Autor Wątek: Olej do silników 2T  (Przeczytany 80135 razy)

Styczeń 30, 2012, 18:58:15
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 103
    • Bieruń
  • Akwen: Wisła górna
Witam zastanawiam się jakie macie doświadczenia z olejami do silników 2T? Sporo w naszym kraju starszych silniczków i nowych (e-tec) i każdy potrzebuje oleju a wybór jest spory.Czekam na opinie i sugestie przy podziale na starsze i nowsze silniki  ;)
Nouva Jolly The Rider 465 & Evinrude VRO 50

Styczeń 30, 2012, 19:09:44
Odpowiedź #1
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3034
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Ja do starszego silnika leję "nowszy" olej.

Niekoniecznie ten dedykowany do zaburtowców i o dziwo nic się psuje  ;)

Styczeń 30, 2012, 21:01:27
Odpowiedź #2
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1985
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Ja zacząłem od dedykowanego i tak już zostanie ;D
Pozdrawiam Lewar

Styczeń 30, 2012, 21:13:22
Odpowiedź #3
  • Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 599
  • http://instagram.com/stercikpiotr
    • Świnoujście
  • Akwen: Wody lokalne
Moje silniki zawsze chciały olej TCW3. Znalazłem taki Orlenowski i taki używałem. Stosunkowo tani i na stacji za rogiem. Pozatym zdał egzamin. Żadnych awarii.
Piotrek - Cortina 480 Pilot + Yamaha F50

Styczeń 31, 2012, 09:42:55
Odpowiedź #4
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 722
  • Starszy Sternik Motorowodny
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Mój znajomy już 3 czy 4 sezon plywa na orlenowskim TCW3 i bardzo sobie chwali, tani i łatwo dostępny. Ja 2 sezony pływałem na castrolu, zeszły sezon na quiksilverze. Różnic w pracy silnika nie widzę, może mechanik po obejrzeniu cylindrów mógłby coś więcej powiedzieć ale to są chyba marginalne różnice. Ważne aby olej miał symbol TCW3, w tym sezonie racji cen paliw pewnie kupię tańszy olej, żeby wystarczyło na więcej paliwa :)
Marcin.

Tige PRE2000i SLM COMP 5.7 V8 260KM DirectDrive

Styczeń 31, 2012, 15:15:21
Odpowiedź #5
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 103
    • Bieruń
  • Akwen: Wisła górna
Ja do starszego silnika leję "nowszy" olej.

Niekoniecznie ten dedykowany do zaburtowców i o dziwo nic się psuje  ;)
Zibi co lejesz pochwal sie:) i jak wyglada sprawa z nagarem na świecach ??
Nouva Jolly The Rider 465 & Evinrude VRO 50

Luty 01, 2012, 00:01:38
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 892
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Orlenowski olej wlałem jeden raz. Miałem w baku około 120 litrów mieszanki. Dodałem 2 litry Orlen Oil i 70 litrów paliwa. Ledwo dopłynąłem do domu. Świece do wyrzucenia, gaźniki do czyszczenia. Bardzo polecam :-)))

Do silników gaźnikowych szczerze polecam motocyklowy Castrol Racing 2T. Nie jest tani ale jest naprawde super (do nabycia np. na stacji BP) Przez cały sezon nigdy na tym oleju nie czyściłem dysz ani nie miałem problemów ze świecami. Silniki motocyklowe chodzą na tym po 11-12 tyś obrotów i jest git więc do silników Outboard też jest ok :-) Co prawda nie ma TCW-3 ale mnie to akurat mało interesuje

Jeśli chodzi o nowsze silniki to tylko olej dedykowany !!! Jeśli masz takiego E-teca to wlewasz mu XD-100 bądź XD-50 i ustawiasz odpowiedni olej w komputerze.
W tych silnikach dochodzi do smarowania nawet 1:200 więc olej musi być taki jaki jest zaprogramowany.

Ja do XR-2 lałem 1:40 przy turystycznym pływaniu i 1:32 przy wyścigach. No ale ten silnik akurat tego wymagał

Pozdrawiam
Mike

Luty 01, 2012, 11:18:37
Odpowiedź #7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 722
  • Starszy Sternik Motorowodny
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Orlenowski olej wlałem jeden raz. Miałem w baku około 120 litrów mieszanki. Dodałem 2 litry Orlen Oil i 70 litrów paliwa. Ledwo dopłynąłem do domu. Świece do wyrzucenia, gaźniki do czyszczenia. Bardzo polecam :-)))

Hmm jak widac ile ludzi tyle opinii :) Moze to też kwestia typu silnika, starsze konstrukcję podejrzewam, że są mniej wymagające i mniej wrażliwe na słabszy olej. Silnik, w którym orlenowski platinum dobrze się spisuje to Tohatsu 50km z dozownikiem.
W każdym razie Twój przypadek rzuca duży cień na ten olej i każdy powinien się dobrze zastanowić. Ja w takim razie pewnie będę wybierał między quiksilverem, a castrolem.
Marcin.

Tige PRE2000i SLM COMP 5.7 V8 260KM DirectDrive

Luty 01, 2012, 13:45:55
Odpowiedź #8
  • *****
  • Wiadomości: 892
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Mój silnik był z 1993 roku.
Problem polegał na tym, że miał kompresje około 15:1 ( i to nie był diesel  >:D ) i żaden orlen czy inny wynalazek to tak nie bardzo

Luty 01, 2012, 14:38:19
Odpowiedź #9
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1985
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Pewnie większość olejów do 2T nadaję się do wielu typów silników zaburtowych. Jeśli jednak producent jednostki napędowej coś zaleca ,to nie robi tego bezpodstawnie. Skoro skonstruował silnik to wie też jakie komponenty dodać do podstawowych składników aby optymalnie zabezpieczyć swój wyrób.
Nie dowiem się pewnie jak inny olej wpłynąłby na zużycie cylindrów ,wału ,łożysk ale wiem że nie zaryzykuję wymiany 6 szt świec a 90pln     
 o wtryskiwaczach już nawet nie wspomnę ,tylko po to by zaoszczędzić na oleju.
Poza tym  o ewentualnej usterce nie dowiem się na przystani ,tylko w najmniej odpowiednim momencie ,czyli na wodzie a jak szczęście dopisze to wtedy akurat zerwie się wiatr i zacznie padać.
Pozdrawiam Lewar

Luty 01, 2012, 18:02:48
Odpowiedź #10
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 103
    • Bieruń
  • Akwen: Wisła górna
do nowszych typów olej dedykowany to rzecz wiadoma.Bardziej interesuje mnie zastosowanie oleju w starszych silnikach.Lata 90 są u nas jeszcze popularne nie wspomne że jest też sporo jednostek z 70-80lat.Nie moge jakoś znaleść informacji jaki ma byc olej do takich jednostek syntetyk? połsyntetyk czy minerał ?? W zeszłym sezonie wypływałem ok.50L paliwka z najtańszym olejem do 2T  jakies 12 zeta :) bo innego nie było , a potrzebowałem jakis olej na szybko.Silniczek był to Evinrude 9.9 z 94r i nie zanotowałem żadnych problemów  ;)
Nouva Jolly The Rider 465 & Evinrude VRO 50

Luty 01, 2012, 18:12:16
Odpowiedź #11
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1985
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Myślę że do starszych modeli szczególnie gaźnikowych to naprawdę wystarczy minerał. Kolega przez ostatnie 5 lat lał nasz najtańszy olej do 2t. Ma 4 różne silniki , i z żadnym nie miał problemu ,nawet do świec nie zaglądał.
Poza tym od lat 80-90 technologia produkcji oleju też się pewnie zmieniła i teraz ten tani olej jest pewnie o niebo lepszy niż jakiś ' moxol' z przed lat.
« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2012, 18:16:51 wysłana przez lewar »
Pozdrawiam Lewar

Luty 01, 2012, 18:24:21
Odpowiedź #12
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 103
    • Bieruń
  • Akwen: Wisła górna
http://allegro.pl/ipone-truskawkowy-olej-do-mieszanki-off-road-2t-i2054636234.html mała ciekawostka jesli komuś nie odpowiada zapach spalin 2T ciekaw jestem jak pachnie na wodzie  ;) choc cena troszke wygórowana
Nouva Jolly The Rider 465 & Evinrude VRO 50

Luty 01, 2012, 18:32:08
Odpowiedź #13
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3034
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
http://allegro.pl/ipone-truskawkowy-olej-do-mieszanki-off-road-2t-i2054636234.html mała ciekawostka jesli komuś nie odpowiada zapach spalin 2T ciekaw jestem jak pachnie na wodzie  ;) choc cena troszke wygórowana

Pachnie tak samo.
Marcink ma rację! Tyle opinii ilu użytkowników.
Jadnak jeśli mogę cokolwiek zaproponować, to nawet do starych silników
lałbym lepszy olej, ten biodegradowalny najlepiej.
Nasze wody i tak nie są zbyt czyste więc robić dodatkowy śmietnik w przypadku wycieków
których nie sposób uniknąć w 2T nie jest zbyt dobrym pomysłem aby oszczędzić kilka zetów!

Luty 01, 2012, 18:55:45
Odpowiedź #14
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1150
  • Morski Sternik Motorowodny
    • Lublin
  • Akwen: Wody lokalne
Wprawdzie pływałem dopiero jeden sezon na wichrze więc jego poiłem mixolem....
...ale w autach(a z nimi "pracuję" od daaawna) stosuję castrole-mam do nich pełne przekonanie po dłuższej eksploatacji kilku aut.

Do nowego silnika na pewno będę wlewał Castrol Auta Race 2T.
Był Łuk + Wichr 30
Jest Seadoo Spark 2up 60HP