Skocz do zawartości

Olej do silników 2T


fasola
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 202
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Mój znajomy już 3 czy 4 sezon plywa na orlenowskim TCW3 i bardzo sobie chwali, tani i łatwo dostępny. Ja 2 sezony pływałem na castrolu, zeszły sezon na quiksilverze. Różnic w pracy silnika nie widzę, może mechanik po obejrzeniu cylindrów mógłby coś więcej powiedzieć ale to są chyba marginalne różnice. Ważne aby olej miał symbol TCW3, w tym sezonie racji cen paliw pewnie kupię tańszy olej, żeby wystarczyło na więcej paliwa :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orlenowski olej wlałem jeden raz. Miałem w baku około 120 litrów mieszanki. Dodałem 2 litry Orlen Oil i 70 litrów paliwa. Ledwo dopłynąłem do domu. Świece do wyrzucenia, gaźniki do czyszczenia. Bardzo polecam :-)))

 

Do silników gaźnikowych szczerze polecam motocyklowy Castrol Racing 2T. Nie jest tani ale jest naprawde super (do nabycia np. na stacji BP) Przez cały sezon nigdy na tym oleju nie czyściłem dysz ani nie miałem problemów ze świecami. Silniki motocyklowe chodzą na tym po 11-12 tyś obrotów i jest git więc do silników Outboard też jest ok :-) Co prawda nie ma TCW-3 ale mnie to akurat mało interesuje

 

Jeśli chodzi o nowsze silniki to tylko olej dedykowany !!! Jeśli masz takiego E-teca to wlewasz mu XD-100 bądź XD-50 i ustawiasz odpowiedni olej w komputerze.

W tych silnikach dochodzi do smarowania nawet 1:200 więc olej musi być taki jaki jest zaprogramowany.

 

Ja do XR-2 lałem 1:40 przy turystycznym pływaniu i 1:32 przy wyścigach. No ale ten silnik akurat tego wymagał

 

Pozdrawiam

Mike

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orlenowski olej wlałem jeden raz. Miałem w baku około 120 litrów mieszanki. Dodałem 2 litry Orlen Oil i 70 litrów paliwa. Ledwo dopłynąłem do domu. Świece do wyrzucenia, gaźniki do czyszczenia. Bardzo polecam :-)))

 

Hmm jak widac ile ludzi tyle opinii :) Moze to też kwestia typu silnika, starsze konstrukcję podejrzewam, że są mniej wymagające i mniej wrażliwe na słabszy olej. Silnik, w którym orlenowski platinum dobrze się spisuje to Tohatsu 50km z dozownikiem.

W każdym razie Twój przypadek rzuca duży cień na ten olej i każdy powinien się dobrze zastanowić. Ja w takim razie pewnie będę wybierał między quiksilverem, a castrolem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie większość olejów do 2T nadaję się do wielu typów silników zaburtowych. Jeśli jednak producent jednostki napędowej coś zaleca ,to nie robi tego bezpodstawnie. Skoro skonstruował silnik to wie też jakie komponenty dodać do podstawowych składników aby optymalnie zabezpieczyć swój wyrób.

Nie dowiem się pewnie jak inny olej wpłynąłby na zużycie cylindrów ,wału ,łożysk ale wiem że nie zaryzykuję wymiany 6 szt świec a 90pln   

o wtryskiwaczach już nawet nie wspomnę ,tylko po to by zaoszczędzić na oleju.

Poza tym  o ewentualnej usterce nie dowiem się na przystani ,tylko w najmniej odpowiednim momencie ,czyli na wodzie a jak szczęście dopisze to wtedy akurat zerwie się wiatr i zacznie padać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do nowszych typów olej dedykowany to rzecz wiadoma.Bardziej interesuje mnie zastosowanie oleju w starszych silnikach.Lata 90 są u nas jeszcze popularne nie wspomne że jest też sporo jednostek z 70-80lat.Nie moge jakoś znaleść informacji jaki ma byc olej do takich jednostek syntetyk? połsyntetyk czy minerał ?? W zeszłym sezonie wypływałem ok.50L paliwka z najtańszym olejem do 2T  jakies 12 zeta :) bo innego nie było , a potrzebowałem jakis olej na szybko.Silniczek był to Evinrude 9.9 z 94r i nie zanotowałem żadnych problemów  ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że do starszych modeli szczególnie gaźnikowych to naprawdę wystarczy minerał. Kolega przez ostatnie 5 lat lał nasz najtańszy olej do 2t. Ma 4 różne silniki , i z żadnym nie miał problemu ,nawet do świec nie zaglądał.

Poza tym od lat 80-90 technologia produkcji oleju też się pewnie zmieniła i teraz ten tani olej jest pewnie o niebo lepszy niż jakiś ' moxol' z przed lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/ipone-truskawkowy-olej-do-mieszanki-off-road-2t-i2054636234.html mała ciekawostka jesli komuś nie odpowiada zapach spalin 2T ciekaw jestem jak pachnie na wodzie  ;) choc cena troszke wygórowana

 

Pachnie tak samo.

Marcink ma rację! Tyle opinii ilu użytkowników.

Jadnak jeśli mogę cokolwiek zaproponować, to nawet do starych silników

lałbym lepszy olej, ten biodegradowalny najlepiej.

Nasze wody i tak nie są zbyt czyste więc robić dodatkowy śmietnik w przypadku wycieków

których nie sposób uniknąć w 2T nie jest zbyt dobrym pomysłem aby oszczędzić kilka zetów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie pływałem dopiero jeden sezon na wichrze więc jego poiłem mixolem....

...ale w autach(a z nimi "pracuję" od daaawna) stosuję castrole-mam do nich pełne przekonanie po dłuższej eksploatacji kilku aut.

 

Do nowego silnika na pewno będę wlewał Castrol Auta Race 2T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do starych gaźnikowych silników stosowałem różne oleje TCW-3 - Statoil Aquaway, Orlen Boat, Castrol Outboard 2T. Nie odnotowałem żadnych problemów.

Do aktualnego stosuję Castrola Aqua Race 2T i jestem zadowolony  :)

 

http://www.castrol.com/liveassets/bp_internet/castrol/castrol_poland/STAGING/local_assets/images/products/aqua_race_2t_1l_pl_105x250.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/ipone-truskawkowy-olej-do-mieszanki-off-road-2t-i2054636234.html mała ciekawostka jesli komuś nie odpowiada zapach spalin 2T ciekaw jestem jak pachnie na wodzie  ;) choc cena troszke wygórowana

 

Używałem go w motocyklu enduro. Najlepszy olej jaki kiedykolwiek miałem. Silnik pracuje równo, jest dużo cichszy a o zapachu już nie wspomne. Bajka poprostu. Niestety ja go jeszcze kupowałem po 80 złotych za litr i o ile nie był to duży problem w silniku 200 ccm to w czymś co pali 90 l/h przy mieszance 1:32 to troszke za drogi był

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

a ja zapytam tak nieco obok tematu - przypadkowo ;) [a raczej omyłkowo] dysponuje kilkudziesięcioma litrami mieszanki ON/ benzyna [pół na pół]  - można ją uszlachetnić ON i lać do diesela, albo uszlachetnić benzyną i lać do 2T , wydaje mi się, żę 2T zniesie to lepiej

 

jak sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką miksturę do diesla wlałbym w ostateczności, i to do jakiegoś starego. Uszlachetniłbym ją także niewielką dawką oleju do dwusuwu coby zniwelować "suchość" benzyny. Natomiast do zwykłego , gaźnikowego  dwusuwu lałbym bezstresowo ale przygotowałbym się może na nieco utrudniony start na zimno i ewentualne mostkowanie świec tzw. kozy. Swego czasu jak jeszcze benzyna była na kartki to motorynki latały na rozpuszczalnikach i wszelkich innych palnych płynach tylko mieszanka z olejem była bogatsza  :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może do kosiarki...Teraz inne czasy,wszystko jest,wystarczy mieć kasę.Teraz jakbym miał taką miksturę pewnie posłużyłaby za podpałkę do kozy ale kiedyś...lub w innej sytuacji materialnej.Czasem jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...