Skocz do zawartości

Peugeot Indenor - 41??kW diesel


maverick
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam w swojej "dziurze w wodzie" takowy silnik. Dość popularny jest to silnik w łodziach w Holandii, Danii. Niestety, tych już mocno wiekowych.

Niestety, co i tu wiem od kolegów praktycznie nie ma na temat tych silników żadnych informacji w literaturze fachowej i internecie.

Mnie, np. dotknął problem uszczelniacza wału od strony koła zamachowego i za jakiś czas regulacja luzu zaworów.

Wrzucę zdjęcie tego silnika, może ktoś pozna z jakiego modelu samochodu może on pochodzić, a może będzie wiedział gdzie znajdziemy informacje na ten temat. Znalazłem, że może to być z Peugeota 403, 404, jeepa 2,1...

http://www.bootaccessoiresvinkeveen.nl/media/editor/r/r__480x640_SAM_0390_1.JPG

Nie jestem pewien tez mocy silnika. Holender mówił i upierał się, że ma 70 KM, ale inny człowieczek mówił, że ma nie więcej niz 40 KM i bądź tu mądry...

Pewnie jest ich kilka rodzajów... XDP80, XDP90...

Znalazłem coś fajnego, ale szukam fachowca w okolicach Szczecina...

http://www.proaqua.nl/downloads/peugeot.PDF

Czyli mamy już luzy zaworów i typy silników... Ba, nawet jest 70 KM silnik.

Tylko do czego służy sznurek pleciony, gruby, ciężki, jak teflonowy lub azbestowy...

Znalazłem go wśród części pozostawionych przez poprzedniego właściciela...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także posiadam taki napęd w swoim krążowniku. Przy poszukiwaniu u dr Google danych

kieruję się danymi Peugeot Indenor AS10GU nr 05609289 w jakiejś francuskojęzycznej

dyskusji pokazano dane że to rok produkcji 1976 a moc 62 KM?

Jeżeli ustalicie/ustalimy jakieś bliższe dane proszę dzielmy się w tym wątku.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na motor z peugeota 504 2.1d.Jak porównuje fotki,kształt pokrywy zaworów z uszczelką z katalogu to zdaje się,że to jest właśnie to.Moc też by się zgadzała.

 

http://www.curbsideclassic.com/auto-biography/cars-of-a-lifetime-peugeot-504-diesel-wagon-the-long-slow-trip/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Duży problem z identyfikacją właściwego silnika, jego mocy, itp. Mam numery silnika, ale nie idzie ich dopasować...

Moc od 40 KM do 62 KM... Tez duża rozpiętość.

A w moim olej nie cieknie już. Może jak myłem silnik na lądzie, to mi się zatrzymał syf na tej osłonie koła zamachowego (no, tego pomiędzy blokiem a skrzynią biegów) :)

Dopiero ostre bujanie i temperatura pozwoliły na spłynięcie syfu do zęzy.

Ale na pewno na zimę wyjmę silnik i cały pójdzie do SPA. Gada pięknie, pali bez najmniejszego problemu i o to chodzi. A że nie nie wygląda jak te czerwone na necie :) to mniej ważne.

I tez proponuję wszelkie newsy o tych silnikach tu kontynuować.

Na fotce serducho NEMY. Brzydkie, ale czy tu chodzi o kooooolor?  ;D

 

silniczek.thumb.jpg.21e8527d253cc95ef81bcf12dec433cf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
No to mam problem... Z przekładnią... Może ktoś wyjmował z tego Peugeota przekładnie? Od wału udało mi się odkręcić i pomimo dokręcania wszystkich śrub od strony silnika, osłona koła zamachowego za diabli nie daje się ruszyć, a przekładnią jest do niej przyklejone od strony koła...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest silnik 62 KM, już to zostało potwierdzone. Jest to silnik DTP-70: http://www.proaqua.nl/downloads/peugeot.PDF

Przekładnia powinna być minimum HBW 15, HBW 150 a u mnie założono HBW 10-2R... Po ostygnięciu oleju, przekładnia wróciła do formy i pływa się jak trzeba, ale muszę ją zmienić na "większą".

No i przełożenie powinno być większe, tak dziś mi wytłumaczono. Nie 1:2 tylko większe, nawet do 1:3.

A cieszyłem się, że mam nową przekładnię, szkoda tylko, że nie do tego silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, proszę o radę. Pilnie poszukuję przekładni HBW 15 lub 150. Znalazłem taką z przelozeniem 3:1. Śrubę mam 16 cali. Silnik 4000 rpm max. Czy taka przekładnia ma sens? Czy prawdą jest, że najlepiej dla śruby - efektywność to prędkość obrotowa to ok. 1200 obr/min? Duży wydatek, stad wahania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Aby zamknąć temat informuję, że udało się zakupić właściwą przekładnię. Już po testach, spisuje się rewelacyjnie. Trochę miałem problemów z teoretycznym dopasowaniem parametrów, ale doświadczenie praktyków (niestety w Szczecinie każdy próbował mi oferować sprzęt prosto od producenta za kosmiczną kasę) przyniosło pozytywne rezultaty.

Niestety nie wiem jaki mam skok śruby i czy na pewno jest to 16".

Przekładnia ma teraz 1:2,15 przód.

Optycznie tak, sprawia wrażenie mniejszej niż u innych łodzi mojego typu. Dopiero po sezonie ustalę jej parametry, bo nie wykluczam, że była kiedyś większa. Ze zdjęć tego nie wywnioskuję.

Dwa dni później wyciek z pompy wody... To tez ciekawe przeżycie. Naprawa okazała się prosta i tania. Dwa łożyska japońskie po 15 zł szt., uszczelniacz, silikon, uszczelka własnoręcznie wycięta i najdroższy z tego wszystkiego płyn chłodniczy :) załatwiły sprawę.

Nabieram doświadczenia przy Indenorze :)

Jesienią wyciągam silnik i robię wymianę wszystkiego co się da :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dobry.

Dla tych, którzy posiadają silniki Peugeot Indenor, pragnę podzielić się informacją, iz po wielu poszukiwaniach materiałów serwisowych o tym silniku, udało się ustalić, że w latach '80, peugeot sprzedał swój silnik i od tego czasu występuje on pod nazwą Volvo Penta...

Jest kilka modeli tego samego silnika (blok, pompa wtryskowa i aparatura) wypuszczonych pod nową nazwą Volvo Penta: DTP40, MD21 A,B. Różnią się osprzętem, ale to jest baza Indenora.

W razie czego, posiadam manuale i serwisówki do silnika, które mogą przydać się mechanikom. 

 

A mój silnik wyjęty, uszczelnia się. Najtrudniejsza jest wymiana uszczelnienia ze sznura wołowego... Nawet nie sądziłem, że trzeba bawić się w wyciąganie wału korbowego... Bleee.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 7 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...