fasola Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Witam zastanawiam się jakie macie doświadczenia z olejami do silników 2T? Sporo w naszym kraju starszych silniczków i nowych (e-tec) i każdy potrzebuje oleju a wybór jest spory.Czekam na opinie i sugestie przy podziale na starsze i nowsze silniki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Ja do starszego silnika leję "nowszy" olej. Niekoniecznie ten dedykowany do zaburtowców i o dziwo nic się psuje ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Ja zacząłem od dedykowanego i tak już zostanie ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Moje silniki zawsze chciały olej TCW3. Znalazłem taki Orlenowski i taki używałem. Stosunkowo tani i na stacji za rogiem. Pozatym zdał egzamin. Żadnych awarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 Mój znajomy już 3 czy 4 sezon plywa na orlenowskim TCW3 i bardzo sobie chwali, tani i łatwo dostępny. Ja 2 sezony pływałem na castrolu, zeszły sezon na quiksilverze. Różnic w pracy silnika nie widzę, może mechanik po obejrzeniu cylindrów mógłby coś więcej powiedzieć ale to są chyba marginalne różnice. Ważne aby olej miał symbol TCW3, w tym sezonie racji cen paliw pewnie kupię tańszy olej, żeby wystarczyło na więcej paliwa :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fasola Opublikowano 31 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 Ja do starszego silnika leję "nowszy" olej. Niekoniecznie ten dedykowany do zaburtowców i o dziwo nic się psuje ;) Zibi co lejesz pochwal sie:) i jak wyglada sprawa z nagarem na świecach ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 Orlenowski olej wlałem jeden raz. Miałem w baku około 120 litrów mieszanki. Dodałem 2 litry Orlen Oil i 70 litrów paliwa. Ledwo dopłynąłem do domu. Świece do wyrzucenia, gaźniki do czyszczenia. Bardzo polecam :-))) Do silników gaźnikowych szczerze polecam motocyklowy Castrol Racing 2T. Nie jest tani ale jest naprawde super (do nabycia np. na stacji BP) Przez cały sezon nigdy na tym oleju nie czyściłem dysz ani nie miałem problemów ze świecami. Silniki motocyklowe chodzą na tym po 11-12 tyś obrotów i jest git więc do silników Outboard też jest ok :-) Co prawda nie ma TCW-3 ale mnie to akurat mało interesuje Jeśli chodzi o nowsze silniki to tylko olej dedykowany !!! Jeśli masz takiego E-teca to wlewasz mu XD-100 bądź XD-50 i ustawiasz odpowiedni olej w komputerze. W tych silnikach dochodzi do smarowania nawet 1:200 więc olej musi być taki jaki jest zaprogramowany. Ja do XR-2 lałem 1:40 przy turystycznym pływaniu i 1:32 przy wyścigach. No ale ten silnik akurat tego wymagał Pozdrawiam Mike Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Orlenowski olej wlałem jeden raz. Miałem w baku około 120 litrów mieszanki. Dodałem 2 litry Orlen Oil i 70 litrów paliwa. Ledwo dopłynąłem do domu. Świece do wyrzucenia, gaźniki do czyszczenia. Bardzo polecam :-))) Hmm jak widac ile ludzi tyle opinii :) Moze to też kwestia typu silnika, starsze konstrukcję podejrzewam, że są mniej wymagające i mniej wrażliwe na słabszy olej. Silnik, w którym orlenowski platinum dobrze się spisuje to Tohatsu 50km z dozownikiem. W każdym razie Twój przypadek rzuca duży cień na ten olej i każdy powinien się dobrze zastanowić. Ja w takim razie pewnie będę wybierał między quiksilverem, a castrolem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Mój silnik był z 1993 roku. Problem polegał na tym, że miał kompresje około 15:1 ( i to nie był diesel >:D ) i żaden orlen czy inny wynalazek to tak nie bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Pewnie większość olejów do 2T nadaję się do wielu typów silników zaburtowych. Jeśli jednak producent jednostki napędowej coś zaleca ,to nie robi tego bezpodstawnie. Skoro skonstruował silnik to wie też jakie komponenty dodać do podstawowych składników aby optymalnie zabezpieczyć swój wyrób. Nie dowiem się pewnie jak inny olej wpłynąłby na zużycie cylindrów ,wału ,łożysk ale wiem że nie zaryzykuję wymiany 6 szt świec a 90pln o wtryskiwaczach już nawet nie wspomnę ,tylko po to by zaoszczędzić na oleju. Poza tym o ewentualnej usterce nie dowiem się na przystani ,tylko w najmniej odpowiednim momencie ,czyli na wodzie a jak szczęście dopisze to wtedy akurat zerwie się wiatr i zacznie padać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fasola Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 do nowszych typów olej dedykowany to rzecz wiadoma.Bardziej interesuje mnie zastosowanie oleju w starszych silnikach.Lata 90 są u nas jeszcze popularne nie wspomne że jest też sporo jednostek z 70-80lat.Nie moge jakoś znaleść informacji jaki ma byc olej do takich jednostek syntetyk? połsyntetyk czy minerał ?? W zeszłym sezonie wypływałem ok.50L paliwka z najtańszym olejem do 2T jakies 12 zeta :) bo innego nie było , a potrzebowałem jakis olej na szybko.Silniczek był to Evinrude 9.9 z 94r i nie zanotowałem żadnych problemów ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Myślę że do starszych modeli szczególnie gaźnikowych to naprawdę wystarczy minerał. Kolega przez ostatnie 5 lat lał nasz najtańszy olej do 2t. Ma 4 różne silniki , i z żadnym nie miał problemu ,nawet do świec nie zaglądał. Poza tym od lat 80-90 technologia produkcji oleju też się pewnie zmieniła i teraz ten tani olej jest pewnie o niebo lepszy niż jakiś ' moxol' z przed lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fasola Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 http://allegro.pl/ipone-truskawkowy-olej-do-mieszanki-off-road-2t-i2054636234.html mała ciekawostka jesli komuś nie odpowiada zapach spalin 2T ciekaw jestem jak pachnie na wodzie ;) choc cena troszke wygórowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 http://allegro.pl/ipone-truskawkowy-olej-do-mieszanki-off-road-2t-i2054636234.html mała ciekawostka jesli komuś nie odpowiada zapach spalin 2T ciekaw jestem jak pachnie na wodzie ;) choc cena troszke wygórowana Pachnie tak samo. Marcink ma rację! Tyle opinii ilu użytkowników. Jadnak jeśli mogę cokolwiek zaproponować, to nawet do starych silników lałbym lepszy olej, ten biodegradowalny najlepiej. Nasze wody i tak nie są zbyt czyste więc robić dodatkowy śmietnik w przypadku wycieków których nie sposób uniknąć w 2T nie jest zbyt dobrym pomysłem aby oszczędzić kilka zetów! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Wprawdzie pływałem dopiero jeden sezon na wichrze więc jego poiłem mixolem.... ...ale w autach(a z nimi "pracuję" od daaawna) stosuję castrole-mam do nich pełne przekonanie po dłuższej eksploatacji kilku aut. Do nowego silnika na pewno będę wlewał Castrol Auta Race 2T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Do starych gaźnikowych silników stosowałem różne oleje TCW-3 - Statoil Aquaway, Orlen Boat, Castrol Outboard 2T. Nie odnotowałem żadnych problemów. Do aktualnego stosuję Castrola Aqua Race 2T i jestem zadowolony :) http://www.castrol.com/liveassets/bp_internet/castrol/castrol_poland/STAGING/local_assets/images/products/aqua_race_2t_1l_pl_105x250.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 http://allegro.pl/ipone-truskawkowy-olej-do-mieszanki-off-road-2t-i2054636234.html mała ciekawostka jesli komuś nie odpowiada zapach spalin 2T ciekaw jestem jak pachnie na wodzie ;) choc cena troszke wygórowana Używałem go w motocyklu enduro. Najlepszy olej jaki kiedykolwiek miałem. Silnik pracuje równo, jest dużo cichszy a o zapachu już nie wspomne. Bajka poprostu. Niestety ja go jeszcze kupowałem po 80 złotych za litr i o ile nie był to duży problem w silniku 200 ccm to w czymś co pali 90 l/h przy mieszance 1:32 to troszke za drogi był Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozi Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 a ja zapytam tak nieco obok tematu - przypadkowo ;) [a raczej omyłkowo] dysponuje kilkudziesięcioma litrami mieszanki ON/ benzyna [pół na pół] - można ją uszlachetnić ON i lać do diesela, albo uszlachetnić benzyną i lać do 2T , wydaje mi się, żę 2T zniesie to lepiej jak sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Taką miksturę do diesla wlałbym w ostateczności, i to do jakiegoś starego. Uszlachetniłbym ją także niewielką dawką oleju do dwusuwu coby zniwelować "suchość" benzyny. Natomiast do zwykłego , gaźnikowego dwusuwu lałbym bezstresowo ale przygotowałbym się może na nieco utrudniony start na zimno i ewentualne mostkowanie świec tzw. kozy. Swego czasu jak jeszcze benzyna była na kartki to motorynki latały na rozpuszczalnikach i wszelkich innych palnych płynach tylko mieszanka z olejem była bogatsza :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozi Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Jako że to sucha benzyna zmieszana z tłustą ropą (a nie z jeszcze suchszym rozpuszczalnikiem) to zakładam, że mógłbym zmniejszyć dawke oleju do dwusuwa [ale tez zamierzam dodać jeszcze benzyny, tak żeby mieć może 1/4 ropy w mieszance] , hm ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Masz dobrego pomysła :P. Im więcej benzyny w tym koktajlu tym lepiej jeśli ma być spalony w benzynowym dwusuwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Niezłe kombinacje. Ciekawe Stercik czy wlał byś to g...o do swojego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Może do kosiarki...Teraz inne czasy,wszystko jest,wystarczy mieć kasę.Teraz jakbym miał taką miksturę pewnie posłużyłaby za podpałkę do kozy ale kiedyś...lub w innej sytuacji materialnej.Czasem jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Ja bym to poświęcił na rozpalenie dużego ogniska w deszczowy dzień :D :D :D :D A jak bym nie miał kasy to tym bardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Nawet kropla ON w benzynie wpływa szkodliwie na silnik bezynowy. Już lepiej dolej ON i pomału dodawaj tą mieszaninę do diesla. Najlepiej zimą. Stara szkoła mówi żeby dodawać benzyny do diesla przy niskich temperaturach ale nie więcej niż 25%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.