Skocz do zawartości

Podłączenie Smarcraft Mercury 4stroke EFI 2008 50km


michallazuga
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczow. Mam pewien problem posiadam silnik Mercury 4suw 2008 rocznik i chciałbym do tego zamontować zegary smartfcraft. Już mam nawet takie zegary upatrzone. Osoba sprzedająca powiedziała że pasują do tego silnika natomiast może być problem z manetka. Pan powiedział że w manetcce musi być miejsce na podłączenie zegarów typu box lub coś takiego. Niestety nie wiem czy moja manetka posiada taka możliwość. Chciałbym się poradzić, może ktoś się spotkał z takim problemem lub posiada wiedzę na ten temat. Moja manetka to Mercury Marine Plant 22. Z zewnątrz nie widziałem jakiegoś wejścia. Nie wiem manetke trzeba rozkręcić i sprawdzic. Drugim moim problemem jest olej od przekładni ostatnio spuszczalem olej i najpierw około 20 sekund leciała woda potem dopiero olej i to koloru granatowego bardzo gesty. Ten sam problem miałem rok temu gdy kupiłem łódź wymieniłem olej i był konsystencji pasty do zębów. Teraz już wiem że to chyba uszczelka do wymiany. Czy również się ktoś spotkał z takim problemem i mógłby podzielić się swoja wiedza i mi pomóc? Dziękuję serdecznie za pomoc j pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zegary Smartcraft są podłączone oddzielnym kablem bezpośrednio z silnika. Z manetki jest wyprowadzony sygnał analogowy.

Poczytaj ten temat http://forum-motorowodne.pl/mercury-mariner-force/potrzebuje-pomicy-przy-licznikach-smartcraft/

 

Drugi problem - masz do wymiany uszczelniacze walka śruby.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Drugi problem - masz do wymiany uszczelniacze walka śruby.

 

Jest jeszcze kilka miejsc w spodzinie, które wypadałoby sprawdzić na szczelność. Najpierw radziłbym zlokalizować nieszczelność  a potem rwać uszczelniacze.

Odkręć korek przelewowy oleju i podaj powietrze pod ciśnieniem ok. 2,5 bar. Nieszczelności powinny się ujawnić albo sykiem powietrza albo wyciekiem oleju.

 

Co do smarta to z manetki możesz tylko wziąć dodatkową masę, która jest wymagana przy budziku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Na wstępie napisze, że dziękuję za serdeczne przyjęcie mojego postu. Dziękuję za okazałą pomoc. Jeśli chodzi o zegary smartfcraft zostały już zamówione razem z ramką oraz okablowaniem. Dodatkowo zamówiłem Junction Box Kit. Znalazłem wejście na 10 pinów wychodzące z manetki Mercury Plant. Jeśli dobrze rozumiem zegary podłączam zegary do Junction Box Kit oraz wyjście z manetki również podłączam do Junction Box Kit? I dalej już idzie jeden kabel bezpośrednio do silnika? Jeszcze oprócz tej wtyczki z 10 pinami jest luzem parę kabelków i nie mam pojęcia jak to podłączyć. Czy posiada ktoś może jakiś schemat? Druga istotniejsza sprawa to ten olej zmieszany z wodą. Olej wycieka z dołu spodziny z okrągłych malutkich otworow. Nie wiem czy doczekam się serwisu, bo gościu coś zwleka i nie wiem czy znajdzie czas. Najchętniej bym się sam zabrał za roskrecanie spodziny. Jeśli chodzi o manualne sprawy nie mam z tym problemu więc myślę, że dam rade. Aczkolwiek nie wiem, co rozkręcić żeby nic nie urwać. Czytałem że stopa ma mocowanie w bloku silnika które muszę odkręcić żeby spodzina wyszła z gniazda? Silnik przy ostatnim pływaniu lekko inaczej chodził zapewne właśnie z powodu wody w spodzinie. Łódź ogólnie była użytkowana w zimie i nie specjalnie jakoś katowana. Dużo było pływanie w trolu prędkością 5km/h. W tym sezonie planuje trochę bardziej uzywac Łodzi. Planuję ciągnąć nią ludzi na kole także przydałoby się ją przygotować na picuś glancuś stąd właśnie pomysł na kontrolowane pomiary za pomocą zegara smartfcraft. Załączam parę zdjęć podgladowych i liczę na pomoc. Serdecznie pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz wyjście Smartcraft to tam podłączasz. Pozostałe kabelki są niepotrzebne. Z manetki na rozgałęźnik junction i dalej do zegarów.

Jeśli zamówiłeś nowe zegary czy wiązki to schematy będziesz miał w komplecie. Dodatkowo możesz sobie pobrać instrukcje do Smartcraft po polsku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mi powiedzieć, nie zauważyłem tego. Teraz bez oleju w spodzinie chyba nie odpale na słuchawkach żeby sprawdzić. Ostatnim razem wyciekł olej koloru jasnego, jak pasta do zębów, trochę bardziej gesty. A teraz właśnie już w ogóle jakiś granatowy i było dużo wody. Czyli jakas uczelka chyba poszła jak mówicie. Chciałbym to rozkręcić. Moglibyście mi po krótcce zobrazować parę istotnych wskazówek dotyczących demontażu spodziny? Rozumiem że jak poodkrecam te wszystkie śruby na spodzinie to i tak nie puści. Będzie trzymal wal? Albo coś innego przy bloku silnika. Chciałbym w sumie to zdemontować za wczasu, dotrzeć do tej prawdopodobnie uszczelki i naprawić mankament zarazem wyczyścić wszystko itp. Może nawet samemu udałoby mi się zserwisować silnik. Ewentualnie już do złożenia dać temu mechanikowi. Co sądzicie? Nie ukrywam już bym popływal :) zakupiłem już nawet bloczek z liną mocowaną do knag i główną linę 17m. Teraz szukam jakiegoś pływadła. Mam łódź 465 i silnik 50km dałoby radę pociągnąć koło dwuosobowe? Czy może na start zwykle jednoosobowe wystatczy? Bardzo podoba mi się Poparazzi, ale cena już niekoniecznie :D pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam serdecznie forumowiczów. Nie wiem za bardzo jak zabrać się za podłączenie zegarów a dokładnie jednego, obrotomierza smartcraft 1000sc. Mam rozumieć, że od zegara idzie kabel 10 pin do juncion boxa i od manetki też 10 pin do boxa? Później idzie od juncion boxa od drugiej jego strony jeden dlugi kabel az do silnika? Od 10 pin z jednej strony wychodzi jeszcze jeden taki płaski prawdopodobnie od temp. ciezko mi bylo znalezc informacje na temat jak to podlaczyc pewnie kiepsko szukalem ale troche mi to zajelo szczerze przyznam. Bardzo licze na pomoc, nie ukrywam, ze zaoszczedzi mi to wiele czasu. Moze ktos zechce się podzielić jakimiś wskazówkami. Silnik to mercury 4suw 50 koni 2008. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dostałeś schematu z zegarem? Z tego co pamiętam łączymy w gwiazdę, czyli tak jak piszesz. Te dodatkowe kabelki są do dodatkowego sygnału dźwiękowego(ten w zegarach słychać dość słabo przy większych prędkościach), czujnika temperatury powietrza i magistrali nemea w zależności od tego jaki masz zegar(ja mam obydwa-obrot.i prędk.)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do gniazda przy manetce może nie dać się podłączyć bo kabel jest(przynajmniej u mnie)bardzo krótki a j-box całkiem spory i nie zawsze da się znaleźć dla niego tam miejsce, ja musiałem dokupić metrowy przedłużacz. Ale faktycznie, może w ogóle nie potrzebujesz j-boxa.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Niestety nie dostałem żadnego opisu jak to podłączyć. Dodatkowo gościu zapewne specjalnie przysłał mi złą ramkę do obudowy... Ehhh. Tak, wiem, że są jeszcze dodatkowe kabelki w liczbie sztuk bodajże 5, az tego co wyczytałem są od mniej potrzebnych duperele. Jeszcze wychodzi taki jeden bardziej szerszy i płaski w środku są takie 3 okrągłe wypełnione dziurki i nie wiem co z nim zrobić bo jest dosyć krótki. Wybaczcie za chaotyczny opis. Fakt kabel jest krótki ale myślę że sięgnie. Czyli ten 10 pin co. Wychodzi z manetki już w jej środku ma podłączenie do silnika i wystarczy że podepne zegar bezpośrednio do tej wtyczki i będę miał już podłączenie? I czy muszę jakoś wyregulowac obroty albo inne parametry aby były zgodne ze wskazaniami na zegarze? Wybaczcie to. Mój drugi temat, ale  zgodzicie się że jednak założenie takiego tematu oszczędza na czasie. Bardzo dziękuję za pomoc. Mam nadzieję że ogarnę to bo w Nd ma być 30 stopni...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz,  sprawdź czy działa i wtedy dopytuj o resztę.  Instrukcje podłączenia są dodawane nawet do wiązek, więc powinieneś dostać,  chyba że kupiłeś jakąś używkę.

Ustawienia opisuje instrukcja obsługi zegara, jak pisałem wcześniej jest do pobrania ze strony producenta.

 

http://upload.secondsun.pl/img/153167556020180715_192414.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podłączylem zegary i mam pewien problem. Zegary działają, obrotomierz się wychyla do przodu jak daje gazu. Natomiast po wczesniejszym przekręceniu zapłonu bez odpalania, na sucho najpierw się włączał zegar. Potem pokazywał 3 pozycje ciśnienie oleju, temp., i bodajże temp. wody wszystkie pozycje był ok wg. zegara, następnie pokazywał temp w farenhaitach to chyba oleju, a potem trym i dalej już nie nie moge przełączyć. Jak odpalam już na mokro silnik, to od razu pokazuje poziom trymu. Klikam wszystkie 3 guziki w różnych kombinacjach i nic się nie chce wyłączyć lub przełączyć na inne wskazania. Pytanie teraz do Was kochani koledzy. Jak dostroić ten zegar, żeby pokazywał normalne wskazania? I czy te obroty trzeba jakoś zesparować z zegarem? Co z tym trymem, czemu się uparł i nie chce się wyłączyć? Pozdrawiam serdecznie, życzę miłego dnia i dzięki za pomoc hej!

 

ps: zegar podłączyłem tak: Głowny zegar wiązką do junction boxa, i z drugiej strony junction boxa podłaczyłem kabel wychodzący z manetki. Literka "c" która jest na schemacie wyżej jest dalej nie podłączona. Nie wiem czy jest to istotne. Ale nigdzie nie widzę takiego wejścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środkowym guzikiem przełączasz wskazania. Tak jak napisałeś po przekręceniu kluczyka pokazują się trzy wskazania a potem przechodzi w tryb ostatnio używany. Jeśli trymujesz silnik wskaźnik automatycznie przełącza się na to wskazanie a potem wraca do poprzedniego. Zegar możesz skonfigurować pod swoje potrzeby, zbędne wskazania można wyłączyć, stopnie ustawić w Celsjuszach. Wszystko masz opisane w instrukcji  obsługi. Jeśli coś ci się zblokowało zrób masterreset (guziki + i - trzymaj ok. 10s aż słupki się zderzą).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...