
Odpowiedź #155
  • **
  • Wiadomości: 42
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Castrol AQUA RACE 2T nie spełnia normy TC-W3.

Zauważyłem na swoim silniku że olej TC-W3 na wydechu zostawia suchy biały popiół. Klasyczny olej do dwusuwów (TC) zostawia czarny tłusty osad. Który lepiej smaruje?
Silniki zaburtowe są mało wysilone, najważniejsze żeby olej był, we właściwej proporcji. I sprawne chłodzenie.

Październik 25, 2017, 08:38:29
Odpowiedź #156
,,...Silniki zaburtowe są mało wysilone..." - ciekawa teoria.
To tak jakbyś powiedział, że silniki rajdowe są mniej wysilone niż te seryjne.

A co do normy TCW to nie o smarność w niej idzie.
Silnik ma gdzieś normę TCW. Ma mieć smarowanie, olej, który się dobrze spala i jak najniższą zawartość popiołu przy spalaniu.

Październik 25, 2017, 17:57:37
Odpowiedź #157
  • **
  • Wiadomości: 42
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Mam silnik 2t o pojemności ~290cm3 i mocy 15 koni. W motocrossie jednocylindrowe silniki 250 cm3 zbliżają się do 60 KM. Moc 15 koni w cywilnych jednośladach to klasa lepszych 125.
Dzisiejsze najnowocześniejsze zaburtowe 100 konne silniki mają ~1800 cm3, to osiągi samochodowych silników z lat 70tych.

Październik 25, 2017, 18:17:17
Odpowiedź #158
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4877
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Nie bierzesz w ogole pod uwagę ze nie mamy skrzyni biegów...siły trzeba sporo więcej. .. ::)
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Październik 27, 2017, 00:22:29
Odpowiedź #159
  • **
  • Wiadomości: 42
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Za skrzynię robi nam poślizg śruby w wodzie. Gdy damy za dużo gazu na małej prędkości to woda "gotuje" się za rufą.
Siła napędowa wynika z mocy silnika i parametrów śruby.
Podstawowa jednostka wysilenia silnika to "moc z litra". W silnikach zaburtowych (i stacjonarnych) priorytetem jest trwałość, niezawodność , odporność na chwilowe zaniki chłodzenia, a nie jak największa moc. Co innego skutery wodne. Chyba dlatego 2t skuterów nie smaruje się olejami klasy TC-W3.

Październik 27, 2017, 08:00:22
Odpowiedź #160
Ta moc z litra chyba Ci się pomyliła z momentem obrotowym. Moment obrotowy to pojemność silnika.
W silnikach marine właśnie ten wskaźnik liczy się najbardziej. Jeżeli łódź ma problemy z wejściem w ślizg to znak, że brakuje mu momentu obrotowego ( uciągu na śrubie). ,,Bzyk" o małej pojemności ale dużej mocy ( kręconej obrotami silnika) przy cięższych kadłubach, nie wiem jak by się natężał to i tak nie da rady ( taki to ciężar  ;)  ) .
Przykład: silnik DE-25 (poj.350ccm moc 17,5KM) i silnik Wichr 25 (poj450. moc 25KM) na takiej samej łodzi, prędkości osiągają takie same. Ale już wejście w ślizg przy silniku DE-25 trwa dłużej niż przy Wichrze. Dopakowanie kilku osób na pokład zmienia drastycznie osiągi na korzyść wichra.
To tak w skrócie.
« Ostatnia zmiana: Październik 27, 2017, 08:13:43 wysłana przez mikijet »

Październik 27, 2017, 10:11:26
Odpowiedź #161
  • *****
  • Wiadomości: 961
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Taaaak rzeczywiście silniki zaburtowe nie są wysilone hahaha

Verado 400R to 400 koni z pojemności 2,6 litra ( który samochód to potrafi ? ) - tak wiem, że to 4T
Osobiście na verado zrobiłem koło 150 mth i nie ma żadnych problemów
Mercury XR2 Magnum to 200 koni z 2 litrów i przy okazji kompresja w okolicach 13:1
Ten silnik miałem 3 sezony, bez problemu
To tylko 2 z wielu przykładów

Uślizg śruby robi za skrzynie biegów? Ciekawe

To co w tym wypadku jest problemem to opór wody.
Proponuje do samochodu z silnikiem 1,6 przypiąć przyczepę o masie 2 ton i jechać przez 2 godzine pod góre cały czas na 5000-6000 rpm
To i tak nie będzie takie obciążenie jaki ma silnik na motorówce

Co to oleju do 2T?
Castrol 2t AquaRace mi średnio podchodził. Był za gęsty i zatykał mi dysze w gaźnikach.
Ale mówię tu o silniku XR2 który był bardzo wrażliwy na wszystkie czynniki zewnętrzne
Normalnie używałem Castrol 2T do motocykli crossowych ( nie pamiętam nazwy ) i był bardzo ok

Co do motocrossu / enduro to tak samo jak w samochodzie. Nie idziesz ciągle na pełnym ogniu.
Nawet w wyścigu ( ścigałem się w CrossCountry i Enduro )
Masz ogień ale przed zakrętem zwalniasz, jak wjeżdzasz pod gore to masz ogień ale przed szczytem zwalniasz, na upsach zwalniasz itd.
Silnik nie jest odkręcony non-stop jak na motorówce. Czasem schodzi z obrotów. Poza tym popycha maszynę o masie 85-115 kg plus jeździec. Łódź jest trochę cięższa i powtarzam ma dużo większe opory

Dla porównania w tego rocznym Cowes-Torquay-Cowes była taka pogoda, że przez cały czas miałem manetkę przesuniętą do przodu. Mój throttleman w pewnym momencie puścił manetki i pisał smsy podczas wyścigu haha. Płaska woda i delikatnie ponad 300 km do zrobienia. W sumie 2godz 52min silnik kręcił się na 7000 rpm popychając maszynę ważącą na starcie ponad 4000 kg

Listopad 05, 2017, 20:19:32
Odpowiedź #162
  • ***
  • Wiadomości: 147
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Opór wody?
No to nie jest liniowe zjawisko.
Każdy dobrze to zna: do wejscia w slizg i w slizgu to dwie różne bajki
A potem to nie opór wody odgrywa rolę tylko fakt że łódki chcą latać i tyle.
I - w pełni się zgadzam że typowe silniki są niewysilone.
Inaczej trudno wytłumaczyć pływanie na 30 czy 40 letnich silnikach
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)