Skocz do zawartości

Piszczyk w Manetce


maćko1975
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pisze w imieniu mojego znajomego . Kazał mi sie was zapytac, czy wiecie co mu piszczy w manetce . Chodzi o to ze przy zapalaniu, słychac piszczyk trwający ok 1s. Co najciekawsze to ostatnio wziął i zaczął go czyscic, tyle ze przed tym eksperymentem manetka nie piszczała  i teraz kumpel zaczyna sie zastanawiac czy cos zepsuł czy tez naprawił . Silnik ma Mercurego 60hp, chyba z 2001 czy 2000r.

Z gory dziekuje za pomoc i Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm...to ciekawwe co to było...Zdolny chłopak jest  ;D

 

Pewnie kabelek nie stykał."Piszczyk" ostrzega o nie prawidłowej pracy silnika gdy jest uruchomiony  np.zbyt wysoka temperatura itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie piszczy cały czas jak silnik jest podniesiony jak opuszczę to też tylko przy przekręceniu kluczyka zapiszczy - przynajmniej wiem że działa  ;D ;D ;D

U mnie też przy podniesionym silniku piszczy, odzywa się wtedy "niski stan oleju w dozowniku". Jak przekręcam kluczyk na zimnym silniku zapiszczy na 1s, na ciepłym tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszczyk to kontrola ciśnienia oleju i temperatury silnika , włącza sie gdy którys z tych parametrów jest nieodpowiedni . W moim suzuki df 50 zawsze piszczy po przekreceniu i po 1s cichnie , tak samo mialem w df 25. I powinno piszczeć informujac ze system działa a potem cichnie bo wszystko jest ok - analogicznie jak kontrolki w samochodzie , po przekreceniu kluczyka sie zapalaja a potem gasną:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak do końca  ::) w moim dwusuwie ( olej do pełna w zbiorniku ) piszczy przy podniesionym silniku - jak opuszczę na tyle żeby można było bezpiecznie odpalić ( chłodzenie ) to piszczyk piszczy tylko sekundę po przekręceniu kluczyka - piszczyk to ostrzeżenie przed różnymi zjawiskami które mogą zajść w silniku - w manualu jest to opisane  ;) - a ta sekunda po przekręceniu zapłonu to kontrola czy nasz " sygnalizator " działa  8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 11 miesięcy temu...
Ja kupiłem nówkę manetkę i nie chce zołza piszczeć  >:( Piszczyk na 100% wewnątrz jest. Zapiszczała raz, kiedy silnik zassał "lewe"powietrze, zadławił się i zdechł. Nie piszczy przy włączeniu zapłonu, a powinno. Na forach amerykańskich polecają zmasować jeden z kabelków. Próbowałem i.. dupa. Martwi mnie to, że w przypadku przegrzania, bądź innego problemu nic o tym nie będę wiedział. Chyba założę wskaźnik temperatury. Zostało mi jedno miejsce na "mały" zegar. Myślałem o wskaźniku paliwa, ale w takim wypadku będzie to chyba temperatura.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcink jeśli kiedyś umrze Ci chłodzenie i temperatura skoczy w okolice przegrzania to też zapiszczy  :P

 

Jeszcze nie miałem okazji testowania takiego scenariusza ale dzięki za informację ;) poprzedni stary mercury nie piszczał i 2 cylindry wymagały pomocnej dłoni fachowca :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...